Strona 1 z 1
szarpanie na zimnym silniku
: śr maja 05, 2010 16:47
autor: looper
Witam! Mam problem z moim golfem g60. Gdy silnik nie jest rozgrzany delikatnie szarpie natomiast jak się już rozgrzeje to jest wszystko ok. odczytałem kody błędów i wyszło mi takie coś:
2322 - Czujnik temperatury powietrza
2312 - Czujnik temperatury płynu
2341 - Mieszanka paliwowa poza tolerancją
2142 - Czujnik stukowy 1 – brak sygnału
2342 - Sonda lambda
2121 - Włącznik biegu jałowego
Dodam że czujnik stukowy wymieniłem jakiś czas temu bo stary był pęknięty, sonda wymieniona 3 miesiące temu (sprawdzałem miernikiem i działa)
Co do czujnika płynu to niebieski jest raczej dobry ale wskazówka od temperatury ledwo wchodzi na norme nawet gdy sie wiatrak włącza.
Za co sie zabrac pierwsze?
: śr maja 05, 2010 18:15
autor: madKOWAL
a mi sie wydawalo ze g60 nie mozna zdiagnozowac po kodach.........??
: śr maja 05, 2010 18:35
autor: looper
Można, trzeba się tylko wpiąc w 20 pin ECU
: śr maja 05, 2010 19:09
autor: Karol G60
looper pisze:Można, trzeba się tylko wpiąc w 20 pin ECU
jak możesz napisz jak to sie robi.....
looper pisze:2322 - Czujnik temperatury powietrza
2312 - Czujnik temperatury płynu
2341 - Mieszanka paliwowa poza tolerancją
2142 - Czujnik stukowy 1 – brak sygnału
2342 - Sonda lambda
2121 - Włącznik biegu jałowego
może sprawdz jak sonde odłaczysz na rozgrzewajacym sie silniku jak beda szarpania czy jest róznica .. i czy na grzałke i dzie napiecie ...
: śr maja 05, 2010 19:11
autor: RasPL
najpierw to skasuj błędy i pojeździj trochę, odczytaj na nowo a i tak one często w niczym nie pomagają i lepiej poprostu multimetrem pomierzyć wszystkie czujniki
: śr maja 05, 2010 19:25
autor: looper
Próbowałem kasowac ale nie wiem czy dobrze robie
Przy wyłączonym zapłonie zwarłem kabel danych z masą, następnie włączyłem zapłon i rozłączyłem przewód i wtedy zaczęło nadawac kody (te same co wcześniej)
: czw maja 06, 2010 04:47
autor: RasPL
Zewrzyj przewód i Włącz i wyłącz zapłon jakoś tak u siebie kasowałem
: pt maja 07, 2010 11:04
autor: looper
Niestety nie udało mi się skasować błędów:(
Odłączyłem sonde i co zauważyłem?
1. dalej szarpie jak zimny
2. może i lepiej się zbiera ale nie znacznie
3. strzela ogniem z tłumika na wysokich obrotach
: ndz maja 09, 2010 13:42
autor: xxMAXIMxx
Może po prostu wyreguluj zapłon, pamiętaj, że trzeba to zrobić na 2250 obr/min i że odma musi być zdjęta. Także czujnik niebieski od temp. cieczy musi być odłączony. Kąt fabryczny to 6 stopni.
: wt maja 11, 2010 19:52
autor: RasPL
i nie jeździj z takimi objawami autem z doładowaniem bo Ci kolektor wydechowy spłynie
: wt cze 15, 2010 23:42
autor: looper
Dzisiaj się wziełm w końcu za golfa i okazało się ze jeden wtrysk się nie domykał i lał. Problem rozwiązany:)