G60 dużo pali

Forum techniczne związane z silnikami G60

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

maniek_RALLYE
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz wrz 28, 2008 02:29
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

G60 dużo pali

Post autor: maniek_RALLYE » pn lis 24, 2008 00:59

Mam problem moje G60 spala 14- 15 litrów.
jaka może być tego przyczyna?



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pn lis 24, 2008 12:24

niesprawna sonda, zle podłączone podcisnienia do sterownika, uszkodzony regulator cisnienia paliwa, uszkodzone wtryskiwacze, niesprawny czujnik temperatury cieczy chlodzącej, zepsuty kompresor.

To są główne przyczyny przepałów w g60.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

maniek_RALLYE
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz wrz 28, 2008 02:29
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: maniek_RALLYE » pn lis 24, 2008 12:42

Może mieć wpływ na spalanie sensor temperatury powietrza jak jest nie podłączony?



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pn lis 24, 2008 13:26

jesli mowisz o tym co pokazuje temperature na komputerku MFA, to nie

jeśli mówisz o tym, który jest zintegrowany z potencjometrem CO, to tak.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

maniek_RALLYE
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz wrz 28, 2008 02:29
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: maniek_RALLYE » pn lis 24, 2008 18:50

ten z potencjometrem CO nie jest podłączony. jak do podłącze nie wchodzi na odroty i gaśnie



dzikus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: ndz paź 28, 2007 13:05
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: dzikus » pn lis 24, 2008 20:17

próbowałeś kręcić potencjometrem



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » pn lis 24, 2008 20:18

maniek_RALLYE pisze:ten z potencjometrem CO nie jest podłączony. jak do podłącze nie wchodzi na odroty i gaśnie
zmierz opór między pinami 1 i 3



krzysztof w
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: pt gru 28, 2007 18:11
Lokalizacja: na odludziu
Kontakt:

Post autor: krzysztof w » pn sty 19, 2009 18:48

Witam. Podepnę się pod temat żeby nie zaśmiecać. Otóż mam identyczny problem w PG ze spalaniem ok. 13L
No więc tak sondy jeszcze nie sprawdzałem ponieważ nie mam odpowiedniego sprzętu ale zrobię to jak najszybciej. Podciśnienie do sterownika jest ok ponieważ dałem nowy wężyk o długości dokładnie 1 metra tak jak ma być i połączenia są szczelne. Regulatora i wtrysków nie sprawdzałem ponieważ szczerze nie wiem jak się do tego zabrać. Kompresor jest po regeneracji więc to nie jego wina. Jak na razie zatrzymuje się przy czujniku temperatury cieczy chłodzącej ( niebieski). Nie mierzyłem jego oporu ale zaobserwowałem następujące objawy: przy rozgrzanym silniku gdy go odepnę obroty delikatnie spadają do ok. 850-900 ale silnik wyrażnie chodzi swobodniej. Lepiej się wkręca i chodzi równiej. Tyle tylko że po zgaszeniu ma problemy z odpaleniem. Gdy podepnę czujnik pali od kopa. Teraz moje pytanie czy można tak latać z opiętym do czasu zakupu czujnika? I czy takie objawy jak równiejsza i swobodniejsza praca są objawami tego że czujnik już umarł? Wiem że należało by go sprawdzić miernikiem. Jeśli ktoś byłby w stanie coś stwierdzić na podstawie tego co napisałem byłbym wdzięczny. Pozdrawiam.


Św. Krzysztof jeździ z nami tylko do prędkości 120 km/h, po czym swoje miejsce odstępuje św. Piotrowi.

Awatar użytkownika
GTO
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1141
Rejestracja: pn sie 23, 2004 00:11
Lokalizacja: z tąd
Kontakt:

Post autor: GTO » wt sty 20, 2009 08:40

z odpiętym czujnikiem nie możesz jezdzić, gdy jest odpięty ECU przyjmuje wartości zadane z programu ,jeśli nikt niczym nie kręcił - przepał to przeważnie padnięta sonda.


DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85

605-443-665
GG: 2615761

Awatar użytkownika
malutki83
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 22:19
Lokalizacja: Irkuck
Kontakt:

Post autor: malutki83 » wt sty 20, 2009 11:00

to jakie wartości powinna sprawna sonda pokazywać na mierniku


http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=49479

krzysztof w
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: pt gru 28, 2007 18:11
Lokalizacja: na odludziu
Kontakt:

Post autor: krzysztof w » wt sty 20, 2009 11:38

Dzięki GTO, tak myślałem ale nie do końca byłem pewien. Jeśli dobrze myślę to z padniętą sondą i odpiętym czujnikiem ECU pracuje w trybie awaryjnym tak? Co do swobodniejszej pracy silnika bez czujnika niebieskiego oznacza to że jest on uszkodzony czy ten objaw jest normalny przy sprawnym czujniku?
GTO pisze:jeśli nikt niczym nie kręcił
tego to ja nie wiem ponieważ kupiłem to auto od kobiety która że tak powiem naprawiała i robiła wszystkie wymiany u jedynych mechaników którzy akurat są dostępni w tym mieście i są paprakami bez pojęcia o PG. Od momentu zakupu auta spalało ono już wtedy ponad 12L benzyny. Pozostaje teraz znależć kogoś z dokładnym miernikiem i sprawdzić sondę.

MALUTKI 83 tutaj masz jak sprawdzić sondę -skopiowane z mądrej strony:Sonde możemy sprawdzić oscyloskopem lub analogowym miernikiem napięcia. Konektor z sondy znajduje się patrząc od przodu silnika po lewej stronie za Mc Personem.Sygnałowym kablem jest zawsze kable koloru czarnego a sygnał jest względem masy pojazdu. Wartości napiecia mają się wachać z częstotliwościa od 1-2Hz od wartości 0,1V do 0,9V. dokładniejsze sprawdzenie sondy i ECU wymaga przyrządu który łatwo zrobić lub analizatora spalin. Jeśli sonda okaże się dobra, pozostaje regulacja silnika (patrz punkt wyżej). Jeśli silnik kopci na biało (podczas mrozów na zimnym silniku to normalny objaw) trzeba sprawdzić czy „nie bierze” nam wody z chlodnicy. Jeśli wody ubywa a nigdzie nie widac śladów wycieku to duzym prawdopodobieństwem jest to, iż mamy nieszczelności na uszczelce pod głowica i woda przedostaje się do cylindra.
Ostatnio zmieniony wt sty 20, 2009 11:51 przez krzysztof w, łącznie zmieniany 2 razy.


Św. Krzysztof jeździ z nami tylko do prędkości 120 km/h, po czym swoje miejsce odstępuje św. Piotrowi.

RADI88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 23:02
Lokalizacja: Sztutowo
Kontakt:

Post autor: RADI88 » śr lut 04, 2009 18:58

krzysztof w pisze:Witam. Podepnę się pod temat żeby nie zaśmiecać. Otóż mam identyczny problem w PG ze spalaniem ok. 13L
No więc tak sondy jeszcze nie sprawdzałem ponieważ nie mam odpowiedniego sprzętu ale zrobię to jak najszybciej. Podciśnienie do sterownika jest ok ponieważ dałem nowy wężyk o długości dokładnie 1 metra tak jak ma być i połączenia są szczelne. Regulatora i wtrysków nie sprawdzałem ponieważ szczerze nie wiem jak się do tego zabrać. Kompresor jest po regeneracji więc to nie jego wina. Jak na razie zatrzymuje się przy czujniku temperatury cieczy chłodzącej ( niebieski). Nie mierzyłem jego oporu ale zaobserwowałem następujące objawy: przy rozgrzanym silniku gdy go odepnę obroty delikatnie spadają do ok. 850-900 ale silnik wyrażnie chodzi swobodniej. Lepiej się wkręca i chodzi równiej. Tyle tylko że po zgaszeniu ma problemy z odpaleniem. Gdy podepnę czujnik pali od kopa. Teraz moje pytanie czy można tak latać z opiętym do czasu zakupu czujnika? I czy takie objawy jak równiejsza i swobodniejsza praca są objawami tego że czujnik już umarł? Wiem że należało by go sprawdzić miernikiem. Jeśli ktoś byłby w stanie coś stwierdzić na podstawie tego co napisałem byłbym wdzięczny. Pozdrawiam.
Kolego u mnie bylo to samo tak jak dokladnie piszesz,a przyczyna to sonda.Wez na chwile odlacz calkiem sonde i zobaczysz roznice.Tez myslalem,ze to czujnik temperatury,a to nie byl czujnik,kupilem 5 czujnikow i nic,a jak sonde odlaczylem to super.Takze tak zrob


Radziu

krzysztof w
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: pt gru 28, 2007 18:11
Lokalizacja: na odludziu
Kontakt:

Post autor: krzysztof w » śr lut 04, 2009 20:11

Próbowałem odłączać sondę ale innej pracy silnika nie zaobserwowałem. Być może różnica jest podczas jazdy ale nie próbowałem.


Św. Krzysztof jeździ z nami tylko do prędkości 120 km/h, po czym swoje miejsce odstępuje św. Piotrowi.

RADI88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 23:02
Lokalizacja: Sztutowo
Kontakt:

Post autor: RADI88 » śr lut 04, 2009 21:00

Hmm powinno byc dobrze,a wez zaloz ten czujnik temperatury i odpal go bez sondy,a pozniej sie przejedz.Wtedy zobacz na kompa ile pali i jak silnik pracuje :bigok:


Radziu

ODPOWIEDZ

Wróć do „G60”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości