Strona 2 z 3

Dymi na czarno

: pt sie 27, 2010 20:15
autor: CzakiG60
Ja mialem to samo i okazala sie sonda lambda. wymienilem juz 3 bo sie spalily w koncu kupilem sonde Boscha orginal na 3 kable bo 4 to masa i do tej pory dzieala ok a poprzednie sondy przepalaly sie co okolo 2tys km

Dymi na czarno

: śr wrz 01, 2010 09:26
autor: Travel
Przepraszam ze odnawiam Ale po co sciaga sie otme do ustawienia zaplonu ? ;>

Dymi na czarno

: śr wrz 01, 2010 13:03
autor: Gawior
Sonda z 3 przewodami ma 2 przewody od grzałki, jeden sygnałowy ( zazwyczaj czarny ) i masę po obudowie sondy ( przez wydech ).
Sonda z 4 przewodami ma 2 przewody od grzałki, jeden sygnałowy i jeden przewód od masy ( w tej może być też masa przez obudowę dodatkowa, albo nie musi bo jest kablem ).

Sondę z 3 przewodami można zastosować w zamian za sondę 4 przewodową, byle parametry samej sondy były takie same ( czasami w różnych autach podane są zamienniki 3 przewodowe dla oryginałów z 4 przewodami ).

Dymi na czarno

: ndz paź 03, 2010 22:18
autor: nowy13
No narazie zapłont przestawiłem wg. waszych info i jest ok. Minimalne odchylenie i albo brakowało mocy albo przerywał. Ciekawe jak będzie teraz. We wtorek jadę na dokończenie regulacji. Muszę obnizyć obroty i nie wiem od czego się tak dzieje ale rano na zimnym silniku wrzucam jedynke i ruszam. Wciskam sprzęgło obroty spadają do 900 obr i puźniej falują tak od 900 do 1500 ze trzy, cztery razy a potem jest już ok.

Dymi na czarno

: sob lis 13, 2010 20:32
autor: nowy13
Ponownie wracam z tematem :(
Wszystko jest ok do momentu kiedy nie zacznie padać.
Pojeżdżę trochę w taką pogodę jak teraż (czyli deszczową) i po rozgrzaniu znowu dymi na czarno i śmierdzi paliwem. Problem pojawia się tylko kiedy jest mokro na drogach i gdzieś dostaje się wilgoć.
Wie ktoś o co kaman?
Z góry dzięki

Dymi na czarno

: sob lis 13, 2010 21:29
autor: evolution
przewody sondy lambda

Dymi na czarno

: ndz lis 14, 2010 19:38
autor: RasPL
i zobacz w jakim stanie jest wtyczka i gniazdo ECU

Dymi na czarno

: czw mar 28, 2013 01:28
autor: Dave Old School
podepne sie pod temat , auto kolegi

objawy podobne jak wyzej , po rozgrzaniu silnik przewala mnostwo paliwa , kopci na czarno , rwie i nie chce ciagnac , po chwili zastanowienia dostanie zajebistego kopa i chwile jedzie , na zimnym chodzi ok poki sie nie rozgrzeje

sprawdzone :

klin na wale
zaplon na procedure
podmieniane sondy lambda / nowe , uzywki itd
podmieniany sterownik
niebieski czujnik ok
podmieniany regulator paliwa
sprezanie ok
kompresor po regeneracji - kolo standard

w sumie zaczelo sie po grzebabniu przy wymianie wtryskow jesli to ma znaczenie , ale wystepuje nieregularnie , dodatkowo czasem silnik nie chce zgasnac po przekreceniu kluczyka

ma ktos jakies dodatkowe sugestie ? sprawdzimy jeszcze wspomniana mase .... czy moze byc cos z elektryka na silniku ?

Dymi na czarno

: wt kwie 02, 2013 12:37
autor: saliczek
z tego co wiem to jak się wymienia wtryski to razem z komputerem , albo ewentualnie po wymianie samych wtrysków robi się korektę

Dymi na czarno

: wt kwie 02, 2013 13:19
autor: xxMAXIMxx
Korekta = strojenie = 1200pln... lipa

Dymi na czarno

: wt kwie 02, 2013 18:40
autor: 16vg60
ale jesli silnik seria to po co strojenie , ma latac na serii ,wszystkie wtryski ok? moze ktorys przelewa i dlatego na bogato i czasami dostanie samozaplonu
z tego co wiem to jak się wymienia wtryski to razem z komputerem , albo ewentualnie po wymianie samych wtrysków robi się korektę
a co maja wtryski do kompa ,korekta to rozumiem po zmianie wydajnieszych wtryskow ,ale razem z kompem watpie ,rozne kompy podkladalem i wtryski od seryjnych po 310cm i nigdy nie bylo problemu

Dymi na czarno

: wt kwie 02, 2013 22:47
autor: Dave Old School
slyszalem o tym ze wtryski z kompem , ale tu akurat wtryski szly te same , a i po zmianie chodzil dobrze jakis czas
teraz juz nie chce
motor w serii praktycznie
komp z koncowka B
chyba trzeba bedzie wyjac rzeczywiscie i sprawdzic
cos jeszcze ?

Dymi na czarno

: śr kwie 03, 2013 01:11
autor: saliczek
a to sorki myslałem że większe wtryski wsadziłeś

pozdr.

Dymi na czarno

: śr kwie 03, 2013 18:25
autor: 16vg60
jesli ,wtryski beda na 1000% ok to zaloz nowy czujnik niebieski i raczej cos dobrego najlepiej aso ,i jeszcze ja kiedys mialem taki problem w 8v g60 ze na cieplym jak zaczal na czarno dymic i go przelewac to podmienilem kompa i przestalo a to dlatego ze jak pozniej rozkrecilem swoj sterownik to w srodku byl zardzewialy :los2: ,widocznie czeste mycie mu zaszkodzilo :-)
ew.sprawdz instalacje na silnik bo moze tam cos poj....