Jeżdze nisko, leże na glebie, grunt to zawieszenie :)
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
- barteKKK03
- V.I.P.
- Posty: 15224
- Rejestracja: sob mar 12, 2005 15:22
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
gofer wracaj na fizykę.gofer pisze:hmmmm, jakby to.. spinając kielichy usztywnisz karoserie, ale sprawisz też, że kielichy będą musiały przenosić większe naprężenia.
ja takich rzeczy nie uznaje, tym bardziej że moje auto ma 1x lat...
[ Dodano: Czw Maj 01, 2008 12:14 ]
uważam ponadto, że rozpórki zwiększają x razy szanse na jebni**** przedniej szyby przy duże glebie...
bzdury ze kielichy beda przenosic wieksze obciazenia. Czemu one mialby byc wieksze? Wstawiając rozpórkę powodujesz ze te same obciążenia rozchodzą sie dodatkowo na rozpórkę, a szansa na pęknięcie szyby jest mniejsza
Jako ciekawostke podam przykład forda escorta mk5. Otoż mk5 cabrio ma seryjnie rozpórkę tak samo zresztą jak chyba skoda favorit. Otoż wlasnie przez brak dachu karoseria traciłą na sztynowsci i zeby to jakos wyeliminowac stosowane były seryjnie rozpórki. W aso forda 180 zł. \
Nie bez powodu takze producenci nowych aut chwalą się iż np nowy yaris ma o 50% sztywniejsza konstrukjcę niz stary Yaris. Zasada jest taka iż dąży się do maksymalnej sztynowści nadwozia, a im wieksza sztywnosc nadwozia tym lepiej. A to dlatego ze im sztywniejsza buda tym mniej przemieszczaja sie wzgledem siebie punkty mocowania zawiesznia. A punkty mocowania zawieszenie to tuleje metlowo-gumowe na wachaczach oraz wlasnie gorne kielichy. Poprawia to prowadzenia auta gdyz nie gubi ono geometrii na skutek uginania sie karoserii a co za tym idzie przemieszczania sie punktow mocowaniqa zawieszenia.
tyle ode mnie, ktos kto twierdzi ze z roporką jakies blizej przez niego nieokreślone "obciazenia" sa wieksze i ze szyba moze pekac jest w błędzie i chyba boi sie nieznanego. Ludzie od zawsze boją się tego czego nie znają.
pzdr Kuba
[ Dodano: Czw Maj 01, 2008 17:32 ]
dawid018, chłop nie ma pojęcia o czym gada, a ty chcesz zeby ci jeszcze uzasadnial.
jedyne opcja zeby szyba pekła od rozpórki to źle zamocowana rozpórka tzn albo za wąsko wywiercone dziury i rozpórka ściaga kielichy przy dokręcaniu albo druga to ze ropórka ma śrubę rzymską do regulacji i ktoś sobie ją za mocno ściągnie włąsnie tą śrubą albo za mocno rozeprze.
Ostatnio zmieniony czw maja 01, 2008 17:38 przez sas_gti, łącznie zmieniany 3 razy.
- dawid018
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4630
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
- Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
- Kontakt:
endoen, podnosisz auto na lewarkach i przykręcasz.
To_mas, sam możesz rozpórkę sobie zrobić.wczoraj qmpel mi pokazywał w toledo jak porobil swoje.z przodu górna i dolna i z tyłu górna.wszystkie na rzymskich śrubach z bardzo twardym i drobnym gwintem.ja prawdopodobnie też będe do siebie robił ale narazie zbieram info.
To_mas, sam możesz rozpórkę sobie zrobić.wczoraj qmpel mi pokazywał w toledo jak porobil swoje.z przodu górna i dolna i z tyłu górna.wszystkie na rzymskich śrubach z bardzo twardym i drobnym gwintem.ja prawdopodobnie też będe do siebie robił ale narazie zbieram info.
obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850
BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850
BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413
- rafal85rtc
- ...
- Posty: 676
- Rejestracja: śr maja 23, 2007 19:02
- Lokalizacja: RATOVWICE
- Kontakt:
To_mas, sam możesz rozpórkę sobie zrobić
ja tez sam robilem i pasuje jak ulal tylko jeszcze jej nie zalozylem bo jak narazie mam tylko -60 ale szykuje sie gwint i bedzie beton wtedy oraz nadejdzie pora na montaz rozpórki
ja tez sam robilem i pasuje jak ulal tylko jeszcze jej nie zalozylem bo jak narazie mam tylko -60 ale szykuje sie gwint i bedzie beton wtedy oraz nadejdzie pora na montaz rozpórki
Ostatnio zmieniony czw maja 01, 2008 20:42 przez rafal85rtc, łącznie zmieniany 1 raz.
NOOO BAASS NOO FuNN!!!!
moje MK3 viewtopic.php?f=88&t=364418" onclick="window.open(this.href);return false;
moje MK3 viewtopic.php?f=88&t=364418" onclick="window.open(this.href);return false;
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
taka rada że jak będziedzie spawali rozpórke na przykręconych pierścieniach do kielicha to przydałowby się wywiarić troszke większe otwory w ropórce pod śrubę bo spaw ściagnie rozpórkę i wprowadzi dodatkowe niepotrzebne naprężania jeśli będzie spawana przykręcona na fest. albo spawać na zewnątrz i wywiercić otwory po spawaniu. wtedy na pewno bedzie dobrze leżała.
- tomyart
- Gadatliwa bestia
- Posty: 677
- Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 16:50
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Kiedyś dostałem sprężyny (H&R 29864) wg. relacji i katalogu zresztą też powinny obniżyć o -40mm. Sprężyny przeleżały trochę czasu aż wczoraj sie wreszcie skusiłem i zamontowałem, wyszło takie coś:
I teraz pytanko do Was,
-nie za dużo usiadł jak na -40 (amortyzator standardowy bil B4)?
-efekt z jazdy co prawda dość krótkiej też nie jest za ciekawy bo auto (przód obniżony tył seria) zaczęło jakoś dziwnie podskakiwać np. po zjechaniu z lekkiego krawężnika odbija sie jak piłka. I teraz nie wiem czy usiadł za mocno i amory już nie dają rady czy jednak wychodzi na to ze przy jakimkolwiek obniżeniu trzeba zmienić amortyzatory na skrócone. Możecie coś podpowiedzieć?
I teraz pytanko do Was,
-nie za dużo usiadł jak na -40 (amortyzator standardowy bil B4)?
-efekt z jazdy co prawda dość krótkiej też nie jest za ciekawy bo auto (przód obniżony tył seria) zaczęło jakoś dziwnie podskakiwać np. po zjechaniu z lekkiego krawężnika odbija sie jak piłka. I teraz nie wiem czy usiadł za mocno i amory już nie dają rady czy jednak wychodzi na to ze przy jakimkolwiek obniżeniu trzeba zmienić amortyzatory na skrócone. Możecie coś podpowiedzieć?
- tomyart
- Gadatliwa bestia
- Posty: 677
- Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 16:50
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
no raczej tak to wygląda, amor sam w sobie jest dobry ( ma niecały rok) tylko ze nie do tej sprężyny. Przy zakładaniu sprężyny na amortyzator już mi coś podpadało ze jest za długi bo praktycznie całość skręciłem bez ściągacza do sprężyn, chyba ze tak to jest z krótszymi sprężynamisas_gti pisze:Zatem amortyzator nie ma sily wytlumic bujania tej sprzyny (kazda sprezyna buja)
zatem amortyzator do wymany, dla mnie to dosc proste
]tomyart pisze:czy jednak wychodzi na to ze przy jakimkolwiek obniżeniu trzeba zmienić amortyzatory na skrócone
na każdej progresywnej sprężynie i seryjnym amorze będzie bujana
moje byłe mk3 GTD SPECIAL
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=81913&postdays=0&postorder=asc&start=480
obecny dupowóż passat b4 kombi na gwincie
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261704&postdays=0&postorder=asc&start=90
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=81913&postdays=0&postorder=asc&start=480
obecny dupowóż passat b4 kombi na gwincie
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261704&postdays=0&postorder=asc&start=90
Mam taki problem z zawiesiem ze niedawno (jakieś 4 miechy temu) zmieniłem tylne sprężyny bo na przeglądzie (Lublin speed car ul. Lubartowska) powiedzieli ze amorki mam dobre tylko już sprężyny padły (bo faktycznie dobijał jak był dobrze załadowany) a teraz zobaczyłem ze już z amorków olej wycieka:( i teraz mam nowe sprężyny a chciałbym go trochę usztywnić bez obniżania (i tak czasami z moimi zderzakami czasami glebę zaliczę).
Co możecie mi polecić do moich seryjnych sprężyn? jakie amorki mam kupić? z przodu tez by sie raczej przydało wymienić na coś lepszego(twardszego) ale tu już razem ze sprężynami.
Poradźcie coś
Co możecie mi polecić do moich seryjnych sprężyn? jakie amorki mam kupić? z przodu tez by sie raczej przydało wymienić na coś lepszego(twardszego) ale tu już razem ze sprężynami.
Poradźcie coś
Fredo84, jak chcesz dobre amorki to polecam Bilstein B6 ale ceny sa naprawde bardzo wysokie
Sachs Advantage jest podobno tez twardszy od zwyklych no i cena jest sporo nizsza
Sachs Advantage jest podobno tez twardszy od zwyklych no i cena jest sporo nizsza
[size=200][b][color=black][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=97453]Moja Czarna Perła[/url][/color][/b][/size] <--- SPRZEDANA
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości