ZMIANA ZAWIESZENIA GTI NA BARDZIEJ KOMFORTOWE

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Post autor: eldorado84 » pt lis 14, 2008 09:37

To_mas pisze:
eldorado84 pisze:jakością, wystrzymałością i
tu bym sie sprzeczał :P
eldorado84 pisze:komfortem podrużowania
to sie zgodze.

eldorado84, czemu zacytowałeś moją wypowiedź ?? bo nie czaje
zacytowałem :helm: ale chodziło o kolege z "kręgosłupem" :kac: ; merole na prawde są wytrzymałe (chodziło mi o zawieche), ojciec kiedyś miał w124 z silnikiem 2.0D (75kucy) auto 87r. i na gazowych amorach, poprostu rewelka (przejechane ponad 400tys. km), z 5lat temu kupił z dojczland c-klase 1.8 (wersja Classic) silnik 1.8 - 122kuce, teraz jeździ nim moja mama i powiem szczerze że nic nie było zaglądane w zawieche (pytałem się bo w następnym roku po moim weselu :kac: :kac: :kac: zamierzam zmienić auto i prawie zdecydowałem się na takie auto), ale jest jedno ale... RDDZZZAAAA a tam jej nie brakuje :grrr: :grrr: :grrr: (musiała być źle odpażona blacha - tak mówił ojciec)

[ Dodano: Pią Lis 14, 2008 08:40 ]
a tak wogóle może ktoś się udzieli do mojego pytania (5 postów wyżej) - nie chce zakładać nowego tematu


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

mri21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pn sty 21, 2008 13:56
Lokalizacja: Dolnyśląsk
Kontakt:

Post autor: mri21 » pt lis 14, 2008 14:13

eldorado84
Jeśli chodzi o mercedesy do 20000zł to nie robią one na mnie wrażenia pod względem wyglądu wewnętrznego i zewnętrznego. Miałem przyjemność użytkować przez 2 miesiące C klase z 1994r. 2,8 V6 ponad 190KM komfort jazdy rzeczywiście ogromny zarówno pod względem komfortu jak i osiągów jednak to nie to czego szukałem ...

MAPET reprezentujesz uparcie swoje stanowisko nie przyjmując moich argumentów, dla których chcę pójść w drugą stronę lub nie czytasz ze zrozumieniem. Twarde i niskie zawieszenie jest niezbędne do szybkiej i agresywnej jazdy oraz atrakcyjniejszego wyglądu auta stąd wielu decycyduje się na taki zawieszenie. Ja jak widać reprezentuję inne potrzeby (zwerifikowane po fakcie zakupu auta) i chcę pójść w drugą stronę. Przy moim stylu jeżdżenia i stanie ulic, którymi głównie się poruszam po Wrocławiu takie zawieszenie nie jest dla mnie niezbędne. Przede wszystkim doskwiera mi ból pleców, a drugi fakt to to, że nie bawi mnie zwalnianie na każdym lekkim dołku, uskoku, torowisku, nierównej kostce brukowej etc. W pytaniu na forum poszukuję rozwiązania, a nie krytyki ...

Kuman
Pewne jest, że niemam serii bo jak zakładałem letnie koła zwróciłem uwagę, że są jakiejś sportowej firmy amotyzatory chyba KONI. Nie jestem pewien firmy ale gdzieś w papierach mam fakture za nie z przed 3 lat tylko nie mogę znaleść. Jutro się okażę bo przez rozwaloną oponę muszę zmienić koła na zimowe i rozpocząć batalię o odszkodowanie.

Zmierzyłem dzisiaj odległości:

- przód od ziemi do błotnika 64cm
- tył od ziemi do błotnika 62-63cm

- przód od środka osi (otworu centrującego) 38cm
- tył od środka osi (otworu centrującego) 35cm
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony pt lis 14, 2008 14:27 przez mri21, łącznie zmieniany 1 raz.



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » pt lis 14, 2008 14:48

mri21, coś jest z twoim autem nie tak. Zawieszenie GTI nie różni się komfortem podróżowania od GL itp. Owszem jest twardsze aczkolwiek seria nie różni sie aż tyle żeby mieć problemy z kręgosłupem z tego powodu.
Moim zdaniem u ciebie może się złożyć na to kilka czynników:
-piszesz że jeździsz na oponkach 205/40. 40 to dosyć mały profil, a wbrew pozorom profil opony tez ma znaczenie przy amortyzowaniu nierówności.
-piszesz ze amortyzatory były wymieniane przez poprzednika. Skąd wiesz że nie kupił jakiś sportowych gazówek, które znacznie utwardziły samochód?
- czy były wymieniane z amorami sprężyny? Może są powkładane wzmacniane? A jeśli nie to może masz zużyte i zespół amortyzator-sprężyna nie pracuje w odpowiednim zakresie?

Wkładanie zawieszenia od GL do GTI naprawdę nie jest dobrym pomysłem. A z kolei seria GTI nie ma praktycznie możliwości aż tak trząść żeby bolał kręgosłup.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Post autor: eldorado84 » pt lis 14, 2008 19:38

szczerze po zdjęciach mi to wygląda na serie 20/20 :bajer: , chyba ze 40/40 ale chyba jednak seria


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » pt lis 14, 2008 22:54

Sprzedam wam niusa. Byłem w sklepie, z ciekawości zapytałem czym sie różni zawiecha od mk3 GTI od np GL. Człowiek poszperał w sofcie porównał informacje i stwierdził że nie różni sie niczym. Sprężyna GTI i GL/CL ma tę samą grubość i liczbę zwojów, amortyzator taki sam.

Dla przykładu sprężyna zawieszenia tył KYB:

GL: KYB 5487
GTI 16V: KYB 5487

I informacja ze strony IC:
Nazwa: Sprężyna, tylna oś
opis : Sprężyna zawieszenia tyln. Seat Toledo Volkswagen
Golf II-III-Jeta II-Vento
Producent: KAYABA

Różnica jest TYLKO między dieslem a benzyną i Variantem a HTB. Także kolego mr21, zmienisz serie (o ile to seria) na serie i nic sie nie zmieni, poza zawartością portfela. Nie w tym leży twój problem.
Ostatnio zmieniony pt lis 14, 2008 22:55 przez mate64, łącznie zmieniany 1 raz.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Kuman

Post autor: Kuman » sob lis 15, 2008 00:21

mate64 pisze:Sprzedam wam niusa.
No to zły nius bo zawieszenia z GTI i zwykłego golfa różni się właśnie amortyzatorami, sprężynami i np w moim przypadku sworzniem wahacza. Ale mówię tutaj o częściach, które były fabrycznie montowane w VW. Jeśli nie wierzysz to popatrz w etkę i posprawdzaj numery :) Idąc dalej Twoim tokiem to wychodzi, że 1.4 ma takie same amortyzatory i sprężyny jak 2.8... czy np 1.9 SDI ma ten sam zawias co GTI TDI (20 Jahre). Przejedź się zwykłym golfem na seryjnym zawieszeniu i GTI na seryjnym zawieszeniu (oczywiście oryginał GTI) i poczuj różnicę :)

P.S Koleś w sklepie sprawdzał zamienniki i dlatego takie głupoty mówi. Po za tym katalogi nie uwzględniają często wersji GTI, wiem po sobie jak próbowałem kupić jakieś cześci do GTI TDI to koleś nigdy nie znajdywał tego co trzeba, lub gadał że nie wiem jakie auto mam bo GTI wychodziły tylko z 2.0 :)

Mi się wydaje, że kolega mr21 ma zamontowane amortyzatory z większą siłą tłumienia (jakieś sportowe) a sprężyny seryjne GTI - z fotki wynika, że stoi jak mój w na oryginalnym zawiasie. Ale to będzie wiadomo jak kolega przy zakładaniu zimówek spisze nazwę amorów.



Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » sob lis 15, 2008 00:27

mają gówniany katalog i tak wciskaja! albo si enie znaja


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Kuman

Post autor: Kuman » sob lis 15, 2008 00:29

MAPET pisze:mają gówniany katalog i tak wciskaja! albo si enie znaja
Pewnie i jedno i drugie :bigok:



mri21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pn sty 21, 2008 13:56
Lokalizacja: Dolnyśląsk
Kontakt:

Post autor: mri21 » sob lis 15, 2008 23:37

Sprawdziłem dzisiaj amortyzatory, wynik z przodu brak oznaczeń amortyzatorów i najprawdopodobniej niesprawny amortyzator prawy (chyba uszkodzony podczas wjazdu w dziurę). Natomiast z tyłu SACHS Advantage 105 759. Z ich opisu na internecie wynika że nie są to amortyzatory o sportowej charakterystyce ... Założyłem opony zimowe 185/50R15 i komfort znacznie się polepszył w stosunku do 215/40R16. Zobaczymy czy ból przejdzie wówczas pomyślę nad innymi letnimi kołami. Jeśli nie chyba czas zgłosić się do lekarza chociaż akurat choroba jest mało prawdopodobna ponieważ i moja dziewczyna narzeka na bóle kręgosłupa.

