[mk2] Problem z tylnym zawieszeniem

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
Piotr Szmidt
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: wt maja 20, 2008 16:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[mk2] Problem z tylnym zawieszeniem

Post autor: Piotr Szmidt » czw maja 22, 2008 14:42

Witam, jako ze to moj pierwszy post tutatj prosze o wzgledna wyrozumialosc. Moj Golfik zostal sprowadzony z niemiec, gdzie jezdzil jako samochodzik przeowzacy paczki w niemieckiej poczcie. Wszystko ze srodka zostalo wybebeszone + zostalo wzmocnione tylne zawieszenie. Problem polega jednak na tym iz caly tyl samochodu jest wzmocniony metalowymi plytami (przez co tyl autka znacznie osiadl). Przygladalem sie juz temu wszystkiemu. Zawieszenie tylne jest naprawde twarde wiec nie jest to kwestia zurzycia, lecz ciezaru tych plyt. Niestety caly sek w tym ze samochodzik wyglada ja low-rider tyle ze odwrocny tylem - jak by zapakowac bagaznik po full. Zastanawiam sie czy dalo by sie cos rade z tym zrobic - boje sie ze bede ryl glebe a tego nie chce - pozatym chcialbym doprowadzic samochod do poziomu a nie zeby tylek mi wisial nizej.

O ile to mozliwe jako ze niedo konca sie znam na samych czesciach - wiem jak wymienic - prosil bym o podanie przykladow jakis np. z allegro albo innych sklepow interentowych



Awatar użytkownika
dj domin1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 566
Rejestracja: wt lis 13, 2007 21:39
Lokalizacja: Koziegłowy, Częstochowa
Kontakt:

Post autor: dj domin1 » czw maja 22, 2008 14:47

A nie da się wymontować tych płyt??



Awatar użytkownika
Piotr Szmidt
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: wt maja 20, 2008 16:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Piotr Szmidt » czw maja 22, 2008 14:49

no wlasnie problem w tym ze nie bardzo da je sie wymontowac - sa powspawywane w konstrukcie nadwozia i nie chcailbym zbytnio z nimi kombinowac. Myslalem raczej nad czyms w rodzaju wlozenia twardzych albo dluzszych sprezyn. Czy to dobry pomysl??


-=Mess with the best, die like the rest=-
Mój Goofer - http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1998964#1998964

Awatar użytkownika
dj domin1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 566
Rejestracja: wt lis 13, 2007 21:39
Lokalizacja: Koziegłowy, Częstochowa
Kontakt:

Post autor: dj domin1 » czw maja 22, 2008 14:58

Rozumiem. Zastanawiam się teraz jaka może być waga samochody z tymi płytami(lub też samych płyt), skoro piszesz że jest nisko. Jednym z rozwiązań może być kąbinowanie ze sprężynami z jakiegoś Varianta, może golf 3, passat b3. No nie wiem.

Najlepszym rozwiązaniem to by było pozbycie się tych płyt, bo napewno silnik na tym cierpi, a i komfort jazdy pewnie gorszy.



Awatar użytkownika
Piotr Szmidt
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: wt maja 20, 2008 16:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Piotr Szmidt » czw maja 22, 2008 15:12

szczerze mowiac z tego co zauwazylem przy dislu 1,6 (1990 r) spala max 6 w miescie :) dodam ze ma zamontoawana 4-biegowa skrzynie - jak bede mial chwile czasu to bede musial rozmontowac to dokladnie i przyjzec sie temu :)


-=Mess with the best, die like the rest=-
Mój Goofer - http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1998964#1998964

Awatar użytkownika
dj domin1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 566
Rejestracja: wt lis 13, 2007 21:39
Lokalizacja: Koziegłowy, Częstochowa
Kontakt:

Post autor: dj domin1 » czw maja 22, 2008 15:46

Sprawdż najpierw jak wygląda dokładnie sprawa z tymi płytami. Dopiero póżniej można kąbinować z zawieszeniem. Tak myśle. Pozdro!



Awatar użytkownika
Piotr Szmidt
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: wt maja 20, 2008 16:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Piotr Szmidt » sob maja 24, 2008 09:13

sprawdzilem - niestety plyty sa wspawane do nadwozia i trzeba by je wycinac albo palnikiem albo diaxem - a to na moje oko zbyt duza ingerencja. W jednym z tematow przeczytalem ze mozna wlozyc sprezyny od paska. Tylko od jakiego modelu?? Moglby ktos mi podrzucic jakiegos linka do aukcji na allegro?? Moze to spowoduje dostateczne podniesienie autka z tylu zeby chociaz wyrownal do poziomu


-=Mess with the best, die like the rest=-
Mój Goofer - http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1998964#1998964

Awatar użytkownika
Kisiel
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2284
Rejestracja: sob sty 20, 2007 18:22
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kisiel » sob maja 24, 2008 15:12

troche sie wkopales z tym golfem, jak paczki rozwozil to jeszcze pewnie duuuuzo km nabite


[size=200][b][color=black][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=97453]Moja Czarna Perła[/url][/color][/b][/size] <--- SPRZEDANA
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]

Awatar użytkownika
dj domin1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 566
Rejestracja: wt lis 13, 2007 21:39
Lokalizacja: Koziegłowy, Częstochowa
Kontakt:

Post autor: dj domin1 » sob maja 24, 2008 19:19

Chyba najprędzej Passat B3. Lub też Golf 3 Kombi.



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » wt maja 27, 2008 14:57

przypuszczam ze jak autko ma troche lat a ma - i bylo uzywane "doladowane" a przypuszczalnie bylo
to nawet takie mocniejsze sprezyny mogly sie "ugniesc" i dlatego lezy nisko
jesli sie nie myle to twoja wersja w ETCe itp jest oznaczona "delivery van" wiec powinna miec takie sprezyny : 191511115B (coil spring / 3 paint marks green / delivery van)
podczas gdy sprezyny zwyklego golfa to 191511115A (coil spring / 2 paint marks
2+4 door green / GOLF) - i teraz masz tak ze wiekszosc "typowych" zamiennikow ma wymiary tej wersji A, natomiast do aut uzywanych "ciezej" oferowane sa sprezynki typu H/D = "heavy duty" np Lesjofors 42 950 29 sa z grubszego drutu i z tego co wiem to powinny nawet mocniejsze niz wersja B, i jeszcze moja drobna rada - 99% oryginalnych uzywanych sprezyn do golfa jest juz "uklepana" wiec dlatego polecam kupno porzadnych nowych :bigok:


TDPower

Awatar użytkownika
Piotr Szmidt
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: wt maja 20, 2008 16:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Piotr Szmidt » wt maja 27, 2008 16:00

tez wlasnie myslalem o tych sprezynkach. Latwo je dostac?? mam te ksiazki w pdfach - naprawa gofla wymiana itp i tak sie zastanawilaem czy wedle teog opisu latwo bylo by je wymienic samemu??


-=Mess with the best, die like the rest=-
Mój Goofer - http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1998964#1998964

Awatar użytkownika
Kisiel
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2284
Rejestracja: sob sty 20, 2007 18:22
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kisiel » wt maja 27, 2008 22:20

Piotr Szmidt pisze:mam te ksiazki w pdfach - naprawa gofla wymiana itp i tak sie zastanawilaem czy wedle teog opisu latwo bylo by je wymienic samemu??
wymiana jest banalna
tutaj masz fotoporade http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=55474
Ostatnio zmieniony wt maja 27, 2008 22:20 przez Kisiel, łącznie zmieniany 1 raz.


[size=200][b][color=black][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=97453]Moja Czarna Perła[/url][/color][/b][/size] <--- SPRZEDANA
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » śr maja 28, 2008 10:29

http://sklepmoto.pl/ albo Intercars lub podobne ... :bigok:


TDPower

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 33 gości