Strona 1 z 2

PG vs. ABF

: pt lis 06, 2009 23:23
autor: maciej712
Witam
JAk wedle Was wypadają te silniki :hmm: ? jakieś wady zalety który lepszy do modernizacji (czytaj rasowania)??

: sob lis 07, 2009 01:31
autor: becior
Do rasowania łatwiejszy jest zdecydowanie PG, wprowadzasz kilka modyfikacji i możesz mieć ponad 200ps. Poza tym pamiętaj że to silnik doładowany.
Poza tym to zupełnie dwa inne silniki (8v - 16v) Pozdr

: sob lis 07, 2009 11:25
autor: Puzon
becior pisze:kilka modyfikacji i możesz mieć ponad 200ps
Nie powiedzialbym...

: sob lis 07, 2009 12:42
autor: Karol G60
na jednym i drugim inaczej sie jeżdzi... im bardziej sie go "rasuje" tym mnijsza żywotność...silniki 16v napewno sa bardziej wyeksploatowane niż pg ale dobre modyfikacje i abf niezle sie zbiera.... pg tez dobrze jezdzi ale podstawa to dobry kompresor... :grin:

: sob lis 07, 2009 14:16
autor: maciej712
ja tak właśnie rasuje moje PG kompresor igła daje 1.0 na kółku 68mm ale jakoś ciągle poniżej 180KM :| ciśnienie na cylindrach około 10 ubogi bajpas, stożek, klauberem smarowane listwy i lipa :|

: sob lis 07, 2009 14:39
autor: Karol G60
daj drugi chip wałek a poczujesz różnice... :bigok:

: sob lis 07, 2009 14:54
autor: Puzon
Wyrzuc ten stozek, wloz jakas wkladke dobra i przejrzyj zaplon rozrzad czujniki itd moze cos nie tak z nim. Mierzyles afr-a albo hamowales to ?

: sob lis 07, 2009 15:02
autor: jarekkoval
maciej712,
stozek aut
samo doladowanie nic nie da
przydalby sie ostrzejszy walek,regulator cisnienia paliwa, wieksze wtryski(chyba ze masz szare?) i zestrojenie tego, do tego przesuniecie odciny w okolice 7k rpm i 200ps peka na zdrowym motorze

: ndz lis 08, 2009 13:41
autor: Ladro
maciej712 pisze:...... klauberem smarowane listwy i lipa :|
Listwy posmarowane KLUBEREM? Ktoś Cię wprowadziłw błąd.Jak już smarujesz to sam wirnik.

: ndz lis 08, 2009 15:17
autor: teczka
Karol G60 pisze:daj drugi chip wałek a poczujesz różnice... :bigok:
jarekkoval pisze:przydalby sie ostrzejszy walek,regulator cisnienia paliwa, wieksze wtryski(chyba ze masz szare?) i zestrojenie tego, do tego przesuniecie odciny w okolice 7k rpm i 200ps peka na zdrowym motorze
Do tego dorzucamy kolektor 4-2-1 +cały wydech odpowiednio zmodyfikowany i wtedy hamownia...podląd na wynik-Bezcenne :green_fuck:
Ale do rzeczy nie odbiegając od tematu mamy tu porównac te dwa motorki. Ja powiem tak ze jechałem ABF jakieś 30km może i dosyć fajnie to szło ale w porównaniu z moim PG wybieram wiadomo co :grin: . Moze zywotnośc tamtego ABF juz dawała o sobie znać nie wiem. Do rasowania to obydwa sie nadaja tylko który lepszy cięzko ocenić wkońcu kazdy ma inne zajawki i pomysły, może inni powiezą coś wiecej

: ndz lis 08, 2009 16:19
autor: toffic
ogólnie biorąc jazda PG jest przyjemniejsza, wynika to po prostu z charakterystyki silnika, żeby jako tako latać ABFem czy inną 16V trzeba ja kręcić, w PG ilość NM zależy od położenia prawej nogi :bigok:

: ndz lis 08, 2009 22:03
autor: maciej712
Henio polecał klauber na listwy ... :crazy:

: ndz lis 08, 2009 22:31
autor: Dedi_S
Nie wypowiem się na temat różnic Ladro a MrHenio (oni są ekspertami). Mogę jedynie dodać, że listew prawie nic nie jest wstanie uszkodzić pod względem chemicznym (prócz stężonego kwasu fluorowodorowego i kilku jeszcze innych rzadkich chemikaliów). Z punktu widzenia materiału to posiadają one bardzo małe pory (energię powierzchniową) co daje możliwość stosowania ich do bardzo dużych prędkości obrotowych i liniowych(25 m/s). Mówiąc prościej są bardzo "śliskie". Smar na pewno nie przedłuży żywotności, ale czy dodatkowo nie uszczelni to tego nie wiem. Na pewno nie uszkodzi samych listew (jak z innymi elementami też nie wiem).

: ndz lis 08, 2009 22:57
autor: teczka
maciej712 pisze:Henio polecał klauber na listwy ... :crazy:
gadałem z nim kiedyś przez telefon i czegoś takiego nie mówił wrecz odradzał...ścianki wirnika ma sie rozumiec :bigok: