odbojniki to chyba pracują dopiero przy maksymalnym ściśnięciu amorka no nie? to gti z gwintem bylo twarde, ale moj byl chyba twardszy. tak nam sie zdawalo, a jesli chodzi o sprawnosc jego zawiechy to nic nie powiem, ale auto odpicowane ze mucha nie siada, wiec pewnie zawiecha w dobrym stanieppoll27 pisze:z sprężyn VAG kolorami pasuje ta:
(1) 1H6511115J
coil spring / 2 paint marks
2 doors yellow 2+4 door / AAM,1Y,AAZ, 1Z,ADZ,AEY, AEE,AEX,AHU, ALE,APQ; AFN,AFT,AKS; "J..":ADY
czyli zwykła sprężyna do tego modelu
możesz sprawdzic czy nikt jej przypadkiem nie "ulepszał" wymiary:
Thickness [mm]:10,25 Outer Diameter [mm]:110 Height [mm]:342
jest jeszcze kwestia jej zużycia ... po X latach z obciążeniem mogła się uklepać - wtedy nie trzyma wysokości tyłu, jak jest z tym u ciebie ?
inna sprawa która rzutuje na twardość to odbijaki - są dwa rodzaje - gumowe i piankowe
gumowe - są właśnie twarde i się szybko kruszą, piankowe są miększe
odbijaki muszą być też właściwie założone bo inaczej ...
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=167128
no i kolejna sprawa - amorki - jak koleś ma w tym gwincie jakieś wyświechtane amorki albo słabe olejówki to będzie się łatwo bujać, natomiast dobry sprawny olejowo-gazowy jest bardo sztywny na takie wciskanie ręką ...
@ musze chyba podjechac na myjnie zeby caly brud zmyc karcherem to moze zobacze jakies oznaczenia na amorach i sprezynach
/edit gdzie na sprezynach i amorach szukac oznaczen jaka firma czy cos takiego?