Strona 1 z 1

migajaca kontrolka cieczy chłodzacej

: śr gru 10, 2008 13:39
autor: teczka
Mam taki problem mianowicie od jakiegos czasu zapala sie ta kontrolka i mruga na czerwono. podchodze do tego króćca z bloku tam sa dwie wtyczki niebieska i czarna odłaczyłem czarna i przestało migać wiec wymieniłem czujnik na nowy czyli hansa priesa ten czarny bo jak odłaczałęm niebieski dalej mrugało. Pzejechałem kilka kilometrów i nadal zaczeło mrugać co jeeeest!! Płyn jest w normie takze o to sie nie nmartwie czy moze to być w desce rozdzielczej jakies zwarcie czy jak?
Do tego wszyskiego zaczeły mi wariować obroty na biegu jałowym skacza pomiedzy 1000 a 1300 i kompletnie im odbija wiec odłaczylem silniczek krokowy i wszystko wraca do normy wiec czy to wina lezy po stronie silniczka krokowego?
Auto stało jakiś miesiac bo regenerowałem kompresor i inne rzeczy przy odlaczonej klemie minusowej i teraz spalanie pokazuje mi 60-70 litrow co sie w glowie nie miesci!!! :grrr: czy musze po takiej przerwie zrobic reset kompa czy to samo wroci do normy bo jak jade i skasuje spalanie to za jakies 100 metrów pokazuje normalnie 8-10l.
Wiem ze tematy które tu napisałem były juz poruszane na tym forum ale wszystkie przeczytałem i dalej jestem w punkcie zero :panna:

: śr gru 10, 2008 13:59
autor: bugalon
Za mruganie kontrolki odpowiadają dwa czujniki. Pierwszy od temperatury (jesli temperatura plynu jest za wysoka to kontrolka mruga) i drugi od poziomu płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym. Jeśli płyn spada poniżej określonego poziomu kontrolka zaczyna mrugać. Jeśli wymieniles ten przy glowicy to tylko ten w zbiorniczku zostaje do sprawdzenia.

Spalanie ktore pokazuje MFA jest spalaniem srednim a nie spalaniem chwilowym. Wystarczy ze postawiles auto na postoju, pochodzilo pol godziny a potem zrobileś nim 8 kilometrów. Średnie spalanie wyjdzie wtedy kosmicznie wysokie bo pod uwagę brana jest ilość wypalonego paliwa i ilość przejechanych kilometrow (czas nie jest tutaj w ogole brany pod uwagę)

Sterownika w g60 sie nie resetuje. On nie ma pamięci.

: śr gru 10, 2008 14:17
autor: teczka
no tak tylko ze jak odłacze wtyczke przy zbiorniczku wyrównawczym dalej mruga wiec niewiem co tu jest nie tak.
A co z tym falujacymi obrotami czy to ten silniczek krokowy? czy moge jeździc na odłaczonym?

: śr gru 10, 2008 14:52
autor: toffic
teczka pisze:no tak tylko ze jak odłacze wtyczke przy zbiorniczku wyrównawczym dalej mruga wiec niewiem co tu jest nie tak
no i będzie mrugał, trzeba zewrzeć rezystorem żeby przestał

: śr gru 10, 2008 15:55
autor: teczka
ale co mam zewrzeć ze soba bo nie kumam czujnik jest nowy ma jakieś pare godzin i dalej mruga

: śr gru 10, 2008 16:02
autor: toffic
piny we wtyczce, przy odłączonej na 100% będzie mrugać

: śr gru 10, 2008 16:24
autor: teczka
cholera nie posiadam rezystora ani u mechanika nie maja, zewrzec piny z wtyczki czy te w tej bance z płynem nie można tego w jakiś inny sposób zrobić? wskazówka temp pokazuje normalnie jedynie ta cholerna lampka sie zapala

: śr gru 10, 2008 20:46
autor: kamil g60
czesc. u mnie tez od niedawna zaczeło mrugac... z tego co wiem to w wiekszosci vw to odbija te mruganie.. troche to denerwujace ... tez mnie to wkurza :grin:

: śr gru 10, 2008 21:27
autor: malutki83
u mnie w g60 tez mroga juz 2 rok

: sob sty 10, 2009 22:20
autor: Ladro
Problem jest banalnie prosty.Ale szukajcie....Panie Teczka.I o ciekawe podpowiem nie związany z ukłądem chłodzenia.Coś takiego jak PG znam od 96roku. :chytry:

: ndz wrz 13, 2009 01:32
autor: AIRWOLF
mi mruga od kwietnia czujniki obydwa wymienione, płyn zalany, co to będzie?
silnik był rozkładany na części pierwsze, wina mechanika coś przeoczył?
myślałem że pompa wody ale była zmieniana, na mechanice się nie znam ale jak można 1H jakoś zdiagnozować samemu to zrobię tylko gdzie szukac
znalazłem takie coś
"silnik PG nie ma możliwości podpiecia do VAG’a. jedyną możliwością (do dzisiaj z nierozwianymi tajemnicami) jest odczyt tzw. „blinkkodów”. Odczytywac je można z 20 pinu ECU przeważnie wyprowadzony jest żółty kabel który to albo się kończy za skrzynką z bezpiecznikami albo jest doprowadzony aż do miejsca gdzie lewarek zmiany biegów. Podnosimy ostrożnie plastikową część która jest razem z mieszkiem skórznym i ukazują nam się kolorowe „kosteczki” niebieska to blinkkody z ABS’u czarna to zasilanie oprzyrządowania. Brazowa to nasze blinkody z ECU. bierzemy niskopoborową żarówkę na 12v lub diodę LED z rezystorem ograniczającym prąd 600-2000 om odpowiednio łaczymy ten nasz żółty kabel poprzez diode, żarówke z +12v. zwieramy go z masa na 3 sekundy, żarówka, dioda zaczyna nam „migać” odpowiednie kody czterocyfrowe np. 1-2-4-3 czyli mrugnie raz przerwa, mrugnie dwa razy- przerwa, mrugnie cztery razy – przerwa, mrugnie trzy razy –dłuższa przerwa. To jest jeden przykładowy kod błedu, żeby zczytac następny to musimy ponownie zewrzeć na 3 sekundy ten nasz żołty kabel z masą i tak czytamy, zapisujemy, aż do uzyskania kodu 0-0-0-0."

: wt sty 12, 2010 14:26
autor: saliczek
Czy ktoś mógłby podrzucić schemat elektryczny G60, chciałbym sprawdzic jak rozwiązane jest te mruganie i które czujniki mają styki "normalnie otwarte" lub "normalnie zamkniete"

interesują mnie czujniki temeratury jak również czujniki poziomu płynu hamulcowego , bo od tego tez moze mrugac