Wobec ustalenia powyższych faktów i najprawdopodobniej konieczności wymiany przedniego zestawu amortyzatorów mam pytanie jakie amortyatory powinienem kupić na przód żeby pasowały do tylnich? Czy zakup Bilstein B4 to dobry w tym wypadku pomysł?
Ostatnio zmieniony ndz lis 16, 2008 00:02 przez mri21, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Post autor: eldorado84 » śr lis 26, 2008 21:41

mate64 pisze:Sprzedam wam niusa. Byłem w sklepie, z ciekawości zapytałem czym sie różni zawiecha od mk3 GTI od np GL. Człowiek poszperał w sofcie porównał informacje i stwierdził że nie różni sie niczym. Sprężyna GTI i GL/CL ma tę samą grubość i liczbę zwojów, amortyzator taki sam.

Dla przykładu sprężyna zawieszenia tył KYB:

GL: KYB 5487
GTI 16V: KYB 5487

I informacja ze strony IC:
Nazwa: Sprężyna, tylna oś
opis : Sprężyna zawieszenia tyln. Seat Toledo Volkswagen
Golf II-III-Jeta II-Vento
Producent: KAYABA



Różnica jest TYLKO między dieslem a benzyną i Variantem a HTB. Także kolego mr21, zmienisz serie (o ile to seria) na serie i nic sie nie zmieni, poza zawartością portfela. Nie w tym leży twój problem.
kolego mylisz się i to bardzo ja mam diesla i jak wyciągałem sprężyny seryjne od 1.9TD i przed wsadzeniem porównywałem z moimi drugimi 2.0GTI - wysokość przednich jak i tylnych jast znacząca, czyli od GTI są niższe tego jestem pewien na 101%


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

Awatar użytkownika
Semian
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 887
Rejestracja: pn gru 06, 2004 18:58
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Kontakt:

Post autor: Semian » czw lis 27, 2008 02:27

mri21 nie odkryles zadnej ameryki po tym ze jak zmienisz opony z niskim profilem na opony o baloniastym profilu to komfort sie polepszy, teraz opona Ci sie ugina wczesniej pewnie minimalnie,wiec proponuje jak tam bardzo narzekasz zebys na lato na felgi aluminiowe zalozyl baloniaste oponki i bedziesz mial klopot z glowy:)


projekt jetta coupe 2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3286710#3286710

Awatar użytkownika
Maciek23
Forum Master
Forum Master
Posty: 1814
Rejestracja: śr kwie 09, 2008 06:41
Lokalizacja: mazowieckie / pomorskie

Post autor: Maciek23 » czw lis 27, 2008 04:39

mate64 pisze:Człowiek poszperał w sofcie porównał informacje i stwierdził że nie różni sie niczym. Sprężyna GTI i GL/CL ma tę samą grubość i liczbę zwojów, amortyzator taki sam.
I tym jakze wesolym akcentem koncze moje dzisiejsze siedzenie na vwgolf.pl :bigok: Dobranoc :grin:

A co do zawiasu GTI a CL to nawet w jezdzie czuc roznice wiec sie troche usmialem z pana sklepikarza :bajer:



Awatar użytkownika
djtomek
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2256
Rejestracja: śr maja 16, 2007 10:05
Lokalizacja: Brzesko

Post autor: djtomek » czw lis 27, 2008 09:27

Maciek23, zgodze się z toba ! hehe wszedzie i od zawsze pisane jest było i będzie ze gti jest 20 mm niższe od innych wersji cl i gl - a juz o twardosci to naprawde niezłe jaja heheh mate64, jechałes kiedys gti na ori zawiasie? chyba nie skoro uwieżyłes w to co ci chłop w sklepie sprzedał :) mi raz wmawiał gosc ze nie ma gti 8v tylko 16v bo on tak ma w ksiazce :) hehe wiec wiesz :) a stałem swoim przed jego sklepem :)


moje byle gti..
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=103949&postdays=0&postorder=asc&start=795
moja była octavia:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=267091&postdays=0&postorder=asc&start=60

Awatar użytkownika
crash50
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 18:00
Lokalizacja: Zator
Kontakt:

Post autor: crash50 » ndz lut 15, 2009 14:07

Panowie, fachowcy w sklepie motoryzacyjnym na niczym sie nie znaja. Mam golfa cabrio, kupilem ze sportowym zawieszeniem i chciałem zmienic na oryginalne, rowniez mowili ze sprezyny sa takie same, niczym sie nie roznia i nie dos ze mi wcisnal starego typu a wyraznie zaznaczalem ze maja byc nowego, a do tego tak miekkie ze autem buja jak polonezem. Inna sytuacja, zmieniałem piasty z przodu, gosc dal by sobie uciac reke ze z abs jest taka sama piasta jak bez abs'u. Juz mnie to wkurza i zamierzam kupic spezyny uzywane ale z oryginalnego GTI



ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości