Przełącznik ciśnienia instalacji paliwa G60

Forum techniczne związane z silnikami G60

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Knutek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 12:21
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Przełącznik ciśnienia instalacji paliwa G60

Post autor: Knutek » wt mar 29, 2011 12:40

Powiedzcie mi co to jest za przełącznik, i do czego on tak naprawdę służy, bo nie wiem czy muszę ciągnąć do niego kable czy nie muszę go podłączać?
Obrazek



Awatar użytkownika
advwi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: pn gru 22, 2008 14:15
Lokalizacja: Grudziądz - okolice
Kontakt:

Przełącznik ciśnienia instalacji paliwa G60

Post autor: advwi » wt mar 29, 2011 21:58

Kolego ja miałem ten sam problem i nadal nie wiem do czego on służy
do digi jest on niepodłączany (chyba że coś przeoczyłem, jak się mylę to mnie poprawcie)
ja przy swapowaniu nie podłączałem go i nie widzę żadnych zakłóceń w pracy silnika
choć jeszcze nie hamowałem ale myślę że nie ma zmiany w mocy :bigok:
Bardzo mnie ciekawi do czego on tak naprawde jest.
Pozdrawiam


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=244756 - moje autko:)

CABRIO PROJECT:)

Awatar użytkownika
wojti
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: śr lis 16, 2005 23:15
Lokalizacja: pomorze
Kontakt:

Przełącznik ciśnienia instalacji paliwa G60

Post autor: wojti » wt mar 29, 2011 22:50

Z tego co ja kojarzę to jest on po to że jak jest za duża temperatura paliwa to włącza się pompa aby przetłoczyć to paliwo i je schłodzić :bajer:


Spawanie nierdzewki i aluminium, swapy , montaż turbosprężarek, klatki bezpieczeństwa

Dave Old School
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: pn cze 06, 2005 01:54
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Przełącznik ciśnienia instalacji paliwa G60

Post autor: Dave Old School » śr mar 30, 2011 01:08

mi sie wydaje ze troche inaczej, numer 17 steruje pompa paliwa , zwiazane jest to z podanym cisnieniem 1,2 bara teraz nie pamietam czy przy