[mk3]kolor sprezyn

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
pekin
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: czw gru 07, 2006 13:55
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

[mk3]kolor sprezyn

Post autor: pekin » wt maja 06, 2008 09:32

nie znalazlem dokladnej odp w sieci, wiec spytam tutaj.
czy to prawda ze kolory farby na sprezynach oznacza ich twardosc? mam czarne sprezyny(nie wiem jakiej firmy, nie ma zadnych oznaczen) z 2 zoltymi plamami na dolnych zwojach/z przodu mam tez czarne sprezyny z 1 plama taki pastelowy kolor i 1 zielona. auto nei jest obniazane, tyl jest strasznie twardy, jak dociskam go do gleby to ugina sie najwyzej pare cm i to z wielkim trudem.

czy te 2 zolte plamy na springach oznacaja ze sa jakis twardsze?



Awatar użytkownika
MarcoVW
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 962
Rejestracja: śr lip 06, 2005 21:04
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: MarcoVW » wt maja 06, 2008 10:48

Kolory sprezyn nic do twardosci nie mają. Ogolnie sprezyny nie mają miary twardosci. Jedyne co to podane sa miary obnizeń.

Moze sie jednak zdarzyć , ze jakas firma wypusci serie pod konkretną nazwą np. Super Performance bla bla i w opise bedzie ze dana seria jest twardsza .

A wiec kolor nic do tego nie ma. Np H&R'a sprezyny mozna spotkac w kolorze czerwonym,niebieskim i grafitowym. Bodajze aktualny asortyment HR jest grafitowy.

Ogolne info od uzytkownikow moze ci pomoc w doborze twardosci, co kto mial i co wie. Ja ci powiem ze Weiteca springi naleza do twardych.

A co do plamek kolorowych na fabrycznych springach VW to charakteryzuje czy dana sprezyna jest do GT czy VR6, taka niefachowa miara twardosci. W etce przy sprezynach sa podane te kolorowe plamki ale nic nie mozna z tego wywnioskowac.
Ostatnio zmieniony wt maja 06, 2008 10:50 przez MarcoVW, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
pekin
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: czw gru 07, 2006 13:55
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pekin » wt maja 06, 2008 11:05

bo właśnie gdzieś tam coś znalazlem ze niby te plamki oznaczają albo twardość albo model auta do jakiego są. tylko nie pamiętam dokładnie co i jak. masz u siebie seryjne zawieszenie(nie obniżane)?



Awatar użytkownika
MarcoVW
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 962
Rejestracja: śr lip 06, 2005 21:04
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: MarcoVW » wt maja 06, 2008 16:03

Mam seryjne, ale ja na te plamki nie patrze. Ktos mowi ze mk3 GT jest -10mm nizsze od CL/GL ja temu nie wierze.
Przewertowalem specyfikacje rozne techniczne i jedynie co znalazlem to to,ze GTi 20jahre w benz czy dieslu jest -20mm.

A seryjne GTi 8V lub 16V jest cholernie wysokie. Jedyne co to fabryczne amorki maja gruby tlok (ktory daje lepszy nacisk na olej) i dzieku temu sa twardsze.



Awatar użytkownika
bamber
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: śr sty 19, 2005 03:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: bamber » wt maja 06, 2008 20:35

MarcoVW, kolego to poczytaj forum i poczytaj broszury o mk3..
GT jest obnizony o 10 albo 15 mm a GTI wlasnie chyba o 20mm.. maja inne amorki od serii oraz oczywiscie sprezyny!!
A te kolorki na sprezynach to wlasnie identyfikacja sprezyn do danego modelu mk3+jaki silnik, wiec one oznaczaja twardosc, jesli nie wierzysz to poszukaj na forum..
funkcja SZUKAJ nie boli to raz, a 2 ze ja juz 4 komplety mialem i wiem, ze rozne wersje mialy rozne kropki itd...



Awatar użytkownika
pekin
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: czw gru 07, 2006 13:55
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pekin » wt maja 06, 2008 22:23

bamber pisze:MarcoVW, kolego to poczytaj forum i poczytaj broszury o mk3..
GT jest obnizony o 10 albo 15 mm a GTI wlasnie chyba o 20mm.. maja inne amorki od serii oraz oczywiscie sprezyny!!
A te kolorki na sprezynach to wlasnie identyfikacja sprezyn do danego modelu mk3+jaki silnik, wiec one oznaczaja twardosc, jesli nie wierzysz to poszukaj na forum..
funkcja SZUKAJ nie boli to raz, a 2 ze ja juz 4 komplety mialem i wiem, ze rozne wersje mialy rozne kropki itd...
to może napisz tutaj co oznaczają jakie kolory bo ja sporo tematów już przeglądałem i jakoś nic konkretnego nie mogę znaleźć. będę wdzieczny



Awatar użytkownika
bamber
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: śr sty 19, 2005 03:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: bamber » wt maja 06, 2008 22:25

co oznaczaja to nie powiem Ci, ja iwem tylko jakie kolory miały 1,8 przed i po 95 rokiem, jaki kolr miały GTI oraz jaki kolor miały GT bo takowe przepuszczalem przez rece



Awatar użytkownika
pekin
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: czw gru 07, 2006 13:55
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pekin » wt maja 06, 2008 22:38

właśnie przeczytałem w instrukcji do mk3 "Sprężyny tylnego zawieszenia, są oznaczone barwnym znakiem kolory żółtego. Należy stosować wyłącznie tak oznaczone sprężyny".

w necie znalazlem coś takiego http://forum.omegaklub.eu/viewtopic.php?t=926 wiec jednak kolor plam na sprężynach oznacza twardość sprężyny. niestety nic do vw nie mogę znaleźć :/
Ostatnio zmieniony wt maja 06, 2008 22:52 przez pekin, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
harrygo1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 719
Rejestracja: sob mar 04, 2006 01:45
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: harrygo1 » wt maja 06, 2008 22:58

właśnie przeczytałem w instrukcji do mk3 "Sprężyny tylnego zawieszenia, są oznaczone barwnym znakiem kolory żółtego. Należy stosować wyłącznie tak oznaczone sprężyny".

w necie znalazlem coś takiego http://forum.omegaklub.eu/viewtopic.php?t=926 wiec jednak kolor plam na sprężynach oznacza twardość sprężyny. niestety nic do vw nie mogę znaleźć :/
Pobierz z netu etkę lub etosa to zobaczysz jak wiele jest wariantów oznaczeń sprężyn do mk3.



Awatar użytkownika
pekin
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: czw gru 07, 2006 13:55
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pekin » wt maja 06, 2008 23:01

jakis czas temu szukalem i nic co dziala nie moglem znalezc



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » śr maja 07, 2008 12:04

www.vagcat.com
fabrycznych sprężyn było mnóstwo (zależnie od silnika/kilmy/automatu/HD/sports-gear) i różniły się właśnie kolorkami plamek - na fabrycznej oryginalnej sprężynie powinno też być nabity znaczek VAG i jakieś numerki gdzieś na początku/końcu spreżyny
zdarza sie ze niektóre zamienniki są też znaczone kolorkami ale wtedy wyjasnienia tych kolorkow nalezy szukac u producenta sprezyn ... :bigok:


TDPower

Awatar użytkownika
bamber
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: śr sty 19, 2005 03:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: bamber » śr maja 07, 2008 12:19

ppoll27, dokładnie kolego, popieram Twoja odpowiedz w 100%



Awatar użytkownika
pekin
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: czw gru 07, 2006 13:55
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pekin » śr maja 07, 2008 16:42

ppoll27 pisze:www.vagcat.com
fabrycznych sprężyn było mnóstwo (zależnie od silnika/kilmy/automatu/HD/sports-gear) i różniły się właśnie kolorkami plamek - na fabrycznej oryginalnej sprężynie powinno też być nabity znaczek VAG i jakieś numerki gdzieś na początku/końcu spreżyny
zdarza sie ze niektóre zamienniki są też znaczone kolorkami ale wtedy wyjasnienia tych kolorkow nalezy szukac u producenta sprezyn ... :bigok:
no dobra. tylko ze ja nie widzę żadnego znaczka ani kodu, tylko 2 żółte plamki na dolnych zwojach. auto sprowadziłem w styczniu z Niemiec wiec w sumie możliwe, ze sa to oryginalne tylko dziwi mnie ze nie ma żadnych innych oznaczeń.
czy możliwe jest ze na normalnych sprężynach(przy pustym samochodzie i tylko kole zapasowym w bagażniku) tył był twardszy niż gwint? porównywałem próbując bujać samochodem moim i gti z gwintem. to mój się ciężej zginał i mniej. przód natomiast zgina się normalnie przy niewielkim wysiłku juz go buja.
Ostatnio zmieniony śr maja 07, 2008 16:57 przez pekin, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » czw maja 08, 2008 12:16

z sprężyn VAG kolorami pasuje ta:
(1) 1H6511115J
coil spring / 2 paint marks
2 doors yellow 2+4 door / AAM,1Y,AAZ, 1Z,ADZ,AEY, AEE,AEX,AHU, ALE,APQ; AFN,AFT,AKS; "J..":ADY
czyli zwykła sprężyna do tego modelu
możesz sprawdzic czy nikt jej przypadkiem nie "ulepszał" wymiary:
Thickness [mm]:10,25 Outer Diameter [mm]:110 Height [mm]:342
jest jeszcze kwestia jej zużycia ... po X latach z obciążeniem mogła się uklepać - wtedy nie trzyma wysokości tyłu, jak jest z tym u ciebie ?
inna sprawa która rzutuje na twardość to odbijaki - są dwa rodzaje - gumowe i piankowe
gumowe - są właśnie twarde i się szybko kruszą, piankowe są miększe
odbijaki muszą być też właściwie założone bo inaczej ...
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=167128
no i kolejna sprawa - amorki - jak koleś ma w tym gwincie jakieś wyświechtane amorki albo słabe olejówki to będzie się łatwo bujać, natomiast dobry sprawny olejowo-gazowy jest bardo sztywny na takie wciskanie ręką ... :bigok:


TDPower

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości