Strona 1 z 1

czujnik cisnienia

: pt sie 07, 2009 10:27
autor: marek orzech
Mam taki problem po powrocie z vwmanii, a mianowicie juz po delkatnym nagrzaniu oleju zaczyna wyc mi alarm cisnienia oleju ale wyje on tylko w takim przedziale obrotów 2200-2750 i ponizej tych przestaje i powyzej też. Który czujnik za to odpowiada, ten co wchodzi w chłodnice oleju ? bo wymieniałem go przed wyjazdem i możliwe ze się trafił jakis lipny

: pt sie 07, 2009 14:59
autor: toffic
Może po prostu kupiłeś o innym/złym zakresie?? kolor starego i nowego był taki sam??

: pt sie 07, 2009 15:32
autor: marek orzech
tak kolorem dopasowywałem, czyli czarny, moze to byc wina słabego alternatora bo na właczonych swiatłach mam 13,3v

: pt sie 07, 2009 23:43
autor: melon
Czarny czujnik jest na około 1.4 bara ,a powinien byc tam biały na 1,8 bara cos koło tego.
Alarm zaczyna piszczesc jak przy tym zakresie obrotów nie ma odpowiedniego cisnienia.
Powinno byc minimum 2 bary cisnienia przy 2tys obortów na rozgrzanym silniku.

Wersja optymistyczna jest taka ze to sprawa elektryczna czujnik-licznik a w nim układ który za to odpowiada - kabelki.

Wersja pesymistyczna - pompa oleju , paneweczki,panewki na wałku posrednim lub sie cos w podstawie filtra przytkało lub w samym filtrze.

Sprawdz w jakims warsztacie sobie cisnienie oleju na manometrze.

U mnie czujniki i kableki nie pomogły :pub:

: sob sie 08, 2009 10:32
autor: marek orzech
dobra czyli sprawdze ciśnienie w warsztacie, ale i tak zmienic na biały ? bo moj poprzedni czujnik był czarny i był z 1990 roku to chyba raczej w fabryce zle nie wsadzili

: sob sie 08, 2009 19:57
autor: melon
W ETCE w twoim roczniku sa 2 czujniki biały i czarny

Biały - 056 919 081 E 1.8 bar
Czarny - 056 919 081 1.4 bar

Czemu montowali 2 rodzaje to nie wiem.

Moim zdaniem lepiej jest miec biały czujnik dlatego ,ze masz dodatkowo smarowany kompresor olejem i pompe oleju która ma wyższa wydajność (zębatka 36mm).
Myśląc logicznie chciałbym być szybciej poinformowany przez piszczyk ,ze cos z olejem nie tak.

: ndz sie 09, 2009 17:15
autor: marek orzech
biały czujnik juz zamowionu, naszczescie grosze kosztuje bo 8 zł, zmienie też olej na 10w60 bo jednak 100 stopni oleju to norma, jak nie pomoze to bede szukał dalej przyczyny choc to bardzo ciekawe bo piszczy tylko w małym zakresie obrotów a praca silnika sie nie zmienia

: pn sie 10, 2009 09:04
autor: sadzyk
gdzies wyczytałem ze kontrola cisnienia zaczyna sie od 2150obr, to by sie u Ciebie zgadzało bo przy takich obr zaczyna piszec, a jak obroty sie zwikszają to pompka wiecej tłoczy az wkoncu uzyska cisnienie takie ze przestaje piszczec, miałem tak samo w scirocco u siebie kiedys tez od 2150obr zaczynało piszczec i potem przestawało, skonczyło sie na kapitalce silnika;/ sprawdź cisnienie na początek to wszytskiego sie dowiesz, pozdro

: czw lut 04, 2010 23:51
autor: LEON CORRADO
siemka a ile powinno wynosić ciśnienia na wolnych obrotach