Strona 1 z 1

Ciężarek na sankach w PG - jaką pełni rolę ?

: pn maja 16, 2011 23:33
autor: saliczek
Witam , dzisiaj właziłem pod auto i zastanawia mnie , co miał na myśłi projektant/inżynier montujac ciężarek wyrównoważający do sanek w G60-tkach ? co niby on ma równoważyć ? sanki ? środek ciężkości auta :) , nie mam pomysłów . u was też jest ten cięzarek ?

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Ciężarek na sankach w PG - jaką pełni rolę ?

: wt maja 17, 2011 01:46
autor: olozwirski
U mnie byl taki ciezarek, po co nie udalo mi sie dowiedziec.

Ciężarek na sankach w PG - jaką pełni rolę ?

: wt maja 17, 2011 18:17
autor: chosen
u mnie tez był, ale przy którymś odkreceniu go zgubilem =]

Ciężarek na sankach w PG - jaką pełni rolę ?

: wt maja 17, 2011 22:31
autor: Marszall
Panowie ten ciężarek moze pełnić dwie funkcje
1. ekstremalna wynikająca z mega mocy G60 jak na owe czasy; konstruktorzy bali sie że silnik PG bedzie po prostu RWAŁ przeguby i jak lewa półos nie bedzie miała problemu to prawa gdu by opadłą to mogła by sie gdzie zaklinować i tak naprawde to podtrzymanie półosi :bigok:
2. wynika z wibracji przenoszonych na ławkę; taki ciezarek zmnieniał poprostu masę wibrującą i przykładał ją w inne miejsce, energia wibrująca jest kumulowana w tej właśne kostce shitu a nie przenosi siena budę. Co ciekawe takie rozwiazanie czesto widziałem w MKiii diesel wiec cos w tym moze być

Ciężarek na sankach w PG - jaką pełni rolę ?

: śr maja 18, 2011 14:46
autor: saliczek
czyli lepiej to zostawić w spokoju :)

Ciężarek na sankach w PG - jaką pełni rolę ?

: wt cze 14, 2011 18:25
autor: finch
Witam,

Nie tylko G60 miały taki ciężarek. Kolega ma oryginalne GTI 16V i tam również na sankach był taki ciężarek. Co do pytania; "Po co?" to też mi się wydaje że chodzi o wibracje.

Re: Ciężarek na sankach w PG - jaką pełni rolę ?

: czw cze 16, 2011 06:45
autor: saliczek
Marszall pisze:Panowie ten ciężarek moze pełnić dwie funkcje
1. ekstremalna wynikająca z mega mocy G60 jak na owe czasy; konstruktorzy bali sie że silnik PG bedzie po prostu RWAŁ przeguby i jak lewa półos nie bedzie miała problemu to prawa gdu by opadłą to mogła by sie gdzie zaklinować i tak naprawde to podtrzymanie półosi :bigok:
tak na chłopski rozum to mi sie wydaje , ze właśnie po to , jak Marszall napisał.

Ciężarek na sankach w PG - jaką pełni rolę ?

: wt mar 26, 2013 23:34
autor: D1_PITER
Czy ktoś z was zastanawiał się na jaką cholerę to żelazo wisi u sanek?

Ja też.. i rok temu przy okazji remontu nie zakładałem go spowrotem. Jeździłem tak i uważałem, że mój silnik to stary trup gdyż na wysokich obrotach strasznie wszystko buczało i wibrowało. Przy prędkościach autostradowych 120-150 odczucia nie były przyjemne - silnik brzmiał jak by się męczył (buczenie). Myślałem, że mam uszkodzone poduszki pod silnikiem albo, że to poprostu stare niewyważone padło - o tym to byłem wręcz przekonany.

Myliłem się.................

Założyłem dziś ciężarek i do 3500rpm jakieś tam nieznaczne wibracje są, natomiast powyżej NIC!!! Totalny brak wibracji aż do odcinki. Polecam wszystkim którzy go wywalili a myślą, że stary silnik VW to niewyważone padło które wibrować musi. Mój przypadek to silnik 9A.

Ciężarek na sankach w PG - jaką pełni rolę ?

: śr mar 27, 2013 21:03
autor: Knutek
Znajomy w mk3 1.4 też takowy miał

Ciężarek na sankach w PG - jaką pełni rolę ?

: czw mar 28, 2013 10:19
autor: xxMAXIMxx
Nie wyrzucałem go z zanek, w Rallye też jest.

Ciężarek na sankach w PG - jaką pełni rolę ?

: ndz kwie 14, 2013 21:16
autor: molejczuk
Witam mam coś do powiedzenia na temat ciężarka mój tato jest mechanikiem od kilkunastu lat i także wyrzucał ten ciężarek z którego można zrobić jak się ma ich sporo bunkier przeciwpancerny heheh i do tej pory jest takiego zdania ale ja wychodzę z założenia ze jeżeli fabryka założyła takie cóóóśśś to znaczy ze ma tam być a to tylko dwie śruby 8 i dwie nakrętki i w dodatku nie ma trudności w założeniu. mam gdzieś na warsztacie kilka takich wiec zapraszam wyśle za darmo aby było wam lepiej jeżeli tego nie macie a autko wasze jeździ i jest zle:) a co do w jakich autach to widziałem takie w 1,3 i w 1,6 TD i w 1,8 na jednopunktowym i na pełnym wtrysku wiec wydaje mi się ze nie tylko mocniejsze wersji to miały tylko po wszystkich wyważeniach auta i nierozwarciach dokładali takie ciężarki. Bo przcierz auto nie wychodziło z fabryki jeden w jeden o takich samych ciężarach i wymiarach na-pewno musiały się różnic jakimiś parametrami jezdnymi i cała reszta. Diesel miał inny ciężar benzyna inny ciężar postawić z wyposażenia golasa a na maxa wypas to elektryki fuul abs szyberbajer i cała reszta rożni się wiec nie ma tu zasady czy mocniejsza wersja i słabsza. ostatnio mieniałem pompę olejowa i panewki w passacie 1,8 B3 91 rok na jednopunktowym wtrysku i to miał tylko wersja skandynawsaka miał webasto i kilka innych dupereli i miał własnie Kawałek "cegły" tak na ten ciężar mówimy w lubelskim :) Pozdrawiam i myślę ze każdy czający mnie zrozumiał.