Strona 1 z 3
Gdzie jest czujnik włączenia się wentylatora w G60?
: pt mar 26, 2010 12:06
autor: xxMAXIMxx
Jak w temacie, gdzie on się znajduje? Foto mile widziane...
: pt mar 26, 2010 13:54
autor: KOSIARZ1023
Jest wkręcony w chłodnicę zaraz obok przewodu który jest wyjściem z intercoolera.
Najlepiej wyjmij akumulator i go zobaczysz ma wtyczkę z 3 przewodami.
Przynajmniej u mnie tak jest przy oryginalnej chłodnicy i dużym intercoolerze.
: pt mar 26, 2010 22:01
autor: red87
xxMAXIMxx, Tak jak kolega wyzej pisze. Jak stoisz przed autem to po prawej stronie chlodnicy.
: sob mar 27, 2010 00:12
autor: DaroS
Jescze jeden czujnik uruchamia wentylator chlodnicy w G60.
Znajduje sie on nad listwa wtryskowa. Gdy jest za cieplo pod maska uruchamia on wentylator i pompe paliwa.
: sob mar 27, 2010 10:21
autor: bugalon
DaroS pisze:Jescze jeden czujnik uruchamia wentylator chlodnicy w G60.
Znajduje sie on nad listwa wtryskowa. Gdy jest za cieplo pod maska uruchamia on wentylator i pompe paliwa.
Jesteś pewny tego co napisales? Bo wg. mnie ten czujnik wlasnie wylacza pompe paliwa gdy spada cisnienie na listwie poniżej oczekiwanego.
: sob mar 27, 2010 11:59
autor: xxMAXIMxx
Wydaje mi się, że wiatrak włącza mi się zdecydowanie za późno, kiedy kreska jest tak na 3/4 skali. Wymienić czujnik czy można to jakoś inaczej załatwić?
: sob mar 27, 2010 13:07
autor: DaroS
bugalon pisze:DaroS pisze:Jescze jeden czujnik uruchamia wentylator chlodnicy w G60.
Znajduje sie on nad listwa wtryskowa. Gdy jest za cieplo pod maska uruchamia on wentylator i pompe paliwa.
Jesteś pewny tego co napisales? Bo wg. mnie ten czujnik wlasnie wylacza pompe paliwa gdy spada cisnienie na listwie poniżej oczekiwanego.
Jestem pewien tego bo pisze o innym czujniku. Ty piszesz o czujniku cisnieniowym co jest wpiety w uklad listwy wtryskowej a ja pisze o czujniku termicznym ktory jest nad listwa wtryskowa w rejonie regulatora paliwa. Po zwarciu kabla do masy wlacza sie wentylator i pompa paliwa.
: sob mar 27, 2010 13:13
autor: red87
xxMAXIMxx, ten czujnik wlacza wentylator po przekroczeniu dwoch temperatur wiem ze jedna z nich jest 102C, a pierwasz troche mniej.
: ndz mar 28, 2010 14:42
autor: Karol G60
DaroS pisze:Jestem pewien tego bo pisze o innym czujniku. Ty piszesz o czujniku cisnieniowym co jest wpiety w uklad listwy wtryskowej a ja pisze o czujniku termicznym ktory jest nad listwa wtryskowa w rejonie regulatora paliwa. Po zwarciu kabla do masy wlacza sie wentylator i pompa paliwa.
z tego co wiem to jaknajbardziej włąńcza on wentylatoir i chodzi az osiagnie chyba 609stopni silnik wtedy sie wyłacza ( gdy auto jest zgaszone np, na parkingu ) a po co ma właczać pompe paliwowa?
: ndz mar 28, 2010 22:07
autor: DaroS
Zgodnie ze schematem do Corrado G60 91r. wlacza owy czujnik (191 919 521D 100'C) wentylatora 1szy bieg i pompe paliwa (zeby schlodzic uklad wtryskowy). W 3szt. Corrado spotkalem sie z w/w praca wentylatora i pompy.
: ndz kwie 04, 2010 18:23
autor: 2mk1
DaroS ma rację. U mnia jest to samo
: pn kwie 05, 2010 18:03
autor: siergiejg60
Kolego zobacz jeszcze czujnik wskazujacy temperature na zegarach (niebieski na kroccu przy glowicy ) czy czasem on nie przeklamuje , a czujnik wlaczajacy wentylator jest po prawej stronie chlodnicy przy podluznicy duzy miedziany kolor. mozesz wypiac wtyczke z niego i spiac w niej piny i sprawdzic czy dzialaja ci 2 biegi wentylatora , bo moze byc tak ze wlacza ci sie tylko szybszy bieg ktory startuje przy wyzszej temperaturze . pozdr
: pn kwie 05, 2010 21:24
autor: melon
niebieski w króćcu to nie jest od wskaznika tylko od "ssania"
: śr kwie 14, 2010 19:34
autor: xxMAXIMxx
Kurde, auto nadal zachowuje się tak samo. Na postoju wskazówka dochodzi tak troszkę za 3/4 skali po czym zaczyna się gotować. Oczywiście jak się jedzie to efekt ten nie występuje. Wymieniłem czujnik w chłodnicy. Termostat nawet wyjąłem żeby cały czas był na pełnym obiegu (tak dla sprawdzenia). Wentylator podłączony bezpośrednio do akumulatora pięknie śmiga na obu biegach. Co Może być jeszcze przyczyną?
Aha zapomniałem napisać, ostatnio wymieniałem cały wentylator (kupiłem też na 3-piny oczywiście) tylko zdaje się jest on z MK3. Czy możliwe żeby układ pinów we wtyczce był inny?
Bo jak tak to się wygłupiłem. Wtyczka wchodzi... ale to nie zmienia faktu, że może być inna kolejność i wtedy wcale się nie dziwię, że się nie włącza...