Strona 1 z 1

koło zamachowe w g60

: sob sie 01, 2009 21:42
autor: tunfan
witajcie, mam pytanko mianowicie czy stoczenie koła zamachowego w silniku PG coś daje ???

jeśli tak to ile można podebrać materiału zakładając ze góra silnika pochodzi od 16v,

pytam dlatego iż powoli zbieram rzeczy żeby zawieść do tokarza i przy okazji koło zamachowe bym trochę podrzeźbił

pozdrawiam

: ndz sie 02, 2009 09:30
autor: Karol G60
napewno cos tam daje skoro staczaja... napewno wiekszy momet... apsik stoczył chyba 2.5kg wejdz na jego strone pisze tam ile stoczył.. napewno z tym sie wiaze dobre wywazenie koła.. a najlepiej całego zespołu czyli sprzegła z kołem i wałem ... cos takiego robił mój znajomy w golfie 16v (rajdówce) woził zały blok i wywazał mówił ze bez porównania sa efekty po wywazeniu i odciazeniu koła... tu masz linka jak sie wkreca :)

... re=related

: pn sie 03, 2009 00:44
autor: tunfan
dzieki za podpowiedz, dzisiaj gadałem z kolesiem i sprawa przetoczenia oraz wyważenia kpl tj koła ze sprzęgłem i wałem już mi załatwiona tylko kwestia ile kg zdjąc żeby nie przegiąć

kiedyś dawno temu jak kaszlakiem śmigałem i zabrałem się za modyfikacje silniczka wiele osób odradzało mi przetaczanie zamachu twierdząc że pod żadną stromą górkę nie podjadę no ale że ja zawsze chciałem być mądrzejszy to sam osobiście przetoczyłem kółko na max ile się dało tj do wieńca plus zatoczenia i efekt był taki że kaszlak kręcił sie o wiele wyżej i chodził jak wiertarka

ale wracając do tematu tutaj jest inaczej bo w kaszlaku wszelkie nieudane próby przeróbek kosztowały mnie 5 minut szukania części w garażu lub piwnicy a w vw już takiego komfortu nie mam

pozdro

: pn sie 03, 2009 18:12
autor: lukas.g60
tak poza tematem z czego bedą korby w tym 16V?

: pn sie 03, 2009 23:28
autor: tunfan
wstępnie myślałem nad serią z PG ale w końcu zdecydowałem się za namową znajomego na cat-cams'y , co prawda używki ale stan igła

[ Dodano: 03 Sie 2009 23:31 ]
wałki rozrządu jak kasa pozwoli też C-C

: wt sie 04, 2009 01:38
autor: lukas.g60
do głowy 16fał raczej korby z PG sie nie nadaja :goof: a C-C robi tez korby?Daj jakies info jak juz to skonczysz.

: wt sie 04, 2009 07:04
autor: Karol G60
kolektor bedziesz miec org jak w 16vg60 np z scirocco + kolanko ?

: śr sie 05, 2009 11:08
autor: tunfan
z dokładnych ustaleń wyniki że seryjne korby z pg podejdą pod główke 16v

z tymi korbami z c-c sam się zdziwiłem jak mi koleś dostarczył takowe jednak sprawdziłem i faktem jest że od pewnego czasu robią i korby

lekka rzeźba jest z kanałami olejowymi bo nie do końca pasują

koło zamachowe już przetoczone i wyważone razem z wałem, czekam teraz na tłoki od s2 i kpl panewek i pierścieni

jak już zgromadze wszystkie części zacznie się składanie

pozdro

[ Dodano: 05 Sie 2009 11:10 ]
kolektor to właśnie ciagle jest powód moich rozmyślen, ze względu na zjawiska falowe i rezonans w seryjnym kolektorze z 16v skłaniam się ku opcji z s2 we włąsnym wykonaniu,zostaje tylko kwestia wyliczenia pojemności puszki żeby zachować stałe cisnienie na wszystkich cylindrach

[ Dodano: 05 Sie 2009 22:34 ]
witajcie, mam pytanko

wczoraj rozmawiałem chwilkę z nezzem i naświetlił mi kilka faktów związanych z przerobieniem 16 v pod g60

trochę się już naczytałem odnośnie seryjnie umieszczonego aparatu zapłonowego w g60 i 16v ale poradzcie mi jak rozwiązać problem mianowicie, aparat zapłonowy w g60 przytrzymuje pompę olejową a ja chciałbym zastosować aparat z 16v ten w głowicy ii jak się uporać z tym aparatem zapłonowym w bloku ???


pozdrawiam

: śr sie 05, 2009 23:00
autor: GMS
pompa oleju jest inna wałek jest z wieloklinem, na wałek wchodzi napęd pompy a od góry taka zaślepka specjalna która wszystko dociska sam osobiście przerabiałem temat gdzie na blok 8v wrzuciłem czapkę 16v aparat w głowicy wszystko na razie śmiga bez awaryjnie i się dociera jedyny problem jaki jest to nie równe wolne obroty ale to już inny temat

: czw sie 06, 2009 08:36
autor: tunfan
witajcie

czy może mi ktoś podać odległość pomiędzy wewnętrznymi stronami zwrotnic przednich w golfie mk1 i golfie mk2 ??

wpadł mi pewien pomysł do głowy jednak u siebie zmierzyć w mk1 niedam rady bo już rozebrałem wszystko

pozdrawiam

: śr sie 19, 2009 09:43
autor: bugalon
tunfan pisze:z dokładnych ustaleń wyniki że seryjne korby z pg podejdą pod główke 16v
Jeśli masz zamiar dawać tłoki z S2 to nie podejdą. Do tłoka z S2 potrzebujesz albo kompletu korbowodów z KR/PL/9A albo kompletu korb z audi s2 AAN/ABY/3B/ADU
tunfan pisze: kolektor to właśnie ciagle jest powód moich rozmyślen, ze względu na zjawiska falowe i rezonans w seryjnym kolektorze z 16v skłaniam się ku opcji z s2 we włąsnym wykonaniu,zostaje tylko kwestia wyliczenia pojemności puszki żeby zachować stałe cisnienie na wszystkich cylindrach
Polecam seryjny kolektor z S2 obcinany. Po pierwsze fabryka go przewęziła z tyłu gwarantując mniej więcej równomierny flow między garami a po drugie, ma seryjne mocowania na listwę wtryskową, którą też będziesz mógł dać z S2 (po skróceniu o 1 cylinder).

Jak to zrobić - masz wszystko w linku ponizej.
http://www.unreal.pl/~hdevel/ssacy.html
tunfan pisze: trochę się już naczytałem odnośnie seryjnie umieszczonego aparatu zapłonowego w g60 i 16v ale poradzcie mi jak rozwiązać problem mianowicie, aparat zapłonowy w g60 przytrzymuje pompę olejową a ja chciałbym zastosować aparat z 16v ten w głowicy ii jak się uporać z tym aparatem zapłonowym w bloku ???
Większego nonsensu nie słyszałem .... jak to aparat przytrzymuje pompę? Aparat napędzany jest z wałka pośredniego pompy oleju i to wszystko. Wyjmujesz aparat, zaślepiasz miejsce po nim żeby Ci olejem nie chlapało, podpinasz sie pod ten z 16V i sprawa załatwiona.

Skup się na odpowietrzeniu skrzyni korbowej. Teraz masz je w pokrywie zaworów a 16V ma odmę wychodzącą z bloku. Będziesz musiał pokombinować.