Przednie koła lekko do środka?

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

admin911
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob maja 16, 2009 07:49
Lokalizacja: Rzeszów

Przednie koła lekko do środka?

Post autor: admin911 » śr mar 03, 2010 09:46

Witam

Ostatnio po wymianie zawieszenia na sport i obniżenie na springach -40, przednie koła są lekko ustawione tak do środka(na zdjęciu prawa strona negative), jak na fotce poniżej , czy potrzebuje rozpórki?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony śr mar 03, 2010 09:46 przez admin911, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
kurczepieczone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: sob paź 10, 2009 09:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kurczepieczone » śr mar 03, 2010 10:13

admin911, nie do końca wiem jakie jest zawieszenie w mkIV, ale np. w mk2 i 3, kiedy obniży się auto, koła zawse kładą się na minusie. Żeby to poprawić trzeba zrobić geometrię zawieszenia. A rozpórka, swoją drogą, zawsze będzie mile widziana dla usztywnienia konstrukcji ;)



Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: D1_PITER » śr mar 03, 2010 10:14

Jedź na geometrie i ustawią Ci tak jak było wcześniej. No chyba że celowo chcesz mieć ujemne kąty.. Osobiście uważam że ujemne kąty nie 'wymuszają' montowania rozpórki. Także musieć nie musisz ale przy modach zawieszenia jest to jak najbardziej wskazane i warto rozpórkę zamontować.

[ Dodano: 03 Mar 2010 09:21 ]
kurczepieczone pisze:nie do końca wiem jakie jest zawieszenie w mkIV, ale np. w mk2 i 3, kiedy obniży się auto, koła zawse kładą się na minusie.
Nie prawda!!! Największe ujemne pochylenie koła w mk2/3 jest na wysokości seryjnej! Powyżej i poniżej jej kąty robią się dodatnie.


Obrazek

admin911
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob maja 16, 2009 07:49
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: admin911 » śr mar 03, 2010 10:46

tak wogle to żyje w angli, i jak byłem u jednych ro ustawiają zbieżność i niby geometrie to powiedzieli mi żebym jechał do serwisu vw bo oni tego nie robią :/ , a i w mk4 na wahaczach nie ma na czym przestawić koła aby zmienić ich kąt, sprawdzałem a nawet pytałem raz na forum i niestety nikt nie odpowiadał, gdzieś na necie znalazłem jakieś specjalne tulejki i podkładki do kielicha do przestawienia tego kąta, ale poza tym nic a nic. Dlatego tak rozmyślam nad rozpórką ale jak na góre to i na dół by siadła, to znowu na tył też :], tylko że te kawałki rurki firmy omp lub sparco to cena jednej to 400zł , z tego co czytałem to aluminiowej nie warto i tych tanich.

znalazłem w necie taki bajer do wahacza aby zmienić kąt (cena 450zl para )
http://www.awesome-gti.co.uk/shopimages ... /d_838.gif

to chyba lepiej rozpórkę kupić bo mi też tapicerka trzeszczy
Ostatnio zmieniony śr mar 03, 2010 11:01 przez admin911, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: D1_PITER » śr mar 03, 2010 11:24

Zacznijmy od tego że rozpórka wyeliminuje Ci trzeszczenie tapicerki ale nie przestawi ci kątów pochylenia kół! Ona tylko wzmacnia karoserie.


Obrazek

admin911
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob maja 16, 2009 07:49
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: admin911 » śr mar 03, 2010 12:39

hmm no to mam zonka , czyżby wymiana tulejek wahaczy coś dała na poliuretanowe?

http://www.powerflex.co.uk/geometry-information.php

ogółem to tulejki mam dobre



Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: D1_PITER » śr mar 03, 2010 12:42

Nie tulejki nie.. One tylko redukują luzy na zawieszeniu i wzmacniają je można tak powiedzieć.

Nie wiem jak jest zawieszenie w mk4 zrobione dlatego nie potrafię Ci wprost poradzić. Napewno regulacja będzie w sąsiedztwie zwrotnicy.


Obrazek

Awatar użytkownika
kurczepieczone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: sob paź 10, 2009 09:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kurczepieczone » śr mar 03, 2010 12:43

D1_PITER pisze:Nie prawda!!! Największe ujemne pochylenie koła w mk2/3 jest na wysokości seryjnej! Powyżej i poniżej jej kąty robią się dodatnie.

Ok, powiedzmy, że poniekąd się z tobą zgodzę ;) Jednak, na chłopski rozum, pochylenie koła jest zależne od ułożenia wahacza (którego koniec, podczas pracy, zatacza łuk). Biorąc pod uwagę fakt, że przy seryjnym ustawieniu wysokości zawieszenia, wahacze są skierowane lekko w dół (nie mówię tu o GTI, którego wachacze są praktycznie poziomo), nieznaczne obniżenie nadwozia zwiększy rozstaw pomiędzy końcem prawego a końcem lewego wahacza. Jednak po przekroczeniu tego granicznego położenia faktycznie będzie tak jak piszesz :)



Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: D1_PITER » śr mar 03, 2010 13:03

kurczepieczone, masz rację - ja myślałem że seryjnie są poziomo dlatego tak mówiłem. Dawno nie widziałem poziomych wachaczy bo u mnie to drążek kierowniczy leży oparty na podłużnicy :P I np przy takim setupie mogę ustalić max -1st a wyżej mogłem do -5 na fasolkach dać :helm:


Obrazek

Yaro1981
Forum Master
Forum Master
Posty: 1621
Rejestracja: ndz mar 01, 2009 13:17
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Yaro1981 » śr mar 03, 2010 18:43

admin911, masz jakies fotki jak to wyglada bo przy -40 negatyw ci sie zrobił cos mi tu nie pasi


[url=http://www.ratlook.pl][img]http://images31.fotosik.pl/364/d5ade2bfa65858dd.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
kurczepieczone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: sob paź 10, 2009 09:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kurczepieczone » czw mar 04, 2010 00:35

Yaro1981, czy w mk4 też jest mcperson montowany na 2 śruby do zwrotnicy, jak w golfach 2 i 3? Może przy montowaniu zostało przechylone nieco na minus?



Awatar użytkownika
PIOTREK 86
Grupa Tomaszowska
Grupa Tomaszowska
Posty: 497
Rejestracja: czw kwie 06, 2006 22:48
Lokalizacja: Niewiadów okolice Tomaszowa Maz
Kontakt:

Post autor: PIOTREK 86 » czw mar 04, 2010 02:59

mk IV ma zwrotnice polaczona z mcpersonem jedna sruba (amor od gory wchodzi w otwor zwrotnicy i jest specialne prowadzenie na srube) wracajac do tematu...po zmianie miales robiona zbieznosc kol wraz z ustawieniem katow??



admin911
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob maja 16, 2009 07:49
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: admin911 » czw mar 04, 2010 14:26

Zbieżność miałem ale kąty koła goście powiedzieli że mogę tylko w serwisie vw :/ i to tak w dwóch warsztatach gdzie zajmują się tylko kołami i zbieżnością



Awatar użytkownika
PIOTREK 86
Grupa Tomaszowska
Grupa Tomaszowska
Posty: 497
Rejestracja: czw kwie 06, 2006 22:48
Lokalizacja: Niewiadów okolice Tomaszowa Maz
Kontakt:

Post autor: PIOTREK 86 » pt mar 05, 2010 19:24

pewnie sie im robic nie chcialo :jezor: teraz by miec kola rowno 1-ustawic katy pochylenia kola 2-ustawic zbierznosc bo po ustawieniu kata pewno sie troszke zmieni

pozdro i powodzenia



ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości