zmiana sprężyn od GTI do zwykłego golfa MK3

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
piertn
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: pt sty 05, 2007 20:32
Lokalizacja: Węgorzewo
Kontakt:

zmiana sprężyn od GTI do zwykłego golfa MK3

Post autor: piertn » pt wrz 04, 2009 21:05

Witajcie. Może zacznę od początku. Po pierwsze mam golfa 3 z 1996 roku 1.8 benzyna.

Przed zmianą amorków trzeba było skoczyć do sklepu motoryzacyjnego po odboje więc od razu zajechałem na stację diagnostyczną żeby mi sprawdzili stan amortyzatorów.

Oto ich wynik przód:
lewy 52
prawy 54

tył
lewy 22
prawy 24

Wniosek tył wcale nie trzyma.

Ostatnio zauważyłem iż tył mi już nie trzyma i strasznie skacze po drodze czyli amortyzatory umarły - więc postanowiłem trochę go obniżyć i utwardził wybór padł na oryginalne zawieszenie od 2.0 16V GTI i udało mi się kupić zawieszenie oryginalne ale w dobrym stanie na pewno tył bo przodu jeszcze nie montowałem trochę więcej roboty jest.

Więc tak zmieniłem oczywiście na używane ale oryginalne sprężyny na GTI tylne i amortyzatory tez oryginalne od GTI ponadto kupiłem nowe odboje.

Po złożeniu rzeczywiście autko obniżyło się około 1,5 - do 2cm na tylnej osi z czego jestem zadowolony ale co mnie zdziwiło nie można zbyt mocno ugięć tyłu auta maks ze 2-4cm schodzi w dół i koniec.

No ale to nic nadszedł czas na jazdę próbną i jestem przerażony teraz golf żadnej dziury nie połyka każdą nierówność czuję bardzo mocno nawet przy małych prędkościach czy aż taki słaby "komfort" jest w GTI czy może to tak teraz jest bo z przodu jest jeszcze zawieszenie od zwykłego golfa czyli miękkie i bujające.

I teraz do was pytanie czy jak zmienię jeszcze przód auta na te od GTI to będzie lepiej się autko zachowywało czy będzie jeszcze gorzej niż jest teraz??

Bo może to poprostu potęguje te przednie zawieszenie zwykłe które buja się a tył próbuje jakoś to zrównać sam już nie wiem.


Liczę na poradę waszą co robić bo jak mi już teraz nie pasuje to żeby gorzej nie było jak przód zmienię bo to szkoda roboty a i zbieżność trzeba by było potem robić.

Acha zapomniałem dodać iż jeżdżę na 15" aluskach i oponkach 195/50 Toyo T1R
Ostatnio zmieniony pt wrz 04, 2009 21:08 przez piertn, łącznie zmieniany 2 razy.


Oto mój nowy nabytek. Bon Jovi.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=210301

Zapraszam do oceny i podpowiedzi.

czarek0098
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: sob lip 05, 2008 22:17
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: czarek0098 » pt wrz 04, 2009 21:15

zrób troche km to powinno się wszystko ułożyć i amorki z tyłu powinny zacząć "normalnie" pracować, zawieszenie od GTI jest tylko troche sztywniejsze



Darcyn
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 721
Rejestracja: czw cze 22, 2006 17:57
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Darcyn » pt wrz 04, 2009 21:17

piertn, nie wierze w to co czytam. polecam przewieżć sie na prawdziwej glebie - betonie. ciekawe co wtedy napiszesz (?!)



Awatar użytkownika
piertn
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: pt sty 05, 2007 20:32
Lokalizacja: Węgorzewo
Kontakt:

Post autor: piertn » pt wrz 04, 2009 21:26

Kolego jeździłem golfem MK2 na gwincie zjechanym naprawdę sporo ponadto były 17" felgi i powiem że było trochę ale nie za dużo gorzej niż u mnie z tylu. A tamten siedział bardzo nisko mój stoi fajnie ale jest tak sztywny że porażka.
A może jest tak jak kolega czarek0098, napisał może te amorki się jakoś rozchodzą bo to autko przyjechało z anglii na lawecie więc może się to jakoś zastało??

Czy co już sam nie wiem.


Oto mój nowy nabytek. Bon Jovi.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=210301

Zapraszam do oceny i podpowiedzi.

Awatar użytkownika
_pączek_
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 639
Rejestracja: sob maja 06, 2006 22:08
Lokalizacja: wisła
Kontakt:

Post autor: _pączek_ » sob wrz 05, 2009 21:24

a odboje kupiłeś do zawiechy z GTI czy zwykłe??
bo na moją głowę to jeśli masz zawias GTI a odboje normalne to amortyzator trochę zejdzie i trafia na odbojnik
ja mam GTI dokładnie na takich samych kapciach i jeździ się na tym normalnie-czuć nierówności ale bez przesady-jest tak w sam raz
Ostatnio zmieniony sob wrz 05, 2009 21:24 przez _pączek_, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » sob wrz 05, 2009 23:04

krissek pisze:bo na moją głowę to jeśli masz zawias GTI a odboje normalne to amortyzator trochę zejdzie i trafia na odbojnik
az tak nei zejdzie
odboje sa takei same

nawet do sportowych kitów


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
piertn
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: pt sty 05, 2007 20:32
Lokalizacja: Węgorzewo
Kontakt:

Post autor: piertn » wt wrz 08, 2009 21:14

Problem rozwiązany po części zmieniłem sprężyny na seryjne od zwykłego golfa a zostawiłem tylko amorki gazowo-olejowe od GTI i jest już dobrze teraz to się autko ugina i dziurki mniej czuć.

A mam do was teraz pytanie co zrobić z przodem bo na tyle jest amorek od GTI reszta serja a co zrobić z przodem też wstawić amory od GTI a sprężyny seryjne żeby było tak jak z tyłu czy moge np wymienić tylko sprężynki żeby autko lekko zeszło w dół a ganiać nadal na tych samych amorkach co mam?

Czy tak będzie bezpiecznie??

Bo gdzieś słyszałem iż najlepiej jak amorki są podobnych parametrów z tyłu i z przodu


Oto mój nowy nabytek. Bon Jovi.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=210301

Zapraszam do oceny i podpowiedzi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości