Strona 1 z 1

Bardzo dokładne dane techniczne PG i 1H

: śr gru 02, 2009 12:38
autor: xxMAXIMxx
Witam, zacząłem się doktoryzować z układów wydechowych i stwierdziłem że mam warunki, materiały i zaplecze techniczne do wykonania całości z nierdzewki.

Jednak najpierw muszę go najpierw policzyć... więc potrzebuję.
1. Promień zewnętrznej przylgni zaworowej w gnieździe ssącym [mm]
2. Promień wewnętrznej przylgni zaworowej w zaworu ssącego [mm]
3. maksymalny wznios zaworu [mm]
4. ilość zaworów ssących znam :)
5. czasy rozrządu
6. kąt między osiami krzywek (wałek seria PG lub 1H - mam oba ;]) - ciekaw jestem czy w ogóle jest możliwość wywołania zjawisk falowych na wałku seryjnym

Jakby ktoś był tak miły i podrzucił mi te wartości.

pozdr. :pub:

EDIT: aha i jeszcze nasuwa mi się pytanie jaki wpływ na układ wydechowy w PG ma wyrzucenie katalizatorów i tzw "portek" - łącznika elastycznego? Jakieś negatywy prócz poziomu hałasu?

Bardzo dokładne dane techniczne PG i 1H

: wt mar 01, 2011 15:29
autor: xxMAXIMxx
znalazłem coś takiego na necie:

Stock G60 cam specs (as fitted now) are:

256/260/110 - kąty
256 inlet @ 10,16mm lift - wznios zaworów dolotowych
260 exhaust @ 10,16mm lift - wznios zaworów wylotowych
110 degree lobe - kąt między osiami krzywek
-6 degrees overlap - opóźnienie zapłonu w stopniach

And to recap on specs: (wałek sportowy STK performance)

268/276/112
268 degrees inlet duration @ 11,1mm lift
276 degrees exhaust duration @ 11,5mm lift
112 degree lobe centre
-1 degree overlap

Bardzo dokładne dane techniczne PG i 1H

: wt mar 01, 2011 16:22
autor: toffic
overlap to nie jest opóźnienie zapłonu kolego

Bardzo dokładne dane techniczne PG i 1H

: wt mar 01, 2011 19:41
autor: xxMAXIMxx
overlap - pokrywać się, nachodzić...

co to takiego w takim razie? skorp podane w stopniach to nic innego nie przychodzi mi do głowy. Poza tym zgadza się, bo w stockowym G60 zapłon jest przesunięty o 6 stopni.

EDIT:
W zasadzie mam głowicę więc zmierzę sobie średnice obu przylgni i żona mi policzy wydech, w końcu nie od parady skończyła matematykę stosowaną na AGH :satan:

Bardzo dokładne dane techniczne PG i 1H

: wt mar 01, 2011 23:07
autor: toffic
no pomyśl, co związanego z głowicą i zaworami (z naciskiem na zawory) może się pokrywać??

Bardzo dokładne dane techniczne PG i 1H

: śr mar 16, 2011 16:55
autor: wolf747
a czy jest jakiś program do liczenia wydechu? miałem taki ale do 2t, oraz jak wyglądają te wzory?