[MK4] Prosba o pomoc w dobraniu zawiasow

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
Demoniq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: czw paź 23, 2008 12:39
Lokalizacja: 3-miasto

[MK4] Prosba o pomoc w dobraniu zawiasow

Post autor: Demoniq » pt mar 06, 2009 18:50

Witam

Przymierzam sie powoli do zmiany zawieszenia. Na poczatku myslalem, zeby wymienic tylko amory ale koniec koncow zdecydowalem sie na wymiane calosci.
No i teraz mam taki problem - mianowicie jaki zestaw lub polaczenie wybrac ?
Spedzilem naprawde sporo czasu na "Zawieszeniach", przeczytalem sporo opini i w sumei mam juz jako tako wyrobione zdanie. Ale wciaz nie moge sie do konca zdecydowac i moze podpowiecie mi co by tu najlepiej dobrac...

1. Chcilbym obnizyc auto o 20-30mm
2. Nie chialbym zbytnio utwardzac zawieszenia w porownaniu do serii (powiedzmy zeby bylo ze 30% twardziej niz w serii)

Na poczatku zastanawialem sie nad zestawem WEITECa -30mm
http://www.v-maxzone.pl/produkty/4386,s ... 80025.html

Tylko te ponad 1700 zl troche boli ;) To pomyslalem, ze kupie same sprezyny WEITECA -30mm (ok. 550zl) a amory wezme osobno, np. KW, H&R, KYB albo nawet MTSy. Tylko pytanie czy to sie dobrze zgra...
Ewentualnie zastanawiam sie nad opcja zawieszenia gwintowanego. ALe z takiego to byloby mnei stac jedynie na takie firmy jak TA Technix, MTS czy JOM. A szczezre mowiac mam pewne obawy.

Co myslicie ?

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pt mar 06, 2009 18:51 przez Demoniq, łącznie zmieniany 1 raz.


The quality of the car depends on how good the driver manipulates it

Awatar użytkownika
sheriffg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: wt lis 29, 2005 13:17
Lokalizacja: Nidzica
Kontakt:

Post autor: sheriffg » pt mar 06, 2009 19:41

najtaniej będzie jak kupisz springi -30mm i założysz to do oryginalnych amorów, bo do 30mm ponoć mozna tak zrobić, druga opcja to kupno jak mówiłeś te springi + jakieś twardsze amory, 3 opcja to kupno uzywanego gwinta - tylko (to juz komfortowe nie będzie) :), więc jak chcesz zachować namiastkę komfortu to gwint odpada, wiec zostały jakieś springi FK lub H&R lub Weitec coś dobrego, i do nich jakieś sztywniejsze amorki i powinno byc tak jak chcesz :bigok:


Audi_Sportback

Awatar użytkownika
Demoniq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: czw paź 23, 2008 12:39
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: Demoniq » pt mar 06, 2009 20:22

Tak - chce zachowac odrobine komfortu :) Dlatego wlasnie chcialem sie Was poradzic

Obnizac o wiecej niz 30mm tez nie bede gdyz to juz jest za malo na nasze dziury i krawezniki. Poza tym zdarza mi sie czasami jakis maly offroad i z niskim samochodem to tez bedzie porazka.
Ogolnie ma byc praktycznie. Czyli ciut nizej i twardziej dla lepszego prowadzenia ale bez zadnej przesady. To nie jest samochod na tory wyscigowe :)

Co do zmiany samych springow... niestety amory tez musze zmienic. ostatnio na przegladzie na szarpakach wyszlo mi ponizej 40% z tylu ;) Poza tym czuc, ze troche buja

Ewentualnie moze ktos z Was zna jakies sprezyny co obnizaja o 20 lub 25mm ?
Bo ja niestety mimo, ze sporo szukalem to nei moge takich znalezc...


The quality of the car depends on how good the driver manipulates it

Awatar użytkownika
sheriffg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: wt lis 29, 2005 13:17
Lokalizacja: Nidzica
Kontakt:

Post autor: sheriffg » pt mar 06, 2009 20:33

o np. http://moto.allegro.pl/item567728709_h_ ... _35mm.html
http://moto.allegro.pl/item573058804_sp ... eckie.html
http://moto.allegro.pl/item575167188_sp ... n_h_r.html

poprostu musisz spisać z nich numery wejść na stronę producenta i będziesz wiedział dokładnie ile obniżają i od czego są
Ostatnio zmieniony pt mar 06, 2009 20:33 przez sheriffg, łącznie zmieniany 1 raz.


Audi_Sportback

Awatar użytkownika
Demoniq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: czw paź 23, 2008 12:39
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: Demoniq » sob mar 07, 2009 12:02

Ale tu na kazdej aukcji jest napisane o ile obnizaja.
Pierwsza o 35mm, druga o 30mm i trzecia znow o 35mm.

A mi chodzilo o obnizenie 20 do 25 mm MAX


The quality of the car depends on how good the driver manipulates it

Awatar użytkownika
Szumal
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: sob sie 16, 2008 21:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Szumal » sob mar 07, 2009 13:38

poszukaj sobie eibachów pro-kit. obnizaja 30mm wg producenta ale jak ogladalem zjdecia to wydaje mi sie ze nawet mniej. nie wiem czy ktos produkuje sprezyny obnizajace o 20mm bo to tak mala roznica ze prawie nie bedzie jej widac. wersje GTI mialy cyba fabryczne sprezyny -20mm, zainteresuj sie tym. Ale ja na Twoim miejscu poszedlbym w eibachy -30 bo roznica 5 mm w wysokosci jest tak znikoma ze szkoda szukac czegos innego - jak masz opony ze zuzytym bieznikiem to auto Ci siada wlasnie 5mm czyli tyle co nic.



Awatar użytkownika
Kajzer-K1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 20:52
Lokalizacja: Chełmsko Śląskie dolny śląsk(okolice Kamiennej Góry)
Kontakt:

Post autor: Kajzer-K1 » sob mar 07, 2009 15:52

Demoniq,

Witaj ostatnio przeglądałem neta w poszukiwaniu sprężyn -30mm do mojej Bory Variant i znalazłem coś takiego na niemieckiej stronie
http://www.preisroboter.de/search.php?s ... &min=&max=

Może i ty znajdziesz tam coś dla siebie powodzenia


Obrazek
Moja BORA AHF 110 KM
viewtopic.php?f=89&t=230177" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
sheriffg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: wt lis 29, 2005 13:17
Lokalizacja: Nidzica
Kontakt:

Post autor: sheriffg » sob mar 07, 2009 17:26

zakładaj -30 albo -35 i nie marudź to i tak nadal koza będzie straszna i tak a -20 to nie ma sensu zakładać szkoda kasy czasu i zachodu … :bajer:


Audi_Sportback

Awatar użytkownika
Demoniq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: czw paź 23, 2008 12:39
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: Demoniq » ndz mar 08, 2009 08:26

Hmm...

No dobra, to powiedzmy, ze bylyby te -30 springi.
A jak to jest z amorkami i firmami, ktore je produkuja ? Bo na forum jak czytam to zdania sa podzielone. Przy tym samym zestawie jedni mowia, ze jest "dosc twardo" a inni, ze "calkiem miekko". I jednym slowem dalej nei wiem co jest jakie ;)

Moze jestescie w stanie doradzic jakies jak najbardziej miekkie amorki z tych utwardzonych juz ?
Ostatnio zmieniony ndz mar 08, 2009 08:27 przez Demoniq, łącznie zmieniany 1 raz.


The quality of the car depends on how good the driver manipulates it

Franek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: pn cze 19, 2006 23:12
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Franek » ndz mar 08, 2009 11:19

Przyłaczam sie do tematu. Mam juz kupione eibach-y -30 i jaki polecicie do tego amor w rozsadnej cenie, odrazu mowie bilstein odpada za drogie na moja kieszen. Myslalem nad MTS-ami ?



Awatar użytkownika
Kajzer-K1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 20:52
Lokalizacja: Chełmsko Śląskie dolny śląsk(okolice Kamiennej Góry)
Kontakt:

Post autor: Kajzer-K1 » ndz mar 08, 2009 12:07

Franek,
Witaj możesz powiedzieć ile dałeś za swoje springi i gdZie kupiłeś?

A co do amortyzatorów to na tej stonce http://www.preisroboter.d...ode=0&min=&max= jeżeli chodzi o -30 to piszą że można je stosować ze zwykłymi amortyzatorami np. Kayaby czy monroe oczywiście gazowe (są twardzsze od olejowych) a ceny w miarę
Co o tym sądzicie??


Obrazek
Moja BORA AHF 110 KM
viewtopic.php?f=89&t=230177" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Demoniq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: czw paź 23, 2008 12:39
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: Demoniq » ndz mar 08, 2009 16:02

No ja wlasnie chcialem tak dokladnie zrobic...
Wziac sprezyny -30 weiteca i do tego amory excel-g Kayaba

Tylko wolalbym nie robic eksperymentow, dlatego pytam ;)


The quality of the car depends on how good the driver manipulates it

Awatar użytkownika
Kajzer-K1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 20:52
Lokalizacja: Chełmsko Śląskie dolny śląsk(okolice Kamiennej Góry)
Kontakt:

Post autor: Kajzer-K1 » ndz mar 08, 2009 18:21

Demoniq,
Ja ci nie pomogę ale myślę że to jest tak małe obniżenie że nic sie nie dzieje a poza tym jeżeli Eibach tak poleca to znaczy że mają rację a przecież oni się na tym znają najlepiej :grin:


Obrazek
Moja BORA AHF 110 KM
viewtopic.php?f=89&t=230177" onclick="window.open(this.href);return false;

Franek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: pn cze 19, 2006 23:12
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Franek » pn mar 09, 2009 01:02

Demoniq pisze:No ja wlasnie chcialem tak dokladnie zrobic...
Wziac sprezyny -30 weiteca i do tego amory excel-g Kayaba

Tylko wolalbym nie robic eksperymentow, dlatego pytam ;)
oczywiscie ze mozna tylko komplet kayaby wychodzi podobnie jak MTS-y o krotszym skoku, ktore byly by lepszym rozwiazaniem pod krotsze springi



ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości