panowie jak juz to co napisal
SilesiaKatowice, jest to znikoma rzecz z elementow ktore trzeba wykonac ,
molejczuk, tobie tez wyslalem widomosc na PW ze jak chcesz to moge Ci cos podpowiedziec bo zmontowalem taki silnik dobrych kilka lat temu ,a nie pisalem w tym temacie wiecej bo faktycznie na temat 16vg60 bylo pisane juz naprawde dosyc sporo ,ale zeby nie bylo
-slupek z 16v bo ma odme w bloku jesli 1.816v to odprezanie tlokami z s2 ta sama srednica lub plyta odprezajaca ,jesli 2.0 to plyta lub tloki odprezajace {opcja cenowo dosyc droga }
-ssacy z 16v scirocco na prawa strone lub s2 uciety jeden cyl i najlepiej ori przepustnica z g60
-umocowac krokowy i dorobic odme i rure z gie do przepustnicy {powrot}
-ic z orurowaniem
-listwa wtryskowa pod kolektor z scirocco rzezba ,a pod koletor z s2 listwa z 1.8t
-wtryski ok 310cm
-
SilesiaKatowice,wspornik kompresora zostaje z g60 bo bloki sa takie same
-wspornik alternatora trzeba wystrugac i dac go najlepiej z tylu ,chociaz mozna i pod kompressor
-do tego albo Custom kolo pasowe i zgrac ze wszystkimi kolami pasowymi odsadzenie albo ori z g60 kolo pasowe ale wtedy trzeba robic odsadzenie na wszstkich kolach a to ze wzgledu ze rozrzad w 16v jest na szerszym pasku i automatycznie kolo rozrzadu na wale jest szersze i zmieni nam sie odsadzenie
-wspornik i napinacz paska 6pk trzeba wyrzezbic
-w bloku 16v zrobic splyw oleju z gie {w tym samym miejscu co w pg jest otwor montarzowy tylko trzeba go wywiercic na wylot }
-instalacja elektryczna zostaje z pg ,trzeba ja aby dostosowac do czujnikow i wtryskow z 16v bo beda w innym miejscu
-oczywiscie strojenie
-jesli wezmiemy blok z 1.816v to mozna dac pompe oleju z 9a/abf ewentualnie z pg {sa wqydajniejsze }ale trzeba przelozyc walek napedzajace z 16ki
-w corrado lub autach gdzie wystepuje pompa abs dobrze jest zastosowac kolanko 90*{Bartek od rallye ma tekie na sprzedaz
}miedzy przepustnica a kolektorem bo jesli przykrecimy przepustnice bezposrednio do kolektora z scirocco 16v na prawa strone to bedzie zaczepiac o zbiornik plynu hamulcowego
-mozna uzyc bloku z pg ale on nie ma odmy i jest problem z odpowietrzeniem skrzyni korbowej jak i rowniez jak ktos na sile sie uprze dac blok z g60 na tlokach z g60 i zapodac na to glowe 16v wtedy mamy strasznie odprezony motor i dup.. z tego lub tloki z 8v wolnossacego
mysle ze to wszystko