Zmiana dolotu i wylotu G60

Forum techniczne związane z silnikami G60

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Dave Old School
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: pn cze 06, 2005 01:54
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Zmiana dolotu i wylotu G60

Post autor: Dave Old School » pn gru 03, 2007 01:56

troche cisza na forum Dzi 60 wiec zarzuce temacik
odsuwajac wszelkie odpowiedzi typu "fabryczny system przepustnic i tak jest najlepszy" (bo to juz wiem)
chcialem zapytac czy ktos juz cos takiego wyprobowal/widzial/budowal/sprawdzal i moze ma jakies poparcie wykresowe
chodzi o to czy G jest w stanie sobie wciagnac tyle powietrza przez drugi wlot (zakladamy ze sa stozki np) co idzie mu z 3 przepustnicy ?
jak moze sie zachowac engine - na plus czy na minus :chytry:

Obrazek
Ostatnio zmieniony wt sty 22, 2008 18:53 przez Dave Old School, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
okoG60
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 593
Rejestracja: wt sty 04, 2005 13:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: okoG60 » wt gru 04, 2007 16:03

widziałem ten system napewno jakaś poprawa będzie ale jest i minus bo odma jest odączona w tym systemie od G-ladera a z tego co wiem to raczej olej powinien wracać do spręzarki zapewniajac jej lepsze smarowanie przedewszystkim listew uszczelniających


zapraszam do obejżenia mojego nowego nabytku, Nowe fotki:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2140557#2140557

tutaj moje byłe cacuszko:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=127275

Awatar użytkownika
melon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 562
Rejestracja: sob paź 23, 2004 11:23
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: melon » pn gru 24, 2007 20:07

Podczepie sie do tematu ale troche w inna strone.

Jak wiecie dolot w Golfie 2 G60 z kompresora do IC jest fatalny 2x prawie 90 stopni kolanka.
Zastanawim sie jak to ominac z urzyciem seryjnego IC? Przerabiał juz kiedys ktos ten temat? Moze IC przesunac i obrucic wyjsciami na góre? nie mam koncepcji ,moze macie jakies fotki pomysły jak to poukładac?



Awatar użytkownika
okoG60
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 593
Rejestracja: wt sty 04, 2005 13:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: okoG60 » wt gru 25, 2007 03:30

ja mam wersje z klimą więc mam inaczej niż ty i niewiem jak to u ciebie wygląda zapodaj fotki


zapraszam do obejżenia mojego nowego nabytku, Nowe fotki:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2140557#2140557

tutaj moje byłe cacuszko:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=127275

Awatar użytkownika
melon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 562
Rejestracja: sob paź 23, 2004 11:23
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: melon » wt gru 25, 2007 13:37

Tak to u mnie wyglada

Obrazek



Awatar użytkownika
GTO
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1141
Rejestracja: pn sie 23, 2004 00:11
Lokalizacja: z tąd
Kontakt:

Post autor: GTO » wt gru 25, 2007 15:26

nic to nie daje,poza małym minusem - drugim powrotem w ori. setupie idzie mgła olejowa z odmy co pozwala smarować listwy w kompresorze.


Obrazek

tu taki mod podobny - jest to bajer i tyle.


DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85

605-443-665
GG: 2615761

Awatar użytkownika
melon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 562
Rejestracja: sob paź 23, 2004 11:23
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: melon » wt gru 25, 2007 16:18

ale mi chodzi o wyjscie kompresor >>>IC zrobic tak zeby było w miare na prosto ...



Awatar użytkownika
okoG60
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 593
Rejestracja: wt sty 04, 2005 13:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: okoG60 » śr gru 26, 2007 01:31

melon pisze:ale mi chodzi o wyjscie kompresor >>>IC zrobic tak zeby było w miare na prosto ...
w miare prosto jest w wersji z klimatyzacją ale minus to taki ze IC masz pod maską i od IC do kolektora tez jest za dużo zakrętów niewiem po co nad tym myslisz


zapraszam do obejżenia mojego nowego nabytku, Nowe fotki:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2140557#2140557

tutaj moje byłe cacuszko:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=127275

Awatar użytkownika
melon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 562
Rejestracja: sob paź 23, 2004 11:23
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: melon » śr gru 26, 2007 13:27

mysle nad tym dlatego ze im bardziej na prosto tym mniej strat w cisnieniu.



Awatar użytkownika
okoG60
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 593
Rejestracja: wt sty 04, 2005 13:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: okoG60 » czw gru 27, 2007 00:08

mysle nad tym dlatego ze im bardziej na prosto tym mniej strat w cisnieniu.
lepiej zamontuj kółko 68mm i daj zrobić chipa niż się zastanawiać jak zlikwidować kolanko 180 stopni bo z tego co pokazałeś to masz IC z ralley i inaczej tego niezrobisz jeśli chcesz mieć IC przed chlodnicą. chcesz mieć w miare prosto to zamontuj IC montowany w nadkolu ale jest najmniej wydajny jesli chodzi o chłodzenie. zamontuj sobie bypasswentyl to już ci da lepsze efekty niż likwidowanie kolanek


zapraszam do obejżenia mojego nowego nabytku, Nowe fotki:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2140557#2140557

tutaj moje byłe cacuszko:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=127275

Dave Old School
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: pn cze 06, 2005 01:54
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Post autor: Dave Old School » ndz gru 30, 2007 02:52

GTO pisze:nic to nie daje,poza małym minusem - drugim powrotem w ori. setupie idzie mgła olejowa z odmy co pozwala smarować listwy w kompresorze.


Obrazek

tu taki mod podobny - jest to bajer i tyle.
no o smarowaniu to pamietam
ale na zdjeciu co pokazales G jest wpiete przed stozkiem , bez sensu bo G dalej ciagnie przez 60 mm srednicy powietrze a na gorze tematu G ciagnie przez 2 wloty po 60 mm powiedzmy , cos wiecej sobie zassa moze :grin:
ale ok, dzieki za odpowiedzi



Awatar użytkownika
nezzo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: czw paź 11, 2007 17:33
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: nezzo » wt sty 15, 2008 16:37

G60 to pompka powietrza, to jakie cisnienie jest w stanie stworzyc ta pompka przed zaworem zalerzy od tego jaki opor stawia wszystko co jest miedzy kompresorem a zaworem (glowica) oraz to jaki opor stawia zasysane powietrze, no i oczywiscie temperatura tego powietrza (slabe IC lub jego brak podniesie nam cisnienie powietrza ale obnizy srednia gestosc).

Aby skutecznie podniesc cisnienie doladowania w silnikach z G60 mozna pokusic sie o rekonstrukcje dolotu, moza poprobowac doprowadzic powietrze do kompresora spoza komory silnika (np. sprzed auta) tak aby bylo na wstepie o te pare stopni chlodniejsze. Mozna poprowadzic rury tak aby wyeliminowac wszystkie ostre zakrety ktore skutecznie przytykaja dolot. Mozliwosci jest na prawde sporo.

Co do tego podwojnego dolotu to racja, efekt bedzie i to spory. Powietrze ktore wraca przez powrot jest cieplejsze niz to ktore zasysane jest przez filtr, poza tym dwa tego rozmiaru stozki stanawia o wiele mniejszy opor dla strony zasysajacej sprezarki wiec to juz drugi plus. Teoretycznie material z ktorego byly budowane listwy (ptfe + braz + zwiazek molibdenu) jest przystosowany do pracy na sucho, nie znam niestety nikogo kto odwazyl sie na zrobienie takiego patentu u siebie.


LA6V mk1 GTI Pirelli G60 :: bylo
LC5U Corrado VR6 :: jest

Awatar użytkownika
okoG60
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 593
Rejestracja: wt sty 04, 2005 13:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: okoG60 » wt sty 15, 2008 19:26

nezzo pisze:G60 to pompka powietrza, to jakie cisnienie jest w stanie stworzyc ta pompka przed zaworem zalerzy od tego jaki opor stawia wszystko co jest miedzy kompresorem a zaworem (glowica) oraz to jaki opor stawia zasysane powietrze, no i oczywiscie temperatura tego powietrza (slabe IC lub jego brak podniesie nam cisnienie powietrza ale obnizy srednia gestosc).

G60 to nie pompka powietrzna tylko sprężarka spiralna.a sprężarka spiralna jest to typ sprężarki wyporowej.sprężanie odbywa się dzięki współpracy dwóch spirali. Jedna spirala jest nieruchoma podczas gdy druga porusza się ruchem mimośrodowym, nie obracając się, dzięki czemu przestrzeń między spiralami zmniejsza się od otworu ssawnego do otworu tłocznego.

Aby skutecznie podniesc cisnienie doladowania w silnikach z G60 mozna pokusic sie o rekonstrukcje dolotu, moza poprobowac doprowadzic powietrze do kompresora spoza komory silnika (np. sprzed auta) tak aby bylo na wstepie o te pare stopni chlodniejsze. Mozna poprowadzic rury tak aby wyeliminowac wszystkie ostre zakrety ktore skutecznie przytykaja dolot. Mozliwosci jest na prawde sporo.

wlot do puszki filtra jest zaraz za reflektorem wiec jakby nie było masz nawiew wczasie jazdy na dolot w puszcze wiec powietrze ma temp otoczenia.co do zlikwidowania zakrętów to raczej w G60 jest niedoobejścia jeżeli chcesz mieć IC przed chłodnicą nieprzeskoczysz tej budowy silnika i osprzętu.
nezzo pisze:Co do tego podwojnego dolotu to racja, efekt bedzie i to spory. Powietrze ktore wraca przez powrot jest cieplejsze niz to ktore zasysane jest przez filtr, poza tym dwa tego rozmiaru stozki stanawia o wiele mniejszy opor dla strony zasysajacej sprezarki wiec to juz drugi plus. Teoretycznie material z ktorego byly budowane listwy (ptfe + braz + zwiazek molibdenu) jest przystosowany do pracy na sucho, nie znam niestety nikogo kto odwazyl sie na zrobienie takiego patentu u siebie.
tak powietrze które wraca do sprężarki jest cieplejsze od tego zasysanego przez filtr ale ma temp taką jak powietrze które opuszcza IC wiec w czym problem? pamiętaj że jak dodajesz gaz to przepustnica zwrotna się zamyka. wiec przy wciśniętym pedale gazu zawór zwrotny masz zamknięty wiec tu też niema mowy o cieplejszym powietrzu które wraca do sprężarki. co do stożkowych filtrów powietrza to zdecydowanie odradzam gdyż niefiltrują one dokładnie i zanieczyszczenia dostające się do sprężarki niszczą ścianki wirnika i obudowy co przyśpiesza jej zużycie.piszesz że teoretycznie listwy są przystosowane do pracy na sucho ale niestety to przyśpiesza w znacznym stopniu wycieranie ścianek po których listwy się poruszają dlatego vw zastosował smarowanie poprzez olej z odmy.


zapraszam do obejżenia mojego nowego nabytku, Nowe fotki:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2140557#2140557

tutaj moje byłe cacuszko:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=127275

Awatar użytkownika
nezzo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: czw paź 11, 2007 17:33
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: nezzo » śr sty 16, 2008 00:43

G60 to nie pompka powietrzna tylko sprężarka spiralna.a sprężarka spiralna jest to typ sprężarki wyporowej.sprężanie odbywa się dzięki współpracy dwóch spirali. Jedna spirala jest nieruchoma podczas gdy druga porusza się ruchem mimośrodowym, nie obracając się, dzięki czemu przestrzeń między spiralami zmniejsza się od otworu ssawnego do otworu tłocznego.
Swietnie, zapomniales dodac ze efekt sprezania wynika z roznic promieni krzywizn przestrzeni ograniczonych scianami wirnika i obudowy na wewnetrznych i zewnetrznych platach oraz spietrzania sie powietrza na oporze ktory tworzy silnik przy zamknietym powrocie.

Wszystkie popisy terminologii technicznej nie zmienią to faktu ze jest to urzadzenie ktore przepompowuje powietrze z jednego miejsca w drugie. Jesli nie bedzie za kompresorem oporu w postaci szczelnego dolotu i silnika to nic nie sprezysz.

Jesli na dolocie postawisz opor w postaci filtra to pomiedzy filtrem a kompresorem bedziesz mial minimalne podcisnienie ktore spowoduje ze mniejsza masa powietrza na jeden cykl ruchu wirnika dostanie sie do kompresora. Mniejszy opor na dolocie -> wieksze cisnienie przed kompresorem -> wieksze cisnienie za kompresorem.
wlot do puszki filtra jest zaraz za reflektorem wiec jakby nie było masz nawiew wczasie jazdy na dolot w puszcze wiec powietrze ma temp otoczenia
Gdyby to bylo bez wplywu to ludzie dla ktorych kazdy ulamek sekundy sie liczy nie zdejmowali by lampy przed wyscigami na 1/4mili.
co do zlikwidowania zakrętów to raczej w G60 jest niedoobejścia jeżeli chcesz mieć IC przed chłodnicą nieprzeskoczysz tej budowy silnika i osprzętu.
Pewnie ze sie da, ja nad swoja konstrukcja myslalem dokladnie dlugosc picia kawy i palenia papierosa po kawie i jestem pewny ze da sie ja poprawic na wiele sposobow. Nie mam ani jednego zakretu ciasniejszego niz 30st. Tutaj przyklad podobnego rozwiazania, projekt z tego forum

Obrazek

A tutaj moj dolot, 60mm srednica wewn, wieksze IC, lekkie łuki bez zakretow i przewężeń.

Obrazek
Teoretycznie material z ktorego byly budowane listwy (ptfe + braz + zwiazek molibdenu) jest przystosowany do pracy na sucho
piszesz że teoretycznie listwy są przystosowane do pracy na sucho ale niestety to przyśpiesza w znacznym stopniu wycieranie ścianek po których listwy się poruszają dlatego vw zastosował smarowanie poprzez olej z odmy.
Napisalem ze material z ktorego zrobione sa listwy zostal wymyslony do pracy na sucho, nie napisalem ze G60 i PG zostaly stworzone do pracy na sucho a odma to przypadek. Czytamy ze zrozumieniem :P
o do stożkowych filtrów powietrza to zdecydowanie odradzam gdyż niefiltrują one dokładnie i zanieczyszczenia dostające się do sprężarki niszczą ścianki wirnika i obudowy co przyśpiesza jej zużycie
Wkladka filtra K&N ktora jest zrobiona z takiej samej siateczki jak dobrej jakosci stozek tez jest takim kupowatym rozwiazaniem? Znam duzo osob ktore jezdza na takich wkladkach i jakos sie nic nie posypalo. Z reszta, niedlugo stuknie mojemu kompresorowi 5kkm na stozku, mam foty sprzed, zrobie foty po i pobawimy sie w pogromcow mitow.
Ostatnio zmieniony śr sty 16, 2008 01:22 przez nezzo, łącznie zmieniany 2 razy.


LA6V mk1 GTI Pirelli G60 :: bylo
LC5U Corrado VR6 :: jest

ODPOWIEDZ

Wróć do „G60”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości