Strona 1 z 1

2e a g60

: pn kwie 05, 2010 00:53
autor: grabiec
siema panowie coraz bardzie się zastanawiam nad włożeniem silniczka g60 z passata (udało się znaleźć wersje z napędem na przód) do mojego mk3 gti
powiedzcie mi jakie są komplikacje przy swapie np
półośki pasują
poduszki
elektryka trzeba ja zmieniać

nie wiem dla czego ale naj bardziej taki silnik mi pasuje z pośród tych 3 (2,0 16V, 1,8 G60, 2,8 VR6) licząc tez koszty silnika i takie tam:]

i takie ostatnie robił ktoś morze silnik 2e z g60 i czy to opłacalne

: pn kwie 05, 2010 10:58
autor: melon
Chyba coś zle policzyłes te koszta.
Najrozsądniej ci bedzie wstawić tam ABF'a.

: pn kwie 05, 2010 22:42
autor: grabiec
tak wiem ale do abf-a chcacy miec wiecej niz 150KM to trzeba wiecej ingerowac w silnik
a o ile wiem to w g60 wystarczy zmienic kolo na kapresoze i jeszcze jakies cus i mozna sie bawic no chyba ze sie myle to doradzcie jaki silnik naj lepiej wkladac do mk3 gti (tylko mi nie piszcze ze 1,8T z mk4 bo narazie na to brak funduszy)

mam do wyboru 1,8 g60 2,0 16V 2,8 VR6 ???????

: wt kwie 06, 2010 02:07
autor: KOSIARZ1023
grabiec pisze:nie wiem dla czego ale naj bardziej taki silnik mi pasuje z pośród tych 3 (2,0 16V, 1,8 G60, 2,8 VR6) licząc tez koszty silnika i takie tam:]

jakie to sa koszta takie tam?
Po pierwsze to zastanów sie czy golf którego posiadasz ma naprawde zdrową karoserie bo bez sensu jest pchać kase w auto które bedzie mocno rdzewiało i lub moze rozpadnie sie jak mu wsadzisz mocny silnik.
Silniki pg jakie sa ogolnie obecnie dostepne dostały już dobrze w dupsko i ciężko jest znalezc cos co wogole opłaca sie swapowac. Przed swapem powinieneś sie zasanowic sie czy stac cie wogole na ewentualny remont danej jednostki lub ogarniecie tego co tam uklecili poprzedni urzytkownicy sam dobry kompresor może sie okazac droższy od silnika i jego ewentualna regeneracja też sporo kosztuje. Skrzynia biegów to raczej nie taki duzy problem bo może zostac z 2e(chyba). Co do tych tanich koników to także nie jest tak słodko poniewaz miejsze daje mocno w kość kompresorowi ktory wiekszosci wypadku już i tak sporo przeżył. Moim zdaniem lepiej szukac zdrowego abf-a a i tych jak na lekarstwo.
ps przepraszam za błedy

: wt kwie 06, 2010 22:57
autor: saliczek
dokładnie lepiej wstawić ABF-a i koszt uzyskania tych 180KM ( przy zdrowej serii) jest porównywalny z kupnem zdrowego kompresora do G60 :D , mam na myśli ostry wałek , wydech itp

: śr kwie 07, 2010 15:09
autor: becior
grabiec pisze:tak wiem ale do abf-a chcacy miec wiecej niz 150KM to trzeba wiecej ingerowac w silnik
a o ile wiem to w g60 wystarczy zmienic kolo na kapresoze i jeszcze jakies cus i mozna sie bawic no chyba ze sie myle to doradzcie jaki silnik naj lepiej wkladac do mk3 gti (tylko mi nie piszcze ze 1,8T z mk4 bo narazie na to brak funduszy)

mam do wyboru 1,8 g60 2,0 16V 2,8 VR6 ???????
W PG można (między innymi) zapodać cały komplet na podniesienie mocy, bywa na allegro (kółko 68mm, wałek dbilas oraz chip pod to), kosztowało to niedawno na allegro chyba 1800zł. Ale pamiętaj o tym, że wtedy kompresor mocniej dostaje po dupie i jego elementy trzeba częściej wymieniać. Jeżeli nie będziesz wymieniał elementów kompresora co ściśle określony dystans będziesz miał kłopoty. O ile wogóle wiesz z czego zbudowany jest kompresor i co trzeba z nim robić.
W ABF-ie możesz zrobić wydech, remap, założyć ostre wałki, pobawić się z głowicą, zrobić lepszy dolot, założyć regulowane kółko rozrządu, wszystko związane jest z ingerencją w silnik. Ale ma on spory potencjał.

Do mk3 polecam ABF-a to silnik tam idealnie pasujący.
Tu masz temat o mocy w abf-ie
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0

: śr kwie 07, 2010 22:06
autor: teczka
Dlugo mnie tu nie bylo, tak czy siak bez sensu jest wkladac kazdy z tych silnikow bez kompletnej regeneracji, dopiero wtedy mozna myslec o podnodzeniu mocy. Najpierw porzadnie zrobic silnik od podstaw potem mozna myslec dalej. Koszty mniej wiecej porownywalne a zabawa nieco inna, niech wypoeiwedza sie posiadacze G :helm: