G60 - Eaton M65 - koła pasowe.

Forum techniczne związane z silnikami G60

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

K I L L E R
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pn cze 05, 2006 20:38
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

G60 - Eaton M65 - koła pasowe.

Post autor: K I L L E R » ndz kwie 23, 2017 00:00

Witam,
Jestem szczęśliwym posiadaczem mk1 g60 wyposażonego w kompresor Eaton M65. Obecnie doładowanie w szczytowym momencie wynosi 0,4bar co pewnie częściowo jest zasługą dużego układu dolotowego (fi60mm po całości i fmic że Sprintera 2.9). Chciałbym podnieść ciśnienie doładowania możliwie obniżając ryzyko awarii ( wybierając bezpieczniejszą drogę).

1. Zmniejszając koło pasowe na samym kompresorze? Jeśli to o ile przyjmując że 72mm i seryjne koło pasowe na wale pompuje 0,4bar).

2. Zwiększając koło pasowe na wale? (kompresor mam pędzony paskiem 6 PK razem z resztą osprzętu, czy zwiększenie obrotów nie zaszkodzi np. alternatorowi, pompie wody? Z jakiego silnika szukać koła pasowego i o jakiej średnicy?).

URL=http://www.fotem.pl/show/full/d25e40382 ... bfe063df4c]Obrazek[/URL]

Pozdrawiam :pub:


https://www.facebook.com/GolfPirelli/

Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

G60 - Eaton M65 - koła pasowe.

Post autor: RasPL » ndz kwie 23, 2017 11:37

ja mam na kompresorze 59mm i na wale 166mm i daje to max 0.9bar i kompresor wyjeźdza poza sprawność i zaczyna grzać mocno dolot i pobierac kupe mocy. On poprostu jest mały i więcej jak 0.7 nie polecam z niego robić. 6pk to będzie Ci palić bo jest za waski minimum to 7pk i pompa wody osobno od kompresora


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

K I L L E R
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pn cze 05, 2006 20:38
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

G60 - Eaton M65 - koła pasowe.

Post autor: K I L L E R » czw kwie 27, 2017 14:21

RasPL, Celuję w doładowanie rzędu 0,7bar w piku 0,8bar (tyle ponoć jest w stanie obsłużyć ori komp DIGI 1 bez ingerencji w "chip").
RasPL pisze:więcej jak 0.7 nie polecam z niego robić.
Co jest przyczyną? Przy zachowaniu możliwie dużego kółka kompresora, żeby nie stracić synchronizacji wirników?
RasPL pisze:pk to będzie Ci palić bo jest za waski minimum to 7pk
7PK występuje ori w MB gdzie pasek jest naprawdę długi i ma wiele załamań. Nie widzę problemu ślizgania się paska u siebie na 6PK. Będzie problem, będę działał ;)
RasPL pisze:pompa wody osobno od kompresora
Tego to już w ogóle nie kumam, co jest powodem?

Pierwszy plan: Poszukam maksymalnie dużego koła pasowego na wał (żeby nie było kolizji z pompą wody) zobaczę jakie uzyskam doładowanie na seryjnym kole kompresora, jeśli dalej za mało dmuchnie to zostaje wtedy zabawa z kółkiem na kompresorze. O zaistniałych efektach napiszę :bajer:


https://www.facebook.com/GolfPirelli/

Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

G60 - Eaton M65 - koła pasowe.

Post autor: RasPL » czw kwie 27, 2017 16:31

Nie znajdziesz takiego koło trzeba se wytoczyc czy tam zamowic gdzies.
Jakiej synchronizacji wirników bo za nic nie rozumie
Mowie pasek 7 pk to lepiej uwierz
A pompa osobno zeby nie obciążać paska.

Jak chcesz co 1000km wymieniac pasek bo skrzypi lub pali się to rob jak chcesz :)


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „G60”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 12 gości