Strona 5 z 6

Re: Golf G60 syncro

: pn gru 20, 2010 21:43
autor: --Andree--
evolution pisze: kiedys trafilem most o innym przelozeniu prawdopodobnie z vr6 i mialem zonka bo naped dzialal glownie na tyl:)
o bardzo ciekawe a może pamiętasz numer mostu? skoro walił w większości na tył to Visco ciągle było mocno zaciśnięte ciekawe jak z jego trwałością wtedy. No i co najważniejsze jak to znosiłby sam most na dłuższą metę. A jakie wrażenia z jazdy? musiał ciekawie się prowadzić, w końcu nie na darmo Audi R8 ma rozłożenie 40:60 na korzyść tyłu...

Re: Golf G60 syncro

: pn gru 20, 2010 21:44
autor: golfiarz1
to jednak sie niemylilem ze sa rozne mosty nmam w domu 3 kazdy z innego auta i maja inne oznaczenia nie wkladalem ich do auta i niesprawdzalem ajk sie na nich jezdzi kolega szukal do vr6syncro w passacie b4 i tez mial jescze inne oznaczenie mostu

Re: Golf G60 syncro

: pn gru 20, 2010 22:31
autor: --Andree--
golfiarz1 pisze:to jednak sie niemylilem ze sa rozne mosty nmam w domu 3 kazdy z innego auta i maja inne oznaczenia nie wkladalem ich do auta i niesprawdzalem ajk sie na nich jezdzi kolega szukal do vr6syncro w passacie b4 i tez mial jescze inne oznaczenie mostu
oznaczenia mogły być inne tak jak napisał evolution z powodu budowy jednak nie każdy musi mieć inne przełożenie. golfiarz1 skoro masz kilka mostów poświęć kilka chwil dla dobra ogółu i rozwiej te tajemnice z innymi przełożeniami...

Re: Golf G60 syncro

: wt gru 21, 2010 17:08
autor: --Andree--
Tak sobie myślałem (nie twierdzę że słusznie) ale jaki większy sens ma inne przełożenie tylnego mostu? przecież jeśli będzie różnica obrotowa miedzy osiami to ciągle będzie zaciśnięte visco i wtedy idea napędu syncro niema sensu...
Efekt ten można uzyskać poprzez założenie opon mocno startych na jedną z osi wtedy visco też będzie zaciśnięte (symulacja zmiany przełożenia tylnego mostu ) i jak wiadomo uwala napęd czy to visco czy łącznik elastyczny wału czy też przekładnię kątową, most a na dyferencjale kończąc. :bajer:

Re: Golf G60 syncro

: wt gru 21, 2010 19:37
autor: Marookrk
Szanowni koledzy czy ktoś z was orientuje się czy bebechy z skrzyni biegów EGR podejdą mi do AYR z passata syncro?
Chodzi mi o zmianę przełożenia głównego skrzyni biegów ponieważ w pasku mam silnik TDI AJM to przy przełożeniu z G60 trzeba szybko machać lewarkiem.Czy ktoś miał z takim przypadkiem styczność?Pozdrawiam :)

Re: Golf G60 syncro

: wt gru 21, 2010 19:56
autor: --Andree--
Marookrk pisze:Szanowni koledzy czy ktoś z was orientuje się czy bebechy z skrzyni biegów EGR podejdą mi do AYR z passata syncro?
Chodzi mi o zmianę przełożenia głównego skrzyni biegów ponieważ w pasku mam silnik TDI AJM to przy przełożeniu z G60 trzeba szybko machać lewarkiem.Czy ktoś miał z takim przypadkiem styczność?Pozdrawiam :)
Witam ja robiłem taką hybrydkę. Wal na pw nie będziemy zaśmiecać tematu powiedz dlaczego chcesz przełożenie z AYR nie lepiej jak robić to porządnie? Czekam na PW. :bajer:

Re: Golf G60 syncro

: wt sty 04, 2011 00:31
autor: BitelsM-tdi
Witam
ja mogę dodać tylko tyle że były dwa różne przełożenia tylnego mostu w syncro (przynajmniej mk2/mk3)
które muszą zgadzać się z przełożeniami przystawki skrzyni biegów .
dla wersji 4 cyl. jest 20/21 (o innych mi nie wiadomo)
oraz dla wersji 6cyl. 16/21
tak mówi etka
ja mam np. tylni most z mk2 oraz skrzynie z mk3 tdi w budzie mk2 m-tdi
powtarzam można je zamieniać pamiętając ze jeśli most tylny z vr6 to i przystawka z vr6 i na odwrót

Re: Golf G60 syncro

: wt sty 04, 2011 02:43
autor: --Andree--
BitelsM-tdi pisze:Witam
ja mogę dodać tylko tyle że były dwa różne przełożenia tylnego mostu w syncro (przynajmniej mk2/mk3)
które muszą zgadzać się z przełożeniami przystawki skrzyni biegów .
dla wersji 4 cyl. jest 20/21 (o innych mi nie wiadomo)
oraz dla wersji 6cyl. 16/21
tak mówi etka
ja mam np. tylni most z mk2 oraz skrzynie z mk3 tdi w budzie mk2 m-tdi
powtarzam można je zamieniać pamiętając ze jeśli most tylny z vr6 to i przystawka z vr6 i na odwrót

Kolego a mocowanie przystawek takie samo jest? rozstaw śrub mocujących itp? jesteś pewny że bez problemu będzie pasowała przekładnia kątowa? z tego co kojarzę Mk2 i Mk3 w wersjach syncro miały inne numery obudów skrzyń.
Apsik pisze:Rozumiem że mówimy o takim moście: sharan 2.8vr6 syncro
Obrazek
... ten most ma przełożenie 17/27 to znaczy że przekładania kątowa skrzyni biegó też musi mieć przełożenie 17/21
czyli:
Audi TT/S3 4Motion ze skrzynią 02M ma przekładnię kątową 17/27
Golf IV 4Motion ze skrzynią 5bieg. 02C i 6bieg. 02M ma przekładnię kątową 17/27
Skoda 4Motion ze skrzynią 5bieg. 02C i 6bieg. 02M ma przekładnię kątową 17/27

Re: Golf G60 syncro

: sob sty 08, 2011 17:50
autor: BitelsM-tdi
Witam
mówiłem o napędzie mk2/mk3
na zdjęciu jest z sharana i tylne mosty są budową zbliżone do 4motion'a (przynajmniej obudowy)
szkoda że nie sprawdziłem bo miałem wszystko na wierzchu (skrzynia 4z oraz ctt z tdi'ka obydwie syncro)
różnica napewno polega na tym ze ta starsza jest skręcana z dwóch części a tdi cała
ja do mk2 wrzyciłem skrzynie ctt wraz z przystawką i musiałem zmienić wahacze na mk3
były dwa rodzaje skrzyń tak jak piszesz tylko jedne są na linki a drugie na dzwignie (zwał jak zwał)

Golf G60 syncro

: pt lis 16, 2012 11:08
autor: DzygiDzaga
evolution, witam mam pytano mam golfa mkII vr6 i planuje tam syncro ale mam parę niewiadomych
I prosilbym o kontakt telefoniczny 787109542 z pan lub wszystkich strony chociaż o sms że bym mógł odzwonic
Pozdrawiam

Golf G60 syncro

: czw wrz 19, 2013 22:54
autor: JohnyOne
Witam mili panowie i panie , nie bede robił nowego tematu ,bo chyba nie ma takiej potrzeby. Mam takową kwestie do obgadania gdyż jest plan na kupno golfa II syncro ale jest z silnikiem 1.8 czy vr6 bedzie pasował do tej skrzyni ??? czy trzeba szukać od vr6 syncro??? co za tym idzie i tylny most z vr6. Aha i w sytuacji gdyby trzeba było zmieniać na te z vr6 . bo vr6 syncro był w mk 3 czy uchwyty sa p&p ale chyba tak .

Pozdrawiam

Golf G60 syncro

: pt wrz 20, 2013 19:32
autor: xxMAXIMxx
Skrzynia VR6 nie pasuje do silników 4-cylindrowych.

Golf G60 syncro

: sob wrz 21, 2013 19:25
autor: JohnyOne
Jeszcze nigdy nie misłem styczności z syncro tam jest przystawka do skrzyni i pasuje do kazdej skrxyni czy tylko do tych z syncro ??? Pomóżcie bo tak czy tak będę realizował mój projekt . Tylko lepiej żeby to poszło sprawnie ,musze się z tym do stycznia wyrobić ^^

Golf G60 syncro

: ndz wrz 22, 2013 11:57
autor: xxMAXIMxx
Przystawki nie da się przykręcić do normalnej skrzyni. Musi być skrzynia od syncro.