Strona 1 z 1
Wał korbowy z 1P zamiast ori do PG.
: śr lip 30, 2014 22:57
autor: witman
Witam,mam obydwa wały tzn.,z silnika 1P(mój stary silnik z country),no i z obecnego silnika PG.Obydwa są po szlifie,z tym że wizualnie ten z 1P lepiej się prezentuje i chciałem właśnie ten wał włożyć w miejsce oryginalnego do PG,w "etce"numery tych wałów są takie same i wszystko byłoby ok,gdyby nie to,że wzrokowo widać różnice pomiędzy tymi wałami-choćby otwory na czopach,w tym z 1P są wykończone jakby faską,a w PG nie,w1P nr.na wale 026E-zgadza się z tym w etce,a na wale z PG jest 037...nie pamietam literki-więc różni się z info w etce,wymiary obydwu wałów są takie same,zuważone drobne różnice raczej nie byłyby przeszkodą w tej zamianie...,moje pytanie do znawców:czy ten z 1P 72kw,wytrzyma w PG 118kw (żadne podnoszenie mocy raczej nie wchodzi w rachubę-w country te 118kw=zakładanie pieluchy:-).czyli moc fabryczna to max),a drugie pytanie odnośnie panewek na wał:kupiłem kolbensmitcha i po rozpakowaniu jest 10 sztuk niby się zgadza ale w tych 10-u,sześć półpanewek ma otwory i wzdłużne wycięcia,a tylko cztery "zwykłe,zakładane na stopę.A nie powinno ich być po 5 sztuk?,wał korbowy leży na 5-u podporach w których są otwory olejowe,to po co 6-sta pół panewka z otworem?-pomylili się w fabryce i spakowali 1-ą półpanewkę z otworem zamiast zwykłej ktora idzie na stopę?,czy założenie takiej z wycięciem i otworem w miejsce tej bez otworu na stopę trzymającą wał wpłynie negatywnie na pracę wału korbowego?.
Wał korbowy z 1P zamiast ori do PG.
: czw lip 31, 2014 07:28
autor: bugalon
Pakuj wał z 1P, nic sie nie stanie. Panewki z tego co kojarze wlasnie sa 6 do 4 (mowa o glownych). Ktoras dolna jest wlasnie z otworem (chyba srodkowa podpora na ktorej jest osiowanie tymi podkladkami polksiezycowymi). Popatrz na zamki w panewkach - od razu bedziesz wiedzial czy to pomylka czy nie.
Wał korbowy z 1P zamiast ori do PG.
: sob sie 02, 2014 17:47
autor: 16vg60
na czwartej podporze idzie ta z kanalem 180* ,co do szlifu to jakie na korby zakladasz ?
Wał korbowy z 1P zamiast ori do PG.
: ndz sie 03, 2014 12:33
autor: witman
Jeśli chodzi o rodzaj,to sputtery-380pln za komplet,a tą dodatkową panewke z otworem,założyłem tam gdzie idą podkładki oporowe czyli na podporze nr3,(raczej na stopie,bo na podporach tak czy inaczej idą te z otworami i kanałami),co do miejsca założenia tej 6-ej z otworem,to tak wyczytałem w necie,żeby zakładać ją na tą samą stopę,na której montowane są te podkładki oporowe.
Wał korbowy z 1P zamiast ori do PG.
: pn sie 04, 2014 21:22
autor: 16vg60
witman, tak oporowe dajesz na trzeciej podporze i wystepuja oddzielnie jak w oryginale lub razem z glowna panewka (ja zawsze daje te luzem)
co do panewek glownych to masz tak jak napisales 4 plaskie i dajesz je w stope{1,2,3,5) , i zostaje Ci 6 panewek z kanalem wzdluznym i wlasnie jeden kpl musisz tak dac ze na 4 podporze masz z kanalem 180*
Wał korbowy z 1P zamiast ori do PG.
: wt sie 05, 2014 01:08
autor: witman
No i teraz to już nie wiem gdzie tą 6-tą dać?,zostawić na 3-ej stopie,tam gdzie podkł. oporowe czyli tak jak wyczytałem,czy przełożyć na 4-tą stopę jak radzisz.Tylko czy mógłbyś wyjaśnić dlaczego na 4-tą?,czym ona się różni,że ma mieć dodatkowe smarowanie?,3-ia stopa wydaje się być logicznym miejscem dla montażu tej 6-ej panewki,bo tam dochodzi tarcie podkładek oporowych,to i większa ilość oleju się przyda...,zresztą chyba najlepiej będzie spytać tam gdzie robili mi szlif,sklep w którym kupowałem te panewki też należy do tego warsztatu i myślę że będą wiedzieli gdzie co idzie.Ps.Założyłem jednak spowrotem ori wał,ten z 1P zostanie jako alarmowy,a że jest też po szlifie,to chyba muszę go zabezpieczyć jakimś towotem,żeby nie zardzewiał?.
Wał korbowy z 1P zamiast ori do PG.
: wt sie 05, 2014 05:52
autor: witman
sorry,że tak jeden pod drugim ale właśnie obejrzałem stopy wału od tego z 1P i jednak logika w tym wypadku nie zdała egzaminu,masz racje,że na czwartej stopie idzie ta 6-ta panewka,bo tylko na tej z 1P stopie nr.4 jest ślad po panewce z otworem.
Wał korbowy z 1P zamiast ori do PG.
: wt sie 05, 2014 13:58
autor: 16vg60
witman, takich 4cyl. Silników przerobilem troche i wiem gdzie ida panewki 180*
, i jeszcze mam jedna luźną mysl , wal po szlifie to slaby pomysl, lepiej szukac ori. W zacnym stanie
Wał korbowy z 1P zamiast ori do PG.
: pt sie 15, 2014 13:20
autor: grzechgdmk2syncroTDI
kolegoWitman odezwij sie namiary masz na pw pozdrawiam !!!!!!!!!!!
Wał korbowy z 1P zamiast ori do PG.
: pt wrz 05, 2014 15:47
autor: witman
Wreszcie wczoraj odpalił po tym małym remoncie i podmianie całej wiązki sterownika na wiązkę w całości wykonaną przezemnie...ale zanim odpalił,najpierw się zakleszczył,bo pomyliłem kolejnosc stóp korbowodów,po przekładce na właściwe miejsca,nadal nie chciał odpalić,myślałem że coś rozrząd źle ustawiam ale doszedłem że wtryski nie chcą dawkować paliwa,a to też zapewne z mojej winy,bo wciskając konektory do odpowiednich pinów we wtyku do ecu,jedną z mas zamiast wpiąć pod 19-tke,wpiąłem pod 21 i na domiar złego masa z pinu 13-tego idąca do akumulatora urwała się i długo bym tak jeszcze próbował go odpalić bezskutecznie ale jak znalazłem te dwa problemy z masami,to i już ecu wyzioną ducha,dlatego wtryski nie pracowały.Zamieniłem ster na drugi,chyba z KR-a,literki na końcu nr-u steru to DP,no i silnik od strzała zaskoczył:-),tylko co z tym uszkodzonym sterem,szkoda go,ma literkę B na końcu nr-u i chyba to jest wlasciwy ecu do PG...,czy multimetrem da się sprawdzić co w nim padło?,może ktoś by mi podpowiedział jak go zdiagnozować,przypomnę, że masę spod pinu 19 omyłkowo wpiąłem w pin 21(chyba ten pin 21 ma coś wspólnego ze skrzynią automatyczną),no i masa z pinu 13 na aku była urwana.Czy da się uratować ten sterownik?.
Wał korbowy z 1P zamiast ori do PG.
: pt wrz 05, 2014 17:57
autor: 16vg60
sterownik z g60 mozna za 200zl kupic ,wydaje mi sie ze szkoda zachodu z lepieniem starego
Wał korbowy z 1P zamiast ori do PG.
: ndz wrz 07, 2014 22:02
autor: RasPL
Uratować sie napewno da ale pytanie za ile ???.
Wał korbowy z 1P zamiast ori do PG.
: wt wrz 23, 2014 23:09
autor: witman
Witam,z tym sterownikiem z B na końcu,mam zagadkę,kupiłem drugi też z B na końcu, założyłem i nic,znowu brak sterowania wtryskami.A to już dziwne,przecież ten co mam założony w zastępstwie czyli z DP na końcu różni się chyba tylko wgranym softem czy jak to się tam nazywa,map sensor taki jak w tym "B"-2 barowy,pinologia ta sama,no i ten DP włożony-silnik odpala bez problemu,a po włożeniu któregoś z B-silnik nie odpala.Może obydwa "B" są spalone,hmmm,zdarza się. ..tyle że ten mój "B" oddałem gosciowi do sprawdzenia i właśnie dostałem info o stanie tego steru-NIC nie jest spalone,wszystko sprawdzone i według niego ster jest ok.,wiec co jest grane??,czy ktoś mógłby podrzucić jakiś pomysł,odnośnie przyczyn jakie mogą powodować taki stan?,DP działa i nie ma najmniejszych problemów, B-silnik nie odpala,mimo że diagnoza steru-ok.Dodam,że ten z B kupiłem razem z silnikiem i działał normalnie.