PG vs. ABF

Forum techniczne związane z silnikami G60

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

maciej712
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: śr kwie 08, 2009 17:53
Lokalizacja: RADOM
Kontakt:

PG vs. ABF

Post autor: maciej712 » pt lis 06, 2009 23:23

Witam
JAk wedle Was wypadają te silniki :hmm: ? jakieś wady zalety który lepszy do modernizacji (czytaj rasowania)??



Awatar użytkownika
becior
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2937
Rejestracja: czw cze 19, 2008 17:35
Lokalizacja: GMB
Kontakt:

Post autor: becior » sob lis 07, 2009 01:31

Do rasowania łatwiejszy jest zdecydowanie PG, wprowadzasz kilka modyfikacji i możesz mieć ponad 200ps. Poza tym pamiętaj że to silnik doładowany.
Poza tym to zupełnie dwa inne silniki (8v - 16v) Pozdr


było 20 Jahre 16V... http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=342725&start=0&hilit=becior[

Awatar użytkownika
Puzon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: śr lis 24, 2004 21:21
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: Puzon » sob lis 07, 2009 11:25

becior pisze:kilka modyfikacji i możesz mieć ponad 200ps
Nie powiedzialbym...


Było MK2 G60....

Było A3 1.9 TDI ASV++

Będzie .....

Karol G60
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: czw lut 26, 2009 22:50
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: Karol G60 » sob lis 07, 2009 12:42

na jednym i drugim inaczej sie jeżdzi... im bardziej sie go "rasuje" tym mnijsza żywotność...silniki 16v napewno sa bardziej wyeksploatowane niż pg ale dobre modyfikacje i abf niezle sie zbiera.... pg tez dobrze jezdzi ale podstawa to dobry kompresor... :grin:



maciej712
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: śr kwie 08, 2009 17:53
Lokalizacja: RADOM
Kontakt:

Post autor: maciej712 » sob lis 07, 2009 14:16

ja tak właśnie rasuje moje PG kompresor igła daje 1.0 na kółku 68mm ale jakoś ciągle poniżej 180KM :| ciśnienie na cylindrach około 10 ubogi bajpas, stożek, klauberem smarowane listwy i lipa :|



Karol G60
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: czw lut 26, 2009 22:50
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: Karol G60 » sob lis 07, 2009 14:39

daj drugi chip wałek a poczujesz różnice... :bigok:



Awatar użytkownika
Puzon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: śr lis 24, 2004 21:21
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: Puzon » sob lis 07, 2009 14:54

Wyrzuc ten stozek, wloz jakas wkladke dobra i przejrzyj zaplon rozrzad czujniki itd moze cos nie tak z nim. Mierzyles afr-a albo hamowales to ?


Było MK2 G60....

Było A3 1.9 TDI ASV++

Będzie .....

Awatar użytkownika
jarekkoval
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: pt lut 13, 2009 18:36
Lokalizacja: Żarnów (EOP)
Kontakt:

Post autor: jarekkoval » sob lis 07, 2009 15:02

maciej712,
stozek aut
samo doladowanie nic nie da
przydalby sie ostrzejszy walek,regulator cisnienia paliwa, wieksze wtryski(chyba ze masz szare?) i zestrojenie tego, do tego przesuniecie odciny w okolice 7k rpm i 200ps peka na zdrowym motorze



Ladro
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: czw lis 06, 2008 12:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Ladro » ndz lis 08, 2009 13:41

maciej712 pisze:...... klauberem smarowane listwy i lipa :|
Listwy posmarowane KLUBEREM? Ktoś Cię wprowadziłw błąd.Jak już smarujesz to sam wirnik.



Awatar użytkownika
teczka
CzortEkipa
Posty: 215
Rejestracja: pn lut 11, 2008 23:59
Lokalizacja: Neustettin
Kontakt:

Post autor: teczka » ndz lis 08, 2009 15:17

Karol G60 pisze:daj drugi chip wałek a poczujesz różnice... :bigok:
jarekkoval pisze:przydalby sie ostrzejszy walek,regulator cisnienia paliwa, wieksze wtryski(chyba ze masz szare?) i zestrojenie tego, do tego przesuniecie odciny w okolice 7k rpm i 200ps peka na zdrowym motorze
Do tego dorzucamy kolektor 4-2-1 +cały wydech odpowiednio zmodyfikowany i wtedy hamownia...podląd na wynik-Bezcenne :green_fuck:
Ale do rzeczy nie odbiegając od tematu mamy tu porównac te dwa motorki. Ja powiem tak ze jechałem ABF jakieś 30km może i dosyć fajnie to szło ale w porównaniu z moim PG wybieram wiadomo co :grin: . Moze zywotnośc tamtego ABF juz dawała o sobie znać nie wiem. Do rasowania to obydwa sie nadaja tylko który lepszy cięzko ocenić wkońcu kazdy ma inne zajawki i pomysły, może inni powiezą coś wiecej


Dive deep or go home

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » ndz lis 08, 2009 16:19

ogólnie biorąc jazda PG jest przyjemniejsza, wynika to po prostu z charakterystyki silnika, żeby jako tako latać ABFem czy inną 16V trzeba ja kręcić, w PG ilość NM zależy od położenia prawej nogi :bigok:



maciej712
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: śr kwie 08, 2009 17:53
Lokalizacja: RADOM
Kontakt:

Post autor: maciej712 » ndz lis 08, 2009 22:03

Henio polecał klauber na listwy ... :crazy:



Awatar użytkownika
Dedi_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Dedi_S » ndz lis 08, 2009 22:31

Nie wypowiem się na temat różnic Ladro a MrHenio (oni są ekspertami). Mogę jedynie dodać, że listew prawie nic nie jest wstanie uszkodzić pod względem chemicznym (prócz stężonego kwasu fluorowodorowego i kilku jeszcze innych rzadkich chemikaliów). Z punktu widzenia materiału to posiadają one bardzo małe pory (energię powierzchniową) co daje możliwość stosowania ich do bardzo dużych prędkości obrotowych i liniowych(25 m/s). Mówiąc prościej są bardzo "śliskie". Smar na pewno nie przedłuży żywotności, ale czy dodatkowo nie uszczelni to tego nie wiem. Na pewno nie uszkodzi samych listew (jak z innymi elementami też nie wiem).
Ostatnio zmieniony ndz lis 08, 2009 22:47 przez Dedi_S, łącznie zmieniany 3 razy.


Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.

Awatar użytkownika
teczka
CzortEkipa
Posty: 215
Rejestracja: pn lut 11, 2008 23:59
Lokalizacja: Neustettin
Kontakt:

Post autor: teczka » ndz lis 08, 2009 22:57

maciej712 pisze:Henio polecał klauber na listwy ... :crazy:
gadałem z nim kiedyś przez telefon i czegoś takiego nie mówił wrecz odradzał...ścianki wirnika ma sie rozumiec :bigok:


Dive deep or go home

ODPOWIEDZ

Wróć do „G60”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości