mk 2 jak powinny byc ustawione parametry zawieszenia

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

daro46
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 264
Rejestracja: wt cze 27, 2006 15:47
Lokalizacja: Okolice jarosławia
Kontakt:

mk 2 jak powinny byc ustawione parametry zawieszenia

Post autor: daro46 » pt lis 13, 2009 23:37

chodzi mi o kąty i o zbieżność (parametry) i w jakiej kolejności się powinno ustawiać,najpierw kąt czy najpierw zbieżność? a i jeszcze jedno pytanie ile mogę max zwiększyć kąt ,żeby oponek nie wygryzało?



Awatar użytkownika
kozaafr
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: pt mar 20, 2009 22:01
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: kozaafr » pt lis 13, 2009 23:50

To sie robi zazwyczaj razem standardowo kont powinien być -0,30° (+/- 20'). Optymalnie jeżeli lubisz coś poszaleć a nie chcesz stracić opon to -0,40° (tyle chyba było w VR6) powinno być ok. A każde większe ciągnie za sobą rezanie opon od wewnątrz, a przynosi korzyści już na torach, bo na drodze i tak nie odczujesz tego.
Ostatnio zmieniony pt lis 13, 2009 23:52 przez kozaafr, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=269457&start=0]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=269457&start=0[/url]
[url=http://img693.imageshack.us/i/51647686.jpg/][img]http://img693.imageshack.us/img693/7770/51647686.jpg[/img][/url]

daro46
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 264
Rejestracja: wt cze 27, 2006 15:47
Lokalizacja: Okolice jarosławia
Kontakt:

Post autor: daro46 » sob lis 14, 2009 00:25

no dobra kąt -0.40 aa rozbieżność?cz zbieżność?



Awatar użytkownika
kozaafr
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: pt mar 20, 2009 22:01
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: kozaafr » sob lis 14, 2009 00:58

Zbieżność O° (+/- 10')
Tak jest książkowo.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=269457&start=0]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=269457&start=0[/url]
[url=http://img693.imageshack.us/i/51647686.jpg/][img]http://img693.imageshack.us/img693/7770/51647686.jpg[/img][/url]

daro46
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 264
Rejestracja: wt cze 27, 2006 15:47
Lokalizacja: Okolice jarosławia
Kontakt:

Post autor: daro46 » sob lis 14, 2009 01:08

a jak żeby się fajnie jeździło? i nie ścinało opon? dodam ze tulejki to cukierki:)



Awatar użytkownika
kozaafr
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: pt mar 20, 2009 22:01
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: kozaafr » sob lis 14, 2009 01:15

Najlepiej oddać auto do zakładu i oni zrobią to zgodnie z normami dla twego auta. Jeżeli nie jeździsz na jakoś mocno napompowanych oponach , na gwincie i z pełnym pakietem rozpórek. I nie latasz jakoś bardziej ambitnie to nie widzę sensu kręcenia w kątach, bo zazwyczaj jest więcej minusów niż plusów, bo uzyskasz lepsza przyczepność kół przy skrajnych sytuacjach, a będziesz ponosił koszta opon, myszkowania auta na drodze.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=269457&start=0]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=269457&start=0[/url]
[url=http://img693.imageshack.us/i/51647686.jpg/][img]http://img693.imageshack.us/img693/7770/51647686.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: D1_PITER » sob lis 14, 2009 22:30

daro46 pisze:w jakiej kolejności się powinno ustawiać,najpierw kąt czy najpierw zbieżność?
Najpierw kąt pochylenia koła potem zbieżność, bo od pochylenia koła się zbieżność zmienia.
daro46 pisze:aa rozbieżność?cz zbieżność?
Mi mechanik mówił, że przednionapędowe samochody ustawia się lekko rozbieżnie, ale jeśli masz twarde gumy (poliuretanowe) to możesz zbieżność ustawić na 0°. Kąt pochylenia koła myślę, że 1° do 1°30' będzie spoko :bigok:


Obrazek

daro46
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 264
Rejestracja: wt cze 27, 2006 15:47
Lokalizacja: Okolice jarosławia
Kontakt:

Post autor: daro46 » sob lis 14, 2009 23:36

dobra pochylenie 1.3 na kajtkach ustawiają 3 ale kiedy nadmiernie zedrze opony (czyli 30 % od wewnątrz przy normalnej eksploatacji )



Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: D1_PITER » ndz lis 15, 2009 01:51

Z tyłu masz seryjnie 1°30' i nie zdziera, co prawda koła nie skręcają, ale nie zdziera.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości