Jak utwardzic gwint?

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
skibszczok
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 376
Rejestracja: ndz sie 17, 2008 09:19
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

Jak utwardzic gwint?

Post autor: skibszczok » pt paź 16, 2009 22:24

Witam

Mam gwint z tylu i chcialem go utwardzic bo jest za miekki. Nie mam regulacji twardosci wiec tak nic nie zdzialam. Mysle nad wyjeciem tych malych sprezyn pomocniczych bo one sa miekkie w porownaniu z ta glowna. Nie wiem jednak czy cos takiego bedzie bezpieczne i dla mnie i dla gwintu, co Wy na to?? Robil ktos cos takiego?? Bedzie twardziej i bezpiecznie?? :okej: :helm: :bajer:


Mam problemy z powiadomieniami o odpowiedzi jak coś.

Awatar użytkownika
dj domin1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 566
Rejestracja: wt lis 13, 2007 21:39
Lokalizacja: Koziegłowy, Częstochowa
Kontakt:

Post autor: dj domin1 » sob paź 17, 2009 14:31

skibszczok pisze:Bedzie twardziej i bezpiecznie??
Myślę że wyjęcie tej małej sprężyny nic nie da. Jak auto stoi na kołach to ona jest sciśnięta. To będzie raczej wina wkładów.


[img]http://images47.fotosik.pl/224/aec06ac71a10dc82med.jpg[/img]
Mój Wolfsburg Edition 16V I mk2 AFN
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=188972 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=524708

mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » sob paź 17, 2009 14:39

skibszczok, a pomyślałeś chwile? Masz 2 sprężyny w tandemie, do ściśnięcia których potrzebujesz siły powiedzmy 5 kg, jak wyjmiesz jedną to będziesz potrzebował mniejszej czy większej siły do jej ściśnięcia? :goof:


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
skibszczok
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 376
Rejestracja: ndz sie 17, 2008 09:19
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

Post autor: skibszczok » sob paź 17, 2009 16:52

mate64, dobra ale jak ta mala uginala sie w rekach normalnie to wedlug Ciebie ktora sie pierwsza ugnie?? raczej najpierw ta mala a potem wieksza ktora jest twardsza. Wiec teoretycznie podczas skoku zawieszenia to ona bardziej pracuje. Czyli gdybys sie jeszcze nie domyslil to po jej wyjeciu powinno byc twardziej.

Tyle w teorii ale nie wiem czy na wybojach ona sie nie rozpreza troche mimo wszystko i zwieksza skok. Nie ma nikogo kto wyjal je i zobaczyl co bedzie??


Mam problemy z powiadomieniami o odpowiedzi jak coś.

mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » sob paź 17, 2009 17:52

Mówisz o zupełnie 2 sprawach.

Skoro tak uważasz i jesteś pewien to wywal. Zobaczysz jak auto bedzie sie zachowywało na wszystkich drobnych nierównościach, ale to twoje zabawki i piaskownica.

Jedynym rozsądnym wyjściem będzie wrzucenie twardszych sprężyn albo co prawdopodobniejsze:
dj domin1 pisze:To będzie raczej wina wkładów.
Ostatnio zmieniony sob paź 17, 2009 17:59 przez mate64, łącznie zmieniany 5 razy.



Awatar użytkownika
rafal85rtc
...
...
Posty: 676
Rejestracja: śr maja 23, 2007 19:02
Lokalizacja: RATOVWICE
Kontakt:

Post autor: rafal85rtc » sob paź 17, 2009 18:01

skibszczok pisze: Nie ma nikogo kto wyjal je i zobaczyl co bedzie??
Kolego ja mam u siebie wyjete te male sprezynki smigam juz na tym ponad rok i nic sie nie dzieje i tak jak twierdzisz zawiecha jest twardsza wiec teoria sprawdzona :bigok: i co do gleby to mozna zejsc nizej tak az oprze sie na odboju :satan:

[ Dodano: 17 Paź 2009 18:09 ]
mate64 pisze: Zobaczysz jak auto bedzie sie zachowywało na wszystkich drobnych nierównościach,
tzn???? jak chce miec taczke to wiadomo ze nie bedzie dobrze wybierac nierownosci tylko bedzie podskakiwac
Ostatnio zmieniony sob paź 17, 2009 18:03 przez rafal85rtc, łącznie zmieniany 1 raz.


NOOO BAASS NOO FuNN!!!!
moje MK3 viewtopic.php?f=88&t=364418" onclick="window.open(this.href);return false; :)

Awatar użytkownika
skibszczok
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 376
Rejestracja: ndz sie 17, 2008 09:19
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

Post autor: skibszczok » sob paź 17, 2009 19:09

mate64, czemu uwazasz ze mowie o innej sprawie?? Jak dla mnie chodzilo nam o to samo.

rafal85rtc, jezeli ma wygladac to musze zejsc nizej. Mam teraz szeroka stal i tyl mi dobija do opony a juz jest na tyle wysoko ze dziwnie jak dla mnie wyglada :P Dlatego chce zejsc nizej ale nie ponoszac przy tym znow kosztow.

Duzo twardziej jest bez tych sprezyn?? Beton bedzie czy jak?? :chytry:


Mam problemy z powiadomieniami o odpowiedzi jak coś.

mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » sob paź 17, 2009 19:31

skibszczok, skok i twardość sprężyny oto 2 sprawy wiesz wogóle po co jest ta mała sprężyna w gwincie? Chyba nie do końca.
rafal85rtc pisze:jak chce miec taczke to wiadomo ze nie bedzie dobrze wybierac nierownosci tylko bedzie podskakiwac
ono nie będzie podskakiwać, ono nie będzie wybierało nierówności wcale, a na polskich bezdrożach tylko dentysta na tym dobrze wyjdzie :grin:
Ostatnio zmieniony sob paź 17, 2009 19:31 przez mate64, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
rafal85rtc
...
...
Posty: 676
Rejestracja: śr maja 23, 2007 19:02
Lokalizacja: RATOVWICE
Kontakt:

Post autor: rafal85rtc » sob paź 17, 2009 19:35

skibszczok, zalezy jaki masz gwint??? ja mam taki bubel z alegro i czuc zmiane jest owiele twardziej bo dluga sperzyna jest o wiele twardsza niz ta pomocnicza tak jak opisales mozna ja w rekach zginac :grin:

[ Dodano: 17 Paź 2009 19:41 ]
mate64 pisze: ono nie będzie wybierało nierówności wcale, a na polskich bezdrożach tylko dentysta na tym dobrze wyjdzie
to jest logiczne ale ty chyba nie rozumiesz pytania zalozyciela tematu ON chce miec twardo a wiadomo jesli gleba to musi byc taczka chcesz komfort to wsadzasz ori :bigok:


NOOO BAASS NOO FuNN!!!!
moje MK3 viewtopic.php?f=88&t=364418" onclick="window.open(this.href);return false; :)

Awatar użytkownika
skibszczok
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 376
Rejestracja: ndz sie 17, 2008 09:19
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

Post autor: skibszczok » ndz paź 18, 2009 00:53

To jest gwint FK ale jaki dokladnie nie pamietam. Takze raczej nie byle co :P ale jednak za miekki jak na to co potrzebuje.

mate64, a przyznam sie ze nie wiem po co jest ta mala sprezyna. Pewnie po to zeby odciazyc ta glowna. No i dac jakis komfort. Jezeli nie to smialo mozesz mnie poprawic.


Mam problemy z powiadomieniami o odpowiedzi jak coś.

Awatar użytkownika
Dj Darecki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2252
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 18:08
Lokalizacja: NEB-raska
Kontakt:

Post autor: Dj Darecki » ndz paź 18, 2009 11:47

skibszczok pisze:mate64, a przyznam sie ze nie wiem po co jest ta mala sprezyna. Pewnie po to zeby odciazyc ta glowna. No i dac jakis komfort. Jezeli nie to smialo mozesz mnie poprawic.
mała to pomocnicza , podtrzymuje drugą główną żeby nie latała jak szmata :)
Można ją wywalić wtedy auto spadnie niżej z 1 cm ale to i tak nie zmieni dużo twardości .
Są gwinty przecież z 1 sprężyną .
Mam FK też u siebie i jest komfortowy ( zaleta FK ) szukaj może gwintu na tył KW , MTS albo zwykły KIT GT cupline hehe ( u mnie był twardszy niż gwint FK )
Jedyne rozwiązanie to wsadzenie odbojów na amortyzator , kupisz o grubości 1 cm 10 szt i będziesz wsadzał aż do momentu kiedy auto oprze sie na odbojach a nie oponie :)

Sprawdzone u mnie .


PozdraVWiam
Ostatnio zmieniony ndz paź 18, 2009 11:52 przez Dj Darecki, łącznie zmieniany 2 razy.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252216][size=142][b][u]>>>VR6 US Mexicanos<<<[/size][/b][/u][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]


[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]

Awatar użytkownika
rafal85rtc
...
...
Posty: 676
Rejestracja: śr maja 23, 2007 19:02
Lokalizacja: RATOVWICE
Kontakt:

Post autor: rafal85rtc » ndz paź 18, 2009 11:50

skibszczok pisze:ale jednak za miekki jak na to co potrzebuje.
to wyciagnij ja i zobaczysz jak bedzie u mnie zdalo to egzamin :bigok:


NOOO BAASS NOO FuNN!!!!
moje MK3 viewtopic.php?f=88&t=364418" onclick="window.open(this.href);return false; :)

Awatar użytkownika
skibszczok
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 376
Rejestracja: ndz sie 17, 2008 09:19
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

Post autor: skibszczok » ndz paź 18, 2009 13:03

Nie ma co, trzeba sprawdzic i wtedy sie okaze :P Dzieki za info chlopaki.


Mam problemy z powiadomieniami o odpowiedzi jak coś.

Awatar użytkownika
Domismchw
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: ndz paź 27, 2013 14:01
Lokalizacja: Miechów/Kraków

Re: Jak utwardzic gwint?

Post autor: Domismchw » pn mar 03, 2014 20:15

Mam podobny problem,kupiłem gwint MTS, i chce zrobić fitment zeby nadkole bylo jak najblizej opony ale jak jest z 1 cm to obciera.;( myslalem ze bedzie twardszy gwint ale sie mylilem. Co proponujecie zeby go utwardzic? Myslalem nad odbojami JOM od Mapet tuning,ewentualnie nad wywaleniem tej sprezyny pomocniczej ale raczej nic ona nie da ze bedzie twardziej,albo juz sam nie wiem.Prosze o odpowiedz bo chce glebunie;)


Jest : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=560227" onclick="window.open(this.href);return false;

Zablokowany

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości