Strona 1 z 1
doładowanie od razu za kompr. i w kolektorze - takie same
: śr wrz 26, 2012 19:52
autor: saliczek
Witam
Czy doładowanie mierzone przed wejściem do intercoolera i mierzone na kolektorze powinno być takie same , czy jednak na kolektorze mniejsze ?
Dzisiaj mierzyłem miedzy kompresorem a wejściem do ICKa i skacze mi powyżej 1 bara a na kolektorze max 0,7
pozdr.
doładowanie od razu za kompr. i w kolektorze - takie same
: pt wrz 28, 2012 11:21
autor: toffic
Nigdy nie bezie takie same, ale u ciebie ta różnica jest dość duża
doładowanie od razu za kompr. i w kolektorze - takie same
: pt wrz 28, 2012 11:56
autor: saliczek
czyli różnica 0,2 - 0,3 bar max ?
doładowanie od razu za kompr. i w kolektorze - takie same
: pt wrz 28, 2012 22:24
autor: toffic
Inaczej: im mniejsza różnica, tym większa moc
doładowanie od razu za kompr. i w kolektorze - takie same
: pn paź 01, 2012 17:59
autor: xxMAXIMxx
Zgodnie z równaniem Bernoulliego ciśnienie zmienia się wraz z polem przekroju poprzecznego.
W rurze o mniejszym przekroju ciecz płynie szybciej, w związku z tym panuje w niej mniejsze ciśnienie niż w rurze o większym przekroju. Zatem teoretycznie na kolektorze powinno być nawet większe ciśnienie, bez uwzględniania strat.
Tak na prawdę nie chodzi o ciśnienie doładowania ale o całkowity wydatek powietrza, które dostaje się do cylindra.
doładowanie od razu za kompr. i w kolektorze - takie same
: pn paź 01, 2012 21:40
autor: saliczek
o cholera ale zawaliłeś pojęciami hehe , a można po polsku hehe
pozdr.
Re: doładowanie od razu za kompr. i w kolektorze - takie sam
: ndz paź 14, 2012 11:04
autor: Ladro
Po polsku .Dolot w G60 jest pokręcony jak świńska kita dlatego te spadki.Swego czasu Nezzo w MkI g60 zrobił bardzo prostu dolot -kolanko Rs z kompresora prosta rura do IC z 2.5 TDI i z IC do przepustnicy.Intercooler był zamontowany jak w MK II z klimą i boost mu skoczył o 0,3 w góre w stosunku do seryjnego.
Jeżeli chcesz mieć pare dziesiątek więcej to podłacz rurkę z krokowca nie w powrót do G a do rury zaraz przed przepustnica.
http://www.bahnbrenner.com/vw_audi/prod ... eroute_Kit" onclick="window.open(this.href);return false; ----------------------> To to.
Jak miałem g60tkę USA pare lat temu to G po RS z takim podłączeniem pompowało bara na seryjnym kole.
doładowanie od razu za kompr. i w kolektorze - takie same
: ndz paź 14, 2012 21:54
autor: saliczek
taki podłączenie jest bezpieczne ? chodzi mi np. o spalanie stukowe i upuszczanie doładowania przez krokowca
doładowanie od razu za kompr. i w kolektorze - takie same
: pn paź 15, 2012 08:16
autor: toffic
Nie jest bezpieczne niestety
doładowanie od razu za kompr. i w kolektorze - takie same
: pn paź 15, 2012 10:29
autor: xxMAXIMxx
Lepiej już jest wstawić stożka w krokowca i całkowicie pominąć powrót. Tak jak tu:
doładowanie od razu za kompr. i w kolektorze - takie same
: pn paź 15, 2012 11:46
autor: saliczek
no to już chyba bezpieczniejsze jest , ciekawe jak to się ma w praktyce , np. o ile podnosi boost
doładowanie od razu za kompr. i w kolektorze - takie same
: pn paź 15, 2012 12:12
autor: xxMAXIMxx
Angol z forum dubforce na tym setupie (z tak ułożonymi filtrami i odjętym całkowicie powrotem) uzyskał 303bhp... oczywiście pełny pakiet RS3 również wpakowany, IC z Rallye i wydech a'la mój.
doładowanie od razu za kompr. i w kolektorze - takie same
: pn paź 15, 2012 22:58
autor: saliczek
niezły wynik
będzie trzeba pokombinować z wyprostowaniem dolotu, chociaż przy icku z rallye będzie ciężko hehe
pozdr.
Re: doładowanie od razu za kompr. i w kolektorze - takie sam
: czw paź 18, 2012 17:42
autor: Dave Old School
saliczek pisze:no to już chyba bezpieczniejsze jest , ciekawe jak to się ma w praktyce , np. o ile podnosi boost
ja mam na dwoch stozkach , trzcia przepustnica w atmosfere , na serii motorze , ori kolko w peaku mam 0,8 bara
bostu nie podnosi , jest o wiele lepszy dzwiek , moze reakcja na gaz , ale to moze tylko takie wrazenie