MK IV zawieszenie gwintowane ?

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

krzysiekp
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: sob maja 13, 2006 00:28
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: krzysiekp » sob sty 03, 2009 14:08

To tez sie podepnę pod temat zebym nie robic nowego.
No właśnie to jak to jest z tym glebieniem Golfa 4? Jakia max gleba aby nie trzeba było zmieniać stabilizatora? Jakby ktos mógł podpiąć zdjecia jak wygląda taka gleba to było by ok (szczególnie w przypadku kombi bo takiego będę kupował - rodzinka sie powieksza). Na razie to raczej jakies sprężynki bedzie mozna tylko zmienić żeby mi dzieciaka nie wytrzęsło, ale później to w planach jakiś nie za twardy gwint. Jak bedzie trza zmieniac stabilizator to jaki koszt takiej wymianki (tego z S3 i tuningowanego - który lepiej szukać)?

z góry dzięki za odpowiedzi

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony sob sty 03, 2009 14:09 przez krzysiekp, łącznie zmieniany 1 raz.


krzysiekp
Golf III GTI TDI 20Jahre
Golf IV Kombi ASZ 130KM
Wrocław

Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » ndz sty 04, 2009 12:09

krzysiekp, ja teraz mam tak jak na zdjeciu ponizej. Czyli i z przodu i z tylu kola na 15" z seryjna guma chowaja sie w nadkolach. Stabilizator najprawdopodobniej nadal seryjny (chyba, ze ktos wczesniej w Niemcowni zmienil)

Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz sty 04, 2009 12:09 przez SToRM, łącznie zmieniany 1 raz.



krzysiekp
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: sob maja 13, 2006 00:28
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: krzysiekp » ndz sty 04, 2009 13:13

dzieki STORM

czyli to jest -50mm
pisząć, że gumy chowają się w nadkolach masz na myśli, że nadkole przysłania już oponę tzn., że jak byś miał mniejsze ET to by nadkola opadły na gumach?

a jak z prześwitem pod silnikiem (tzn. pod tą osłoną) przy takim obnizeniu? ile tam tego jest?

i tak przy okazji - z jakiego TDI Ty masz te 155KM i 320NM??

pozdr


krzysiekp
Golf III GTI TDI 20Jahre
Golf IV Kombi ASZ 130KM
Wrocław

Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » ndz sty 04, 2009 16:21

krzysiekp pisze:czyli to jest -50mm
Teoretycznie tak. Ale zawias zrobilem po swojemu - czyli ukladanka ;)
MTS, Sachs, H&R i AP-sportfahrwerk. Stad zakladane obnizenia moga byc rozbiezne..
krzysiekp pisze:pisząć, że gumy chowają się w nadkolach masz na myśli, że nadkole przysłania już oponę tzn., że jak byś miał mniejsze ET to by nadkola opadły na gumach?
Teoretycznie tak.. Ale to z 9" musialbym zaladowac i ET 15 - bo tam jeszcze sporo miejsca jest na ta chwile (a felgi teraz 7" i ET 35)
krzysiekp pisze:a jak z prześwitem pod silnikiem (tzn. pod tą osłoną) przy takim obnizeniu? ile tam tego jest?
To najslabsze ogniwo mkIV. Silnik i oslona cholernie nisko zawieszone. Od oslony jest max 5-7 cm - ale porzezbie z nia troche na wiosne :) teraz nia przycieram czeeeeeeeesto...
krzysiekp pisze:i tak przy okazji - z jakiego TDI Ty masz te 155KM i 320NM??
Z 1.9TDI ALH 90 KM



XXGTI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr lis 26, 2008 18:44
Lokalizacja: WX

Post autor: XXGTI » wt sty 13, 2009 23:05

krzysiekp pisze:S3 i tuningowanego - który lepiej szukać)?
S3 - sam drążek z S3/TT to koszt jakies 100zł na znanym portalu aukcyjnym (pisz zapytania do tych co mają przednie całe zwiasy) plus do tego nowe łączniki ok 50-60zł za sztukę. Niestety większość gwintów nie ma uchwytów na łącznik (foto - żółte strzałki), więc pozostaje 2-ga opcja z odpowiednikiem tuningowym.
Obrazek
FK kosztuje na ebay 100euro, na stronie dystrybutora 149 euro, H&R jest jeszcze droższy. W PL nie spotkałem się z ofertą takich stabi. Do tego regulowane łączniki jakieś 50-60 euro.
Do tego wszystkiego dochodzi wymiana - trochę roboty jest. W warsztacie krzykną jakiś 200 zł pewnie, ale oczywiście można zrobić samemu.

Jak miałem obniżone jak SToRM, to już porządnie obcierało, potem jak jeszcze niżej poszedł to półoś miała praktycznie cały czas kontakt ze stabilizatorem.
Jak widać nie każdy stabi równy przy glebieniu.



Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » śr sty 14, 2009 00:36

XXGTI pisze:Jak miałem obniżone jak SToRM, to już porządnie obcierało, potem jak jeszcze niżej poszedł to półoś miała praktycznie cały czas kontakt ze stabilizatorem.
Jak widać nie każdy stabi równy przy glebieniu.
No widzisz - rzeczywiscie ciekawe.... Mi na tym setupie miedzy polosia a stabilizatorem jest ze 8 cm luzu... przy maksymalny ugieciu to i tak jeszcze spoooooroooo zostaje..
Co ciekawe - u znajomego, w GTI TDI ARL na seryjnej glebie (czyli -20mm w GTI) jest mniej luzu niz u mnie..



Awatar użytkownika
cylinder
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 904
Rejestracja: czw gru 28, 2006 13:11

Re: MK IV zawieszenie gwintowane ?

Post autor: cylinder » śr sty 14, 2009 09:27

szczep2008 pisze:posiadam VW Golfa IV, na dzień dzisiejszy jest niewielka gleba -30mm (sprężyny Weitec).

Przymierzam się do zakupu zawieszenia gwintowanego, jakich producentów polecacie, na co zwracać uwagę przy zakupie ?

Jak bedziesz juz zdecydowany sprzedać spręzyny to daj znać , odkupie je od Ciebie.



Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » śr sty 14, 2009 22:38

bo mała gleba ;)


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
ravenwwa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr kwie 16, 2008 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ravenwwa » sob mar 21, 2009 00:18

witam!

raz jeszcze wznawiam temat zawieszenia gwintowanego do mk4,
z racji na wysoki kurs euro jestem zmuszony zrezygnować z weiteca i zastanawiam sie nad 2 firmami, FK i niedawno znalezione APEX

http://www.allegro.pl/item583996160_ape ... tavia.html

http://www.apexsuspension.com/gb/index. ... _catalogue

o FK troche poczytałem na forum, a co myslicie o APEX? warte polecenia? może ktoś ma już założone takie zawieszenie?

zależy mi na zawieszeniu gwintowanym do mk4 z regulacja na przednia i tylnia oś, dobrej jakości do 2000zl...
Ostatnio zmieniony sob mar 21, 2009 00:20 przez ravenwwa, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
QCHARZ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 362
Rejestracja: sob lis 01, 2008 16:19
Lokalizacja: Kietrz
Kontakt:

Post autor: QCHARZ » pn lis 02, 2009 14:22

więc jaki gwint mozecie polecić do 2000zł??


SPRZEDAM BBS RC330 8J18 et32 5X100 - 25 JAHRE http://allegro.pl/show_item.php?item=2759538556

Awatar użytkownika
maxgt
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 590
Rejestracja: sob lis 12, 2005 18:42
Lokalizacja: Gdynia
Auto: mk4 2.8 4m, lupo
Silnik: BDE
Kontakt:

MK IV zawieszenie gwintowane ?

Post autor: maxgt » czw sty 12, 2012 22:19

używany.markowy. znanych producentów. KW, FK,H&R,Weitec



Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

MK IV zawieszenie gwintowane ?

Post autor: MAPET » czw sty 12, 2012 22:50

QCHARZ pisze:więc jaki gwint mozecie polecić do 2000zł??
AP

made by KW

:)


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
DamianCU
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 900
Rejestracja: ndz maja 01, 2005 13:13
Lokalizacja: Ośvwięcim, Przeciszóvw

MK IV zawieszenie gwintowane ?

Post autor: DamianCU » pt sty 27, 2012 22:33

A może DTS
http://allegro.pl/gwintowane-golf-4-iv- ... 37868.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Każdy jest Kimś [VW]
Pozdrawiam DamianCU
GTI: viewtopic.php?f=88&t=346397" onclick="window.open(this.href);return false;

Zablokowany

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości