MK4 po podniesieniu auta amorki pracuja lepiej?

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

pelek8
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 03:03
Lokalizacja: Borowa Góra
Kontakt:

MK4 po podniesieniu auta amorki pracuja lepiej?

Post autor: pelek8 » pt wrz 25, 2009 00:12

Witam. Mam zapytanie do forumowiczow. Po podniesieniu auta (kola wisza) i opuszczeniu po jakims czasie( np 2 godziny) zauwazylem ze amorki pracuja znacznie lepiej, tzn. wydaja sie miększe i bardziej komfortowe. Tak samo sie dzieje jak samochod jest obciazaony i troche go "pobuja" na drogach. Z kolei jak postoi dlugo zawieszenie robi sie "twarde". Zazwyczaj jezdze sam i klekot jest nie obciazony. Czy ktos to mial/zauwazyl?? dlaczego tak sie dzieje?? i co to oznacza??
VW Bora AGR 99' amorki oryginalne od nowosci przelot 220k.



Awatar użytkownika
menio
...
...
Posty: 284
Rejestracja: pn lip 20, 2009 19:10
Lokalizacja: DSR
Kontakt:

Post autor: menio » pt wrz 25, 2009 09:58

jezeli go podniesiesz to spreżyna troche "odpoczywa", przedział pracy amora się troche podwyrzsza tak samo jak jest obciążony wtedy amor pracuje w całkiem innych miejscach niż jak jeździsz sam ma inny skok.... tak mi się wydaje...


[b]OBECNY BOROGOLF[/b] http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=594285
[b]EX Varia(n)t--> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=305940[/b]

pelek8
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 03:03
Lokalizacja: Borowa Góra
Kontakt:

Post autor: pelek8 » pt wrz 25, 2009 12:29

Ale sprezyna zawsze pracuje w stanie sprezystym wiec nie istnieje histereza. Sprezyna by "odpoczywala" gdyby zaczela sie uplastyczniac czyli jakby "siadala". Ja bym obstawial bardziej ze to cos ma wspolnego z samym tlumikiem drgan czyli amorkiem. Moze jak sie podniese samochod i kola opadna i tym samym amorki sie wyciagna to olej/powietrze w nich inaczej sie uklada po postawinieu samochodou i dlatego wydaje ze lepiej pracuja albo otworki przeplywowe w amorkach sie przepychaja przez takie podnoszenie/opadanie??



Awatar użytkownika
Kill3ill
TestfarheR
TestfarheR
Posty: 270
Rejestracja: sob cze 14, 2008 19:03
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: MK4 po podniesieniu auta amorki pracuja lepiej?

Post autor: Kill3ill » pt wrz 25, 2009 16:36

pelek8 pisze:VW Bora AGR 99' amorki oryginalne od nowosci przelot 220k.
Dobre te amory jak masz 220t km i one jeszcze lataja. Sprawdz lepiej ich sprawnosc bo moze sie okazac ze sa do wymiany z tad ich niby dziwne zachowanie...
Ostatnio zmieniony pt wrz 25, 2009 16:36 przez Kill3ill, łącznie zmieniany 1 raz.


Not 4 Movi'n Just 4 Crusi'n
Obrazek

pelek8
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 03:03
Lokalizacja: Borowa Góra
Kontakt:

Post autor: pelek8 » sob wrz 26, 2009 01:15

Badania techniczne bez problemu przechodza. A ile maja % maja to nie wiem bo na przegladzie jest tylko dobre/zle. Zamierzam wymienic w przyszlosci narazie dla mnie jest ok, samochod dobrze sie prowadzi a na sile wydawac tysiaka nie chce...
Gadalem z mechaniorem ktory "specjalizuje" sie w amorkach i potwierdzil wersje ze to sprezyny po rozciagnieciu pracuja "lepiej".



ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 56 gości