Stuki tylnego zawieszenia [mk3]

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
MariuszM
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: czw maja 03, 2007 21:43
Lokalizacja: Chrzanów

Stuki tylnego zawieszenia [mk3]

Post autor: MariuszM » śr gru 03, 2008 21:23

Niedawno leczyłem objawy stuków z przedniego zawieszenia. Okazało się że miałem źle dobrane talerzyki do sprężyn przednich.

Już myślałem że wszystko będzie ok ale niestety nie było mi to dane... okazuje się że w miarę przyrostu km na liczniku nasilają się stuki pochodzące z tylnego zawieszenia (bardziej słyszę je w lewym kole). Jestem świeżo po wymianie całego tylnego zawiasu (wszystko nowe: amory, sprężyny, poduszki, tuleje tylnej belki, i nowe odboje).

Stuki pojawiły się po tym jak za radą kolegów z forum skróciłem gumowe odboje tylnych amortyzatorów (amory MTS Technik o skróconym skoku). Obciąłem cały górny bałwanek zakończony płasko oraz to pierwsze przewężenie żeby odbój wyglądał mniej więcej jak przed operacją - dł skrócenia to ok 5-6 cm.

Całą czynność wykonałem następująco: odkręciłem w bagażniku osłony poduszek oraz górną, mniejszą poduszkę po obu stronach. Podniosłem auto tak żeby kolumny amorów wyszły z gniazd. Odkręciłem następnie śrubę mocującą dystans a pod nim górny talerzyk. ściągnąłem talerzyk wyciągnąłem odboje i osłony dokonałem skrócenia i założyłem wszystko w odwrotnej kolejności. Nie wiem czy podczas skręcania nie obróciła mi się sprężyna w osi w stosunku do tego co było pierwotnie ale to raczej nie powinno mieś wpływu - nigdzie w instrukcji nie wyczytałem że zwoje górne czy dolne mają być jakoś specjalnie ułożone w osi. Po prostu osadziłem sprężynę węższym zwojem na dolnym talerzyku i złożyłem całość do kupy.

Proszę o sugestie. Co mogłem zrobić źle że teraz na nierównościach pierze tak jakby wyrąbane były poduszki amorów albo same amory a przecież wszystko jest nowe.

Czy sprężyna musi być jakoś specjalnie ułożona patrząc z góry na kolumnę ??
Czy mogłem za bardzo skrócić odboje i teraz jest to powodem stuków??

I jeszcze jedno. Za pierwszym razem jak skracałem odboje to podnosiłem cały tył tzn obie strony na podnośniku pneumatycznym u znajomego. Czy jak podniosę jedną stronę na żabie to wystarczy żeby kolumna wyszła z gniazda bez odkręcania amora na dole od piasty ??

Prosze o wszelkie porady i sugestie jak szybko usunąć usterkę?



Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » śr gru 03, 2008 21:51

zobacz uchyt tłumika czy ci tlumik nie stuka o belkę


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
MariuszM
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: czw maja 03, 2007 21:43
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: MariuszM » śr gru 03, 2008 22:48

ok sprawdzę ale to raczej nie będzie to .. bo to ewidentnie czuć na kole ...

edit:

Tłumik sprawdzony .. jest tam wszystko ok a w zawiasie dalej coś tłucze ;( ... w akcie desperacji będę musiał w sobotę wszystko rozebrać do cna i ponownie zlożyć do kupy .. może to pomoże
Ostatnio zmieniony czw gru 04, 2008 15:17 przez MariuszM, łącznie zmieniany 1 raz.



broda1920
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: sob mar 11, 2006 09:20
Lokalizacja: katowice

Post autor: broda1920 » ndz mar 15, 2009 12:48

stuka i stuka , wczoraj udało mi sie dorwać kierowce wiec mogłem spokojnie jechać za pasazera z tyłu ,i moje spostrzezenie dotyczące tych stuków tj trzymając palcami za czpień amora w bagazniku wyczułem te stuki prawa i lewa strona teraz z czego to może być albo stuki przechodzą od mocowania belki do podwozia? albo czpień stuka w amorze (amory nowe 5 mc i są ok) ? albo gumy tz górne mocowanie amora jest do bani te gumy dodam ze też nowe gumy może są za miekkie albo za twarde? moze jakieś markowe ( febi ) wsadzić co doradzacie
dodam ze całe tylne zawiecho jest nowe w belce febi ,amory bilsteina a jeszcze wymieniłem na stare jeszcze wmiare dobre amory monroa chyba olej i było o połowe ciszej ale dali stukało wydaje mi sie ze to bedą te gurne mocowanie ale niewiem moze ktoś co ś dopowie
Ostatnio zmieniony ndz mar 15, 2009 12:56 przez broda1920, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
PIOTREK 86
Grupa Tomaszowska
Grupa Tomaszowska
Posty: 497
Rejestracja: czw kwie 06, 2006 22:48
Lokalizacja: Niewiadów okolice Tomaszowa Maz
Kontakt:

Post autor: PIOTREK 86 » pn mar 16, 2009 02:35

a nie zamieniles przez przypadek gornych mocowan z dolnymi?? te szersze musza byc na dole a mniejsze od gory zakladasz?? omory przy belce dokrecone? tuleje w belce dobrze osadzone??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=477830

broda1920
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: sob mar 11, 2006 09:20
Lokalizacja: katowice

Post autor: broda1920 » pn mar 16, 2009 10:17

PIOTREK 86 pisze:a nie zamieniles przez przypadek gornych mocowan z dolnymi?? te szersze musza byc na dole a mniejsze od gory zakladasz?? omory przy belce dokrecone? tuleje w belce dobrze osadzone??
wieksza guma na dole mniejsza na górze ,amory dokrecone w belce, tuleje dobrze osadzone dokrecona belka jak auto stało na kołach

[ Dodano: 16 Mar 2009 10:37 ]
amory dokrecone? hm chyba tak ale jeszcze sprawdze tj sówmiarką miare starej tulei w amoże( starym , dolne mocowanie ) a spr. miare w nowym amorze może tam bedzie lekki luz i to może starczyć do stukania



lukikiller
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: pn lip 30, 2007 19:09
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Post autor: lukikiller » pn mar 23, 2009 01:00

Tak samo mam u siebie. Wymieniłem calutki zawias z tyłu i coś stuka. Dokładnie takie same objawy. Pomyślałem że to może wina śrub od tulei. Zamówiłem już nowe. Jak wymienie to napisze czy coś pomogło.



broda1920
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: sob mar 11, 2006 09:20
Lokalizacja: katowice

Post autor: broda1920 » pn mar 23, 2009 15:40

ja zamówiłem nowe amory KAYABA olej bo zareklamowałem i dziś zakładam dam znać

[ Dodano: 23 Mar 2009 21:12 ]
[quote="broda1920"]nowe amory KAYABA olej i to jest to amory stukały!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



lukikiller
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: pn lip 30, 2007 19:09
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Post autor: lukikiller » śr mar 25, 2009 18:34

U mnie to chyba raczej nei amory. Założyłem nówki Bilsteina gazowe i tak samo stuka jak na starych :/ co to może byc kurde ?



Awatar użytkownika
Beszczyk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 313
Rejestracja: wt gru 23, 2008 12:30
Lokalizacja: NNM
Kontakt:

Post autor: Beszczyk » śr mar 25, 2009 21:31

A TULEJE BELKI KOLEDZY SPRAWDZALIŚCIE TE CO PRZYCHODZĄ DO BUDY ??? U MNIE TO POWODOWAŁO STUKI NA DZIURACH ... BO JEŻELI AMORY I CAŁA RESZTA DO NICH JEST WYMIENIONA TO ZOSTAJA TYLKO TULEJE OSI



ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości