pytanie w sprawie gwintu

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

byleco
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pt kwie 23, 2010 14:12
Lokalizacja: ZAMBRÓW

pytanie w sprawie gwintu

Post autor: byleco » sob kwie 24, 2010 03:19

mam takie pytanie czy jak sie gwint podkręca do góry to twardosc maleje czy caly czas jest taka sama twardosc. bo kiedys wyczytalem gdzies ze jesli wyzej sie podkręca to i sztywność sie zmniejsza. Niech wypowiedzą sie Ci którzy sie znają na tych rzeczach ;))



Awatar użytkownika
Mastercinek
VR6SyncroManiac
VR6SyncroManiac
Posty: 436
Rejestracja: wt sty 29, 2008 08:42
Lokalizacja: Sztum

Post autor: Mastercinek » sob kwie 24, 2010 06:10

Z logicznego punktu widzenia podnosi się środek ciężkości i auto będzie Ci bardziej przechylało na zakrętach. Sama twardość zawieszenia nawet jak się zmienia to nieznacznie i raczej cięzko wyczuć różnicę.



byleco
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pt kwie 23, 2010 14:12
Lokalizacja: ZAMBRÓW

Post autor: byleco » sob kwie 24, 2010 11:53

a Mógłby mi ktoś poradzić jakie zawieszenie założyć żeby nie było bardzo twardo?? Zależy mi na tym aby obniżyć go trochę i żeby było Trochę sztywniej.
Ostatnio zmieniony sob kwie 24, 2010 11:53 przez byleco, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Wojtek
VW Baron
VW Baron
Posty: 3003
Rejestracja: sob cze 17, 2006 14:06
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: Wojtek » sob kwie 24, 2010 14:10

charakterystyka pracy siłownika jest taka, że przy maksymalnym wysunięciu jest on "najsilniejszy" co przekłada się na to, że im mniej skręcony gwint (tj. im wyżej auto jest ustawione) tym zawieszenie jest twardsze (czyli zupełnie odwrotnie niż mówicie).


Obrazek

Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Post autor: RasPL » sob kwie 24, 2010 15:16

im nizej tym sprezyna twardsza bo są progresywne a siłowników to tam nie ma, conajwyzej amortyzator który jest liniowy


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
Wojtek
VW Baron
VW Baron
Posty: 3003
Rejestracja: sob cze 17, 2006 14:06
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: Wojtek » sob kwie 24, 2010 16:01

RasPL, sorry ale przy gwincie nie ruszasz wogóle ugięcia sprężyny ? zmieniasz jedynie punkt współpracy sprężyny z amortyzatorem ?

reasumując - kręcąc gwintem zmieniasz wysokość samochodu poprzez zmianę punktu łączenia sprężyny z tłumikiem (ugięcie sprężyny nie zmienia się z ustawioną wysokością - to co napisał RasPL to bzdura). Charakterystyka tłumienia nie jest liniowa, zależy od miejsca w którym tłok znajduje się w cylindrze (a dokładniej od stosunku ilości wolnego miejsca "nad" tłokiem" do ilości wolnego miejsca "pod tłokiem" - to mówiąc najbardziej obrazowo, bo w gwintach najczęściej spotyka się amory gazowo - olejowe, gdzie tak naprawdę jest "tłok w tłoku").

a co do sprężyn progresywnych to owszem - w zależności od ugięcia mają inną sprężystość, ale tutaj chodzi o to, że jadąc po drobnych nierównościach ugina się "bardziej miękka" część sprężyny, dzięki czemu nie odczuwamy drgań, natomiast po wjechaniu w większą nierówność zaczyna pracować również sztywniejsza część sprężyny i wtedy potrzeba dużo większej siły żeby ją ugiąć (lub rozciągnąć). Zwróć też uwagę, że w gwintach bardzo rzadko wogóle stosuje się sprężyny progresywne, zamiast tego wkłada się 2 osobne sprężyny o 2 różnych sztywnościach.


i wracając do tematu - w zależności od ustawionej wysokości zmienia Ci się siła wbicia i siła wybicia amortyzatora, co jest odczuwalne jako zwiększanie "twardości" jazdy wraz z zwiększoną wysokością...
Ostatnio zmieniony sob kwie 24, 2010 16:02 przez Wojtek, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
daniel1d
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2250
Rejestracja: pt paź 24, 2008 21:36
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: daniel1d » sob kwie 24, 2010 16:06

U mnie czy jest podniesiony czy opuszczony to jest tak samo twardo.


www.proturbo.com.pl

Awatar użytkownika
Wojtek
VW Baron
VW Baron
Posty: 3003
Rejestracja: sob cze 17, 2006 14:06
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: Wojtek » sob kwie 24, 2010 16:10

wiesz co, kwestia konkretnego modelu, w sprzętach lepszych firm te zmiany będą mniejsze (praktycznie nie odczuwalne)


Obrazek

Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » pn kwie 26, 2010 14:08

moze byc twardziej w gwincie na samoej gorze ale nie zawsze i niekoniecznie zalezy od auta...

przyczyna jest prosta...

skrecajac gwint ku gorze miazdzy sie /sciska coraz bardziej sprezyne ktorej zwoje przyblizaja sie do siebie co za tym idzie sprezyna ma mniejszy skok wiec napewno bardziej miieko nie bedzie...

temat blokuje by byl poruszany i jest zle sformulowany tytul -> 3 pkt regulaminu


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 33 gości