[Mk III] ..co za zawieszenie u mnie jest?

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
pekol
VW WLKP
Posty: 877
Rejestracja: pn gru 19, 2005 01:34
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: pekol » sob sty 31, 2009 00:09

wajsik u mnie w lupo tez nie stoi na odbojach....
nawet po wymiane sprezyn, jest jeszce 0k 2 cm luzu zeby odbój sie oparl o amortyzator...


Obrazek
Służę pomocą z VAG

Awatar użytkownika
Wajsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 317
Rejestracja: czw sie 23, 2007 16:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Wajsik » sob sty 31, 2009 00:21

pekol pisze:wajsik u mnie w lupo tez nie stoi na odbojach....
Nie wiem jak jest w lupo więc się nie wypowiadam


Obrazek

Awatar użytkownika
pekol
VW WLKP
Posty: 877
Rejestracja: pn gru 19, 2005 01:34
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: pekol » sob sty 31, 2009 00:28

a co myslisz ze zawieszenie w lupiszonie jest inaczej skonstruowane niz w innych samochodach... zasada jest taka sama, amortyzator, sprezyna i odboj.... :)

sprezyna jest odpowiedzialna na wysokosc auta i za to jak cala karoseria sie trzyma na podwoziu, amortyzator dlumi nierownosci i zapobiega bujaniu auta, a odboj za to zeby przy maxymanym ugieciu sie sprezyny danego kola amortyzarot nie dobijal o reszte...
Ostatnio zmieniony sob sty 31, 2009 00:34 przez pekol, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
Służę pomocą z VAG

Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: D1_PITER » sob sty 31, 2009 00:36

Moim zdaniem odbój również służy do "odbijania" a raczej dobijania przy mocnych ugięciach sprężyny. Czy w Golfie zaprojektowali to inaczej nie powiem i nie mogę zaprzeczyć ani dyskutować na ten temat, ale mogę za to sprawdzić ;)

Jednak nie o tył chodziło, a o przód.. Sprężyny -40? O tym teraz myślę..


Obrazek

Awatar użytkownika
pekol
VW WLKP
Posty: 877
Rejestracja: pn gru 19, 2005 01:34
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: pekol » sob sty 31, 2009 00:45

Moim zdaniem jak zakaldasz nizsze srezyny powinno tez sie zmeinaic na nizsze a co za tym idize twardsze odboje...


Obrazek
Służę pomocą z VAG

Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: D1_PITER » sob sty 31, 2009 00:46

Nic nie rozumiem z tej odpowiedzi.. :bigok:


Obrazek

Awatar użytkownika
pekol
VW WLKP
Posty: 877
Rejestracja: pn gru 19, 2005 01:34
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: pekol » sob sty 31, 2009 11:39

ktorej czesci mojej odpowiedzi nie rozumiesz :) ?? :)


Obrazek
Służę pomocą z VAG

Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: D1_PITER » sob sty 31, 2009 11:50

pekol pisze:Moim zdaniem jak zakaldasz nizsze srezyny powinno tez sie zmeinaic na nizsze
Co niższe? Zawieszenie? Bo nie wiem jak to zrozumieć..
pekol pisze:a co za tym idize twardsze odboje...
Chyba nie ma twardszych i miększych odbojów na przód.
Ostatnio zmieniony sob sty 31, 2009 11:50 przez D1_PITER, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
Wajsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 317
Rejestracja: czw sie 23, 2007 16:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Wajsik » sob sty 31, 2009 12:16

Ja swoje napisałem,poradziłem co na 90% jest przyczyną i nie zamierzam dyskutować bo to nie miejsce na to.Obniżenie przodu wszystko fajnie,ale jak wymienisz odboje z tył to będziesz miał klina i głupio będzie to wyglądało.


Obrazek

Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: D1_PITER » sob sty 31, 2009 12:19

Wajsik pisze:to będziesz miał klina i głupio będzie to wyglądało.
Jeszcze odbojów z tyłu nie wymieniam, mówię o wymianie przednich sprężyn, żeby wyrównać antyklina.


Obrazek

Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » sob sty 31, 2009 13:16

Wajsik, nie bede sie z toba klocil.. w mk2 nie stal mi na odbojach w vento tez... i w wielu innych przypadkach.. ja mowie odoboj jest do zapobiegania dobijaniu a nie ma stac na odbojach - moja opinia
jak widac nie tylko przeze mnie popierana


odboje do sportowych kitów i oslony sa takei same jak seryjne


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
pekol
VW WLKP
Posty: 877
Rejestracja: pn gru 19, 2005 01:34
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: pekol » sob sty 31, 2009 13:41

MAPET pisze:odboje do sportowych kitów i oslony sa takei same jak seryjne
tu sie nieststy z toba nie zgodze Mapet...
ja w swojm Golfiku przy gazowych amorkach z tylu mialem zupelnie inne odboje... byle krotsze i wykonane z gumy a nie z pianki....


Obrazek
Służę pomocą z VAG

Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » sob sty 31, 2009 18:23

pekol pisze: tu sie nieststy z toba nie zgodze Mapet...
ale z czym si enie zgodzisz?


przeciez ja sprzedaje kity i zawiszenia nowe.. i poprostu przeklada sie do niech seryjne oslony i odboje... a to juz jaki kto odboj ma to jzu zaleznie od producenta..


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
pekol
VW WLKP
Posty: 877
Rejestracja: pn gru 19, 2005 01:34
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: pekol » sob sty 31, 2009 18:34

no wlasnie, ludzie zakladaja standardowe odboje do twardszych i nizszych zaawieszen i pozneij co niektorzy tweirdza ze samochod mosi stan an odbojach :D


Obrazek
Służę pomocą z VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości