Tłucze w tylnim zawieszeniu w mrozy

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
Deloox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 329
Rejestracja: pt cze 15, 2007 23:55
Lokalizacja: Olsztyn-Morąg-Hawaje
Kontakt:

Tłucze w tylnim zawieszeniu w mrozy

Post autor: Deloox » śr lut 04, 2009 00:08

Witam mam problem z prawdopodobnie z amortyzatorami, bynajmniej tak powiedział mechanik. Gdy pojawią się mrozy coś koło -5 -10 stopni, jak zaczynam jechać na nierównościach coś strasznie mi uderza w tylnym zawieszeniu. Tak jakby jakieś wiadro mi latało po bagażniku. Najpierw było z jednej strony, teraz pojawiło się z drugiej. Mechanik mówi, że amory do wymiany. Zauważyłem, że jak bujne samochodem na postoju bez jazdy, tył mi strasznie buja i po mocniejszym ciśnięciu słychać delikatny skok jakby puknięcie, po jakiejś godzince jazdy, te stukanie na nierównościach zmniejsza się, a tył jakby robi się twardszy. W dodatnie temperatury tego niema. Pytanie moje jest takie, czy wymiana tych amortyzatorów jest niezbędna od razu, czy mogę latać na takich jakiś czas? Czy nie odbije się to na tych tulejach gumowych tylnej belki? Czy część w serwisówce nazywa się "element górnego mocowania goleni resorującej" też mogła ulec zużyciu to się wymienia? Kupno amortyzatorów już zaplanowałem, ale obawiam się dodatkowych niespodziewanych kosztów, bo jak będzie rozkładane to poco wsadzać rozwalone części.
Ostatnio zmieniony śr lut 04, 2009 00:26 przez Deloox, łącznie zmieniany 1 raz.


moja była http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1196467#1196467

Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » śr lut 04, 2009 01:50

amortyzatory to nie jest mieszek recznego gdzie czy wymeinisz wczesniej czy nie to estetyka.. to element bezpeiczenstwa na ktorym nei warto oszczedzac!


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
Deloox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 329
Rejestracja: pt cze 15, 2007 23:55
Lokalizacja: Olsztyn-Morąg-Hawaje
Kontakt:

Post autor: Deloox » śr lut 04, 2009 10:35

Rozumiem to tylko czy przy tej wymianie amora może okazać się, że to jednak nie to, a jak nie to o ewentualnie co jeszcze jest w tym zawieszeniu co może się wysypać no oprócz tych tulei na belce? te mocowania górne- tam są jakieś łożyska?
Sorrry, jeśli te pytania są banalne ale nie jestem znawcą.


moja była http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1196467#1196467

Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » śr lut 04, 2009 10:39

jak by byly tuleje to by nie cichlo po rozgrzaniu sie... je mozesz sprawdzic wchodzac pod auta i ruszajac czyms belką czy jest luz...


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
dj domin1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 566
Rejestracja: wt lis 13, 2007 21:39
Lokalizacja: Koziegłowy, Częstochowa
Kontakt:

Post autor: dj domin1 » śr lut 04, 2009 16:17

Też tak miałem. Amorki wymieniłem, i spokój był. Reszta elementów była OK.


[img]http://images47.fotosik.pl/224/aec06ac71a10dc82med.jpg[/img]
Mój Wolfsburg Edition 16V I mk2 AFN
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=188972 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=524708

Awatar użytkownika
Deloox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 329
Rejestracja: pt cze 15, 2007 23:55
Lokalizacja: Olsztyn-Morąg-Hawaje
Kontakt:

Post autor: Deloox » śr lut 04, 2009 22:51

Kupiłem amorki, ale patrze w serwisówkę, i tam są jeszcze dodatkowo takie odboja założone na amorek, u mnie niestety ich nie ma. U siebie w golfie mam osłonę i gumę, ale ona jakaś krótka. Patrzyłem na poradę Jaszczura i on ma odbój taki jasny na cały amor prawie. Kurde muszę to dokupić?


moja była http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1196467#1196467

Awatar użytkownika
dj domin1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 566
Rejestracja: wt lis 13, 2007 21:39
Lokalizacja: Koziegłowy, Częstochowa
Kontakt:

Post autor: dj domin1 » śr lut 04, 2009 23:02

Tak musisz to dokupić. Nie pamiętam teraz jak to u mnie wyglądało. W każdym bądź razie kup te oldboje z osłonami, bo może jak nowe będą to będą dłuższe.
Przykład:
http://moto.allegro.pl/item544806005_od ... _seat.html
Ostatnio zmieniony śr lut 04, 2009 23:16 przez dj domin1, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://images47.fotosik.pl/224/aec06ac71a10dc82med.jpg[/img]
Mój Wolfsburg Edition 16V I mk2 AFN
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=188972 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=524708

Awatar użytkownika
Deloox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 329
Rejestracja: pt cze 15, 2007 23:55
Lokalizacja: Olsztyn-Morąg-Hawaje
Kontakt:

Post autor: Deloox » śr lut 04, 2009 23:43

Dzięki jutro idę szukać.

[ Dodano: 05 Lut 2009 22:31 ]
Ok wymieniłem amortyzatory, odboje, osłony, plus te łożyska gumowe dolne i górne w mocowaniu górnym i jest ok, ale nie do końca, bo po rozkręceniu okazało się, że talerze górne dociskujące sprężynę są całe zardzewiałe i dosłownie się kruszą. Nie było żadnego sklepu otwartego, więc na odstawienie samochodu założyłem z powrotem, ale jutro wymieniam znowu.


moja była http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1196467#1196467

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości