Strona 3 z 6

: czw wrz 11, 2008 08:22
autor: bugalon
Ma być zdrowa buda. Z resztą sobie poradzisz. W ogole to mam takie syncro do sprzedania z ładną budą. Mechanicznie trzeba sie przy nim od groma nagrzebać ale cena jest dobra - 2500 ale już bez negocjacji. Jak chcesz zdjecia to Ci wysle na maila.

: czw wrz 11, 2008 14:40
autor: kamil g60
zdjecia mozesz wysłac. ale ja bardziej szukam takiego zeby napedy działały i wszystko co znimi związane i wogle buda mnie nie interesuje bo i takbedzie przekladka do dej co mam czyli do g60 tak jak pisałem wcześniej..

: czw wrz 11, 2008 15:02
autor: golfiarz1
wyslij i mi fotki jaki masz tam silnik i jakis tam opis na maila golfiarz1@interia.pl

: wt maja 04, 2010 20:14
autor: lili
witam wszystkich wie może ktoś z jakiego modelu vw jest digifant o numerach DF1 037 906 022 DQ

: śr maja 05, 2010 23:33
autor: bugalon
W zasadzie może być z każdego, który posiadał silnik g60. Pasuje całkowicie zamiennie do każdego innego silnika g60 (pamiętajcie tylko ze podmiany sterownikow nalezy robic razem z wtryskami)

: pn maja 10, 2010 23:41
autor: lili
bugalon pisze:W zasadzie może być z każdego, który posiadał silnik g60
Dzięki za info a czy możesz troszkę rozwinąć temat i potłumaczyć jak laikowi o co chodzi, potrzebuje kupić takie digi ale niema , są tylko deczko inne mają literki na końcu np.DP,EG,EH I numer bosch też z inną końcówką cyfrową , ja mam nr. bosch 261 200 552 a tamte są z końcem 346 lub 347 które różnią się od siebie że mają jakiś inny map sensor czy coś takiego. w moim passacie dokładnie jest taki vw nr. 037 906 022 DQ bosch nr. 261 200 552 czym to mogę zastąpić i czy coś jeszcze muszę wymienić. z góry dziekuję za rady

: pt maja 14, 2010 15:09
autor: bugalon
lili pisze:
bugalon pisze:W zasadzie może być z każdego, który posiadał silnik g60
Dzięki za info a czy możesz troszkę rozwinąć temat i potłumaczyć jak laikowi o co chodzi, potrzebuje kupić takie digi ale niema , są tylko deczko inne mają literki na końcu np.DP,EG,EH I numer bosch też z inną końcówką cyfrową , ja mam nr. bosch 261 200 552 a tamte są z końcem 346 lub 347 które różnią się od siebie że mają jakiś inny map sensor czy coś takiego. w moim passacie dokładnie jest taki vw nr. 037 906 022 DQ bosch nr. 261 200 552 czym to mogę zastąpić i czy coś jeszcze muszę wymienić. z góry dziekuję za rady
Sterowniki pasują w pełni zamiennie. Nie wazne jaka jest końcówka. Jesli to jest ster od g60 to będzie pasowac do każdego innego g60 bez względu na numer. Trzeba tylko pamietac zeby sterownik zmieniac razem z wtryskami. To znaczy ster z dawcy musi iśc z wtryskami z dawcy. Jeśli szukaśz stera z końcówka DQ to tak sie sklada ze mam akurat taki i to nawet na sprzedaż. Cena 200 PLN. Jak jesteś zainteresowany daj znac na pw.

: czw maja 20, 2010 16:41
autor: lili
BUGALON witaj Jestem zainteresowany wrzucił byś fotki i się dogadamy

: pt maja 21, 2010 15:35
autor: Dave Old School
bugalon pisze:pamiętajcie tylko ze podmiany sterownikow nalezy robic razem z wtryskami)
mozesz to rozwinac bugalon , dlaczego to trzeba tak robic ?

: sob maja 22, 2010 23:03
autor: gacus
Dave Old School, zapewne chodzi o ich wydajność , czyli ile paliwa wtrysną przy takim samym czasie otwarcia (i ciśnieniu w układzie).pod charakterystkę konkretnych wtryskiwaczy jest napisana mapa wtrysku.

: ndz maja 23, 2010 15:06
autor: RasPL
pewnie tak :bajer:

: śr maja 26, 2010 22:37
autor: bugalon
Dave Old School pisze:
bugalon pisze:pamiętajcie tylko ze podmiany sterownikow nalezy robic razem z wtryskami)
mozesz to rozwinac bugalon , dlaczego to trzeba tak robic ?
Dlatego, że w g60 stosowano kilka różnych rodzajów wtryskiwaczy (miały one różne wydajności przy tym samym cisnieniu na listwie). Mapa sterownika uwzględnia wydajność wtryskiwacza. Jeśli dasz sterownik z mapą od dużych wtrysków a wtryski dasz małe to będzie za ubogo i możesz spalić motor. Jesli zrobisz na odwrót to silnik będzie zalewać (tak było u Puzona jak do mnie przyjechal). Część można skorygować ustawieniami potencjometru CO, ale nie zawsze się uda (braknie zakresu). Poza tym krecenie copotem to półśrodek.

: pt maja 28, 2010 11:14
autor: Dave Old School
co prawda juz troche zbaczamy z wlasciwego tematu ale informacje wazne wiec ....

zawsze mi sie wydawalo ze w g60 byly tylko 2 rodzaje wtryskow (pod wzgledem wydajnosci)
i zawsze myslalem ze 1H mial 350 stad moje przekonanie ze stery z serii pg sa zamienne wszystkie
dlaczego vw zastosowale w tym silniku 350 czasem ? od czego to zalezalo ??
wedlug tej tabeli

1.8l GTI G60 (PG & 1H):

0 280 150 905 - 037 906 031 D - zielone - 280 cm³/min przy 3bar
0 280 150 906 - identyczne jak -> 0 280 150 905
0 280 150 923 - 037 906 031 F - zielone LUB siwe - 350 cm³/min przy 3bar <- Uwaga!! te wtryski występują w 2 kolorach i należy sprawdzić numer, by być pewnym że to właściwe wtryski.
0 280 150 924 - identyczne jak -> 0 280 150 923

ale ok , dziekuje za rozwiniecie

: śr cze 02, 2010 10:22
autor: bugalon
Dave Old School pisze:
1.8l GTI G60 (PG & 1H):

0 280 150 905 - 037 906 031 D - zielone - 280 cm³/min przy 3bar
0 280 150 906 - identyczne jak -> 0 280 150 905
0 280 150 923 - 037 906 031 F - zielone LUB siwe - 350 cm³/min przy 3bar <- Uwaga!! te wtryski występują w 2 kolorach i należy sprawdzić numer, by być pewnym że to właściwe wtryski.
0 280 150 924 - identyczne jak -> 0 280 150 923

ale ok , dziekuje za rozwiniecie
To co podałeś wyżej jest z postu Apsika, który znam zresztą :) Zgodnie z danymi wtryskiwaczy wyglada to tak:

1. 0 280 150 905 - 245 cc/min lub 263 cc/min (dwa rodzaje przepływu były dla tego samego numeru wtryskiwacza)
2. 0 280 150 906 - 245 cc/min
3. 0 280 150 923 - 308 cc/min
4. 0 280 150 923 - 308 cc/min

Wydajności podałem dla 3 barów cisnienia na listwie
Niektórzy twierdzą, że numer 905 ma jeszcze trzeci rodzaj przepływu (280 cc/min). Nie zamieszczalem tego jednak, bo to są niesprawdzone informacje.

Reasumując - jest prawdopodobieństwo, że stosowano 4 rodzaje wtryskiwaczy. Dwa z nich na pewno się różnią. Różnice zestawów najłatwiej rozpoznać po kolorze etykiety na sterowniku. Stery z białą nalepką szły z innymi wtryskami niż stery z różową. To jest najprostszy podział pozwalający w 80% przypadków uniknąć błędu.