Koło trze o amortyzator

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14147
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Koło trze o amortyzator

Post autor: Michał_1977 » wt kwie 27, 2010 00:29

Witam
Założyłem MTS-y i mam problema z tyłu-koło ociera o talerzyk amortyzatora.
Amortyzator ma co prawda zatoczenia,by obniżyć lub podnieść talerzyk i mogę to ocieranie zlikwidować podnosząc go,tylko jak to będzie się miało do wysokości auta
Zatoczeń w amorku jest chyba 5,ja ustawiłem tak jak widać na fotce,czyli 2-gie od dołu...
Obrazek
Podejrzewam,że jak dam o 2 zatoczenia wyżej,to trzeć nie będzie,tylko co ze wspomnianą wysokością?...Uzyskanie obniżenia o -40,to które zatoczenie jest?

Myślałem o dystansach,ale wolałbym tego uniknąć :bajer: ...myślałem także,by dorobić i podłożyć flanszę pod czop piasty i odsunąć całość od belki,ale to jest głupi i ryzykowny pomysł :panna:

Miał ktoś podobny problem?
Pomóżcie proszę,bo nie wiem z której strony to "ugryźć" :(


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

MaRo1705
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 486
Rejestracja: pt wrz 07, 2007 23:20
Lokalizacja: Szczedrzyk k/Opola
Kontakt:

Post autor: MaRo1705 » wt kwie 27, 2010 00:32

wiekszosc z nas miala ten problem znacznie auta nie podniesie miedzy dolem a srodkiem regulacji róznicy w wysokosci nie bedzie raczej utwardzi sie bardziej no moze minimalnie podskoczy do góry pamietaj ze jesli na samej górze regulacji jest talerzyk to jest równo z talerzykiem ori amorka

[ Dodano: 27 Kwi 2010 00:33 ]
Michaś_1977 pisze:-40,to które zatoczenie jest?
to jest na samej górze

[ Dodano: 27 Kwi 2010 00:35 ]
acha dodam ze porównywalem zwykly amor z mtsem i wysokosc alerzyka w zwyklym jest na równo gdy talerzyk z mtsa mas na samej górze pozdro


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=186922][img]http://images42.fotosik.pl/168/5045874243d5bdca.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14147
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt kwie 27, 2010 07:13

MaRo1705 pisze:porównywalem zwykly amor z mtsem i wysokosc alerzyka w zwyklym jest na równo gdy talerzyk z mtsa mas na samej górze pozdro
Dzięki kolego :pub:
Poczekam jeszcze na to,co ma do powiedzenia MAPET,bo jakby nie było,jest tutaj guru,jeśli chodzi o zawias :grin: ...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
piru
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 419
Rejestracja: sob wrz 11, 2004 18:57
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: piru » wt kwie 27, 2010 07:24

po co czekać na mapeta :chytry: dołóż dystans i będzie po problemie :hmm:
bo jak dasz talerzyk do góry do tył będzie sterczeć a przód będzie wiadomo niżej i masakra będzie to wyglądać :foch:


moja bestia :grin:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=318356

http://www.vwvento-fans.com/index.php?option=com_content&task=view&id=173&Itemid=1

Awatar użytkownika
cookies
Forum Master
Forum Master
Posty: 1808
Rejestracja: śr wrz 09, 2009 20:52
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: cookies » wt kwie 27, 2010 08:29

Z tymi talerzykami to jest chyba u kazdego inaczej widze , tez mam mtsy i ja mam 7 rowków i u mnie jest na 2 od góry i wychodzi prawie -40 :helm:



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14147
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt kwie 27, 2010 09:14

No więc tak chłopaki-mam 7 rowków,a nie jak pisałem-5 :helm:
Podniosłem talerzyk do góry i mam na 5 zatoczeniu patrząc od dołu.Koło założone i nie trze.Na upartego,chyba będę mógł jeszcze o 1 opuścić...powinno się udać.
Tylko...no właśnie,na razie nie będę w stanie określić wysokości,bo buda jest pusta (właśnie skończyłem remont kapitalny).
cookies pisze:u mnie jest na 2 od góry i wychodzi prawie -40
Jeżeli u mnie też tak wyjdzie,to będzie :rock:
Wychodzi na to,że niepotrzebnie spanikowałem :grin: ...pewnie z przemęczenia...mało sypiam ostatnio przez ten remont :panna: ...

Dam znać co wyszło,gdy upchnę trochę gratów do środka :bajer:
Pozdrawiam i dziękuję :pub:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
jarekkoval
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: pt lut 13, 2009 18:36
Lokalizacja: Żarnów (EOP)
Kontakt:

Post autor: jarekkoval » wt kwie 27, 2010 10:01

Michaś_1977, ostatnio u ziomka pakowalismy tez kit'a z mts'a.
te wartosci na talerzykach trzeba traktowac z przymruzeniem oka. To ze na amorku bedzie orznica 1cm to nie znaczy ze cala buda sie podniesie/obnizy 1cm ale zawsze to jest jakas tam regulacja :)



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt kwie 27, 2010 12:35

A jakie ty masz te koła. Jakie wielkie, jakie ET i jakie opony.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14147
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt kwie 27, 2010 14:56

TAZ pisze:A jakie ty masz te koła. Jakie wielkie, jakie ET i jakie opony.
Hmm...kapcie mam spore 195/50R15,a fele-7J×15H2 :bajer: ...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
jarekkoval
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: pt lut 13, 2009 18:36
Lokalizacja: Żarnów (EOP)
Kontakt:

Post autor: jarekkoval » wt kwie 27, 2010 14:58

Michaś_1977, a ET ile ?
mi przy takim samym zestawie i ET25 o amorka nic nie trze natomiast na hopkach trze mi opona o plastikowe nadkole



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » śr kwie 28, 2010 07:03

Michaś_1977, Toś poszalał... ja mam na 3 od góry i auto wygląda tak...
Obrazek

Po prostu dałeś go za nisko i tyle :) .

Na samej górze jak będziesz miał ustawiony talerzyk to będzie wyżej niż seria, ale i będzie beton... bo im wyżej tym twardszy zawias będzie. Nie można się sugerować ustawieniami zwykłego amora bo jest on znacznie dłuższy jak i rdzeń jego wysuwa się znacznie wyżej.
Ostatnio zmieniony śr kwie 28, 2010 07:06 przez marcinas1983, łącznie zmieniany 1 raz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

Post autor: arwam » śr kwie 28, 2010 08:26

marcinas1983 pisze:Na samej górze jak będziesz miał ustawiony talerzyk to będzie wyżej niż seria, ale i będzie beton... bo im wyżej tym twardszy zawias będzie.
:panna: :panna:
jest dokładnie na odwrót.
jeśli masz progresywne zawieszenie to czym bardziej się tłoczysko wsuwa tym bardziej się amortyzator utwardza .
ale to tylko w przypadku, kiedy masz amortyzatory progresywne.
ja np takiego Bilsteina miałem i sobie chwaliłem. na codzień dość komfortowy jeśli to można tak ująć a jak się wpadło w dziury to się dopiero wtedy robił beton. teraz mam cały czas beton



Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » śr kwie 28, 2010 08:43

piru pisze:bo jak dasz talerzyk do góry do tył będzie sterczeć a przód będzie wiadomo niżej i masakra będzie to wyglądać :foch:
niekoniecznie
golf 3/ vento itp sa tak w serii ze przod stoi wyzej jak tyl i stosujac np zawias 40/40 tyl opada nizej... wiec wcale nie jest powiedziane ze na samej gorz3 bedzie zle... to tylko sie zmienia o milimetry przesuwajac talerzyk na tylnym amorze... bvo sprezyna sie stosunkowo sciska im wyzej wiec nie jest to proporcja ze tyle wstanie ile sie przesunie na talerzyku
cookies pisze:Z tymi talerzykami to jest chyba u kazdego inaczej widze , tez mam mtsy i ja mam 7 rowków i u mnie jest na 2 od góry i wychodzi prawie -40 :helm:
bo po 1 kazdy ma inne wyposazenie, 1 ma bulte lpg inny nie inne opony kola itd... poza tym nie mierzy sie zawiasu ile obnizy od 15 letniego golfa bo on juz dawno serii nie trzyma!
marcinas1983 pisze:Na samej górze jak będziesz miał ustawiony talerzyk to będzie wyżej niż seria, ale i będzie beton...
cchyba zartujesz? napewno wyzej jak seria nie bedzie...
betonu tez ni bedzie bo to nieduza roznica...
arwam pisze:jeśli masz progresywne zawieszenie to czym bardziej się tłoczysko wsuwa tym bardziej się amortyzator utwardza .
glownie sprezyna jest progresywna i im nizej tym twradziej.. ale sciskajac ja ku gorze na gwincie szczegolnie tez moze byc czasem minimalnie twardziej...

co do tematu

zobacz jak stoi auto jak masz tyl nizej podnies poprostu talerzyk bo pewnie tak wlasnie stoi.... po 2 jak nie to dystans i tyle po co kombinowac z jakas belka itp


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

arwam

Post autor: arwam » śr kwie 28, 2010 11:34

MAPET pisze:glownie sprezyna jest progresywna i im nizej tym twradziej.. ale sciskajac ja ku gorze na gwincie szczegolnie tez moze byc czasem minimalnie twardziej...

MAPET, miałem na myśli amortyzatory progresywne. miałem wcześniej takie na aucie i muszę powiedzieć że to świetne rozwiązanie

nawet jak wciskałeś ręcznie i puściłeś to było widać różnicę w wychodzeniu tłoczyska kiedy było wciśnięte a kiedy już dochodziło do końca.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości