Jeżdze nisko, leże na glebie, grunt to zawieszenie :)

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
Fredi88
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 18:52
Lokalizacja: Hönigsberg
Kontakt:

Post autor: Fredi88 » pn wrz 15, 2008 12:34

mozesz jechac na rolki w poznaniu takie cos maja... wolaja 50zl od nadkola... wiec 200zl cale auto



Awatar użytkownika
MariuszM
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: czw maja 03, 2007 21:43
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: MariuszM » pn wrz 15, 2008 14:36

Fredi88 pisze:mozesz jechac na rolki w poznaniu takie cos maja... wolaja 50zl od nadkola... wiec 200zl cale auto
do Poznania mam trochę daleko :grin: - czytałem troche na forum o rozciąganiu nadkoli za pomocą tych maszynek z rolkami (niektórzy robia to podobno na gorąco żeby nie uszkodzić laklieru i nie trzeba było malować po zabiegu).. byłoby to fajne tylko:

1. Czy ktoś w okolicach Krakowa lub Katowic się tym zajmuje??
2. Czy ktoś z szanownych kolegów wykonał taki zabieg u siebie i mógłby sie podzielić doświadczeniem (o ile da się wyciągnąć na tym błotniki i czy faktycznie obejdzie się bez ciapania lakierem)..
3. Co z nakładkami plastikowymi na błotniki (mam wersję GT więc i szkoda by było psuć bo mi się podobają te plastiki)

U mnie nie obciera dużo. Na prostej nawierzchni jest ok - tylko duże dziury i nierówności podczas jazdy w więcej niż 3 osoby stają się nieznośne .. myślę że poszerzenie 1,5-2 cm powinno wystarczyć żeby problem zniknął... Jeśli nie to pozostanie mi już tylko klepanie całych błotników u blacharza ... :kac:

4. I jeszcze jedno pytanie. Skrzypiące poduszki amorów tylnich mam zamiar przesmarować wazeliną techniczną .. jak myślicie powinno to pomóc??

Co do wspomnianych problemów ze zbieżnością - jutro jadę jeszcze raz na geometrię ... zobaczymy co i jak .. może tym razem fachura da radę .. dam znać po zabiegu...
Ostatnio zmieniony pn wrz 15, 2008 16:09 przez MariuszM, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
mlody87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 756
Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:42
Lokalizacja: Lublin
Auto: MK3 USA Turbo i MK4 GTD
Silnik: auq+
Kontakt:

Post autor: mlody87 » pt wrz 19, 2008 18:05

Panowie pytanie mam !!!
Czy załoze do mk3 felgi z rantem rh cup 16x9 z ET45 jesli jezdze na gwincie skreconym około do połowy?? nie bedzie obcierało nigdzie ,bo gdzies czytałem ze czasem jest problem ze felga czy opona ociera o sprezyny????


VW forever..

Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

Post autor: dawid018 » pt wrz 19, 2008 18:20

mlody87, na moje będzie ociarało.fela szeroka + wysokie ET.dystans rozwiąże problem


u mnie niestety wystąpił problem i musiałem zrezygnować z max gleby.nie wiem czy to normalne bo w mkII tak nie miałem ale po skręceniu gwintu(do końca gwintu 2,5 cm) i ustawieniu geometrii kół pół osie zrobiły się za długie.dzięki temu rozwaliłem jeden przegub i musiałem auto podnieść o 3 cm a i tak jak sie przód ugnie to słychać że przeguby po du*ie dostają. czy to normalne??


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

Awatar użytkownika
FisheR
...
...
Posty: 3579
Rejestracja: ndz cze 15, 2008 22:40
Lokalizacja: Pelplin>Silent Hill
Kontakt:

Post autor: FisheR » pt wrz 19, 2008 18:21

mlody87, coprawda mam inne felgi 15x6,5 et 40 i z tylu mam ze 3mm do sprezyny a z przodu nawet ocieralo i musialem lekko kat zmienic bo zdzieralo opone o sprzezyne :crazy:


MK IV TDI 4MOTION :dol:
Obrazek

Awatar użytkownika
mlody87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 756
Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:42
Lokalizacja: Lublin
Auto: MK3 USA Turbo i MK4 GTD
Silnik: auq+
Kontakt:

Post autor: mlody87 » pt wrz 19, 2008 18:34

ja na chwile obecną mam 15x7 et37(chyba) i nigdzie nie ociera, przeswit opony od nadkola około 3cm przód i tył bo na gwincie niewiem ile dokładnie skreciłem.

co do dystansów odpadaja bo z tyły by mi błotnik opone wydarł bo teraz jest na styk, a z przodu by felga wystawała za błotnik;/

no i moze byc lipa z takimi felgami, a o jakim ET szukac zeby nie ocierały z waszego doswiadczenia, mówie odrazu ze nie bede gwintu na max skrecał bo drogi ani pół u mnie niema zebym wtedy przejechał (teraz juz musze uwazac).
Ostatnio zmieniony pt wrz 19, 2008 18:35 przez mlody87, łącznie zmieniany 1 raz.


VW forever..

Awatar użytkownika
djtomek
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2256
Rejestracja: śr maja 16, 2007 10:05
Lokalizacja: Brzesko

Post autor: djtomek » pt wrz 26, 2008 08:09

no i teraz ja moge się pochwalić gleba u siebie w golfie... założylem kit 60/40 mts technik.. narazie jezdze w tej konfiguracji i jest fajnie i przyjemnie... trzeba tylko uwazac na wszystko :) hehe
na wiosen tył idzie niżej :) :bigok:


moje byle gti..
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=103949&postdays=0&postorder=asc&start=795
moja była octavia:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=267091&postdays=0&postorder=asc&start=60

Awatar użytkownika
Kaktus_dj
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 629
Rejestracja: wt paź 03, 2006 22:25
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: Kaktus_dj » śr paź 01, 2008 09:41

ja przymierzam się do założenia gwintu, teraz mam sprężynki eibacha i prowadzi mi się bardzo fajnie ale wracając do mojego pytania:
czy przy założeniu gwintu skręceniu go wysoko(np. na zimę) muszę ponownie jechać na ustawianie zbieżności kół w okresie wiosennym gdzie z powrotem posadzę golfika nisko?
czy przy każdej zmianie wysokości auta trzeba udawać sie na zbieżność?
Ostatnio zmieniony śr paź 01, 2008 09:46 przez Kaktus_dj, łącznie zmieniany 1 raz.



Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » śr paź 01, 2008 09:49

Ja podniesiesz gwint to musisz ustawic zbieznosc, jak obnizysz to znowu musisz ustawic, po kazdej zmianie wysokosci musisz jechac na zbieznosc.



Awatar użytkownika
Kaktus_dj
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 629
Rejestracja: wt paź 03, 2006 22:25
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: Kaktus_dj » śr paź 01, 2008 10:56

tak też przypuszczałem dzięki :bigok: Marioo, za szybką odpowiedź



Awatar użytkownika
barteKKK03
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 15224
Rejestracja: sob mar 12, 2005 15:22

Post autor: barteKKK03 » śr paź 01, 2008 15:15

Po każdorazowej regulacji gwintu, która jest większa niż 1cm, należy zrobić zbieżność...



Awatar użytkownika
DJTim
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: wt maja 08, 2007 13:31
Lokalizacja: Siewierz
Kontakt:

Post autor: DJTim » czw paź 02, 2008 11:54

a to ciekawe bo ja mieniałem zawieszenie z seryjnego na sportowe i nie pojechałem na zbierzność. pomiesiacu jazdy nie scieło mi opon a co ciekawsze jak pojechałem na przegląd to zbieżnośc wyszła idealna.


Moja Jetta :) http://www.jettaclub.pl/viewtopic.php?t=423
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=188788

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images33.fotosik.pl/396/0cbee7d3b8f966ce.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Fredi88
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 18:52
Lokalizacja: Hönigsberg
Kontakt:

Post autor: Fredi88 » czw paź 02, 2008 18:05

rzeczywiscie bardzo ciekawe :panna:



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » czw paź 02, 2008 21:01

DJTim pisze:co ciekawsze jak pojechałem na przegląd to zbieżnośc wyszła idealna.
W jaki sposób mierzyli zbiezność ???? :helm:

Zakładali przyrządy na koła ( głowice pomiarowe ) ???


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości