Z 1.3 na G60 syncro co potrzeba?

Forum techniczne związane z silnikami G60

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

mariuszt0
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: śr cze 26, 2013 17:39
Lokalizacja: Polanka Wielka

Z 1.3 na G60 syncro co potrzeba?

Post autor: mariuszt0 » ndz gru 08, 2013 13:05

Witam, chciałbym zmienić silnik w moim golfie z 1.3 na G60 syncro. Pomożecie, co mi będzie potrzebne, jak dużo spawania?



Awatar użytkownika
-V.A.G-
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 660
Rejestracja: ndz lis 24, 2013 07:28
Lokalizacja: Mazowieckie

Z 1.3 na G60 syncro co potrzeba?

Post autor: -V.A.G- » ndz gru 08, 2013 13:34

napewno silnik ,skrzynia elektronika kable komputer ,osprzet do silnika i wszystko inne co potrzebne :bigok:


sprzedam : wyczyszczony nastawnik HDK 216 do afn/asv 1z/ahu . stan jak nowy. posiadam wszystkie inne czesci do golf IV sdi ,tdi VP i PD

mariuszt0
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: śr cze 26, 2013 17:39
Lokalizacja: Polanka Wielka

Z 1.3 na G60 syncro co potrzeba?

Post autor: mariuszt0 » ndz gru 08, 2013 21:52

Ale mam na myśli kwestie spawania, czy podejda mocowania silnika, czy tylko trzeba przekrecic łapy :)



Andrew.vw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pt wrz 07, 2012 20:43
Lokalizacja: GDA

Z 1.3 na G60 syncro co potrzeba?

Post autor: Andrew.vw » pn gru 09, 2013 08:18

mariuszt0, nic nie trzeba spawac :grin:



Awatar użytkownika
Knutek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 12:21
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Z 1.3 na G60 syncro co potrzeba?

Post autor: Knutek » pn gru 09, 2013 15:21

Pytanie tylko czy napęd się pomieści, bo z tego co pamiętam, to syncro miał inny tunel i ogólnie podłogę całą. I grodź silnika.



mariuszt0
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: śr cze 26, 2013 17:39
Lokalizacja: Polanka Wielka

Z 1.3 na G60 syncro co potrzeba?

Post autor: mariuszt0 » pn gru 09, 2013 17:59

To jedynie pozostaje napęd na przód?



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Z 1.3 na G60 syncro co potrzeba?

Post autor: bugalon » wt gru 10, 2013 17:36

Ziom co ty chcesz zrobic. Chcesz z oski zrobic auto 4x4 czy chcesz wszczepic silnik g60 do swojej budy? Czy moze chcesz jedno i drugie na raz robic ? Bo z postu w temacie to nie wynika.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

mariuszt0
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: śr cze 26, 2013 17:39
Lokalizacja: Polanka Wielka

Z 1.3 na G60 syncro co potrzeba?

Post autor: mariuszt0 » wt gru 10, 2013 18:49

G60 i napęd na wszystkie koła.



Awatar użytkownika
Knutek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 12:21
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Z 1.3 na G60 syncro co potrzeba?

Post autor: Knutek » wt gru 10, 2013 19:43

To chyba lepiej będzie poszukać budy syncro



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Z 1.3 na G60 syncro co potrzeba?

Post autor: RasPL » wt gru 10, 2013 22:18

no to by zaspokoić pragnienia trzeba całe syncro i g60 i po temacie :helm:
Wszystkie syncro które napotykałem są styrane i zeby to miało prawo jeździć a nie wiecej stac to z 5-8k PLN trzeba do nich dołożyć. Mowie o autach standardowych a nie od "fana marki" czy innych takich bo taki co ma zadbane nie odda tanio, jak nie sprzeda w PL bo chce za duzo to sprzeda bez problemu w DE i tam powiedzą ze tanio.
Pozatym nawet dla samej oski i g60 - buda jest inna niz 1.3, lekko mocniejsza ale mocniejsza


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Z 1.3 na G60 syncro co potrzeba?

Post autor: bugalon » śr gru 11, 2013 18:55

Temat zupelnie bez sensu jak dla mnie. Rzeźba w gównie i tyle. Zeby przerobic oske na syncro trzeba:

1. Wyciac podloge tylna i caly tunel srodkowy
2. Wspawac tylna podloge z syncro (trzeba ją najpierw miec) i tunel srodkowy z golfa g60 lub golfa syncro (oba mialy wysokie tunele)
3. Przewalić bak z syncro (też trzeba go miec) do szczepana razem z kompletem mocowań i przewodow.
4. Uspawać mocowania podpór wału o ile nie bylo ich w tunelu
5. Wymienic cala belke razem z wahaczami i ukladem hamulcowym (musi być abs w syncro bo inaczej na sliskim moze zerwac wiskoze przy blokadzie samych kol tylnych)

Czyli przy braku umiejętności, zaplecza i drugiego golfa syncro "na części" robota na jakies 7 tysięcy w warsztacie do ktorego to sie odda (o ile w ogole znajdzie sie jakis ktory sie tego podejmie).

Gdzie sens gdzie logika ? Lepiej szukać calego golfa syncro i szukac do niego silnika g60 razem ze skrzynią z passata. Wyjdzie taniej i przy okazji nie bedzie sie jezdzic "spawańcem"


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Z 1.3 na G60 syncro co potrzeba?

Post autor: OsteR9019 » śr gru 11, 2013 20:32

bugalon pisze:1. Wyciac podloge tylna i caly tunel srodkowy
2. Wspawac tylna podloge z syncro (trzeba ją najpierw miec) i tunel srodkowy z golfa g60 lub golfa syncro (oba mialy wysokie tunele)
Nie koniecznie, viewtopic.php?f=160&t=242360&hilit=apsik&start=28" onclick="window.open(this.href);return false;
ale drugi na części na pewno powinien być.

Poza tym
bugalon pisze:(musi być abs w syncro bo inaczej na sliskim moze zerwac wiskoze przy blokadzie samych kol tylnych)
nie koniecznie, ja nie mam ABSu, a żeby zapobiec blokowaniu tylnych kół jest korektor siły hamowania.

bugalon pisze:Lepiej szukać calego golfa syncro i szukac do niego silnika g60 razem ze skrzynią z passata.
A już najlepiej poszukać całego golfa i całego passata :satan:


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Z 1.3 na G60 syncro co potrzeba?

Post autor: bugalon » czw gru 12, 2013 14:31

1. Spytaj apsika co z bakiem w tak cietej podlodze bagaznika i jak wyglada ulozenie wydechu jak w tunel ledwo wal wchodzi. Do auta na tor to moze i to dobre rozwiazanie z bakiem 20-30-litrowym ale do codziennej eksploatacji to lipa jest.
2. W kazdym golfie syncro od roku juz 87 jest i korektor i abs, tylko pierwsze z 86 roku wersje wychodzily bez absu, zrywaly napędy i abs zostal w kolejnych latach (od 87) wprowadzony jako standard. Sam korektor albo nie hamuje dobrze tylem, albo blokuje kola - w fabryce o tym wiedzieli :)
3. Sam urwalem w ten sposob wiskoze przy niesprawnym absie (auto bylo traktowane bardziej agresywnie niz tylko na dojazdy do pracy) wiec naprawde wiem co mowie :)


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Z 1.3 na G60 syncro co potrzeba?

Post autor: OsteR9019 » czw gru 12, 2013 19:19

bugalon pisze:1. Spytaj apsika co z bakiem w tak cietej podlodze bagaznika i jak wyglada ulozenie wydechu jak w tunel ledwo wal wchodzi. Do auta na tor to moze i to dobre rozwiazanie z bakiem 20-30-litrowym ale do codziennej eksploatacji to lipa jest.
Fakt ze zbiornikiem trzeba kombinować. A możesz powiedzieć konkretnie co się stało z visco? obudowa pękła czy jak?


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „G60”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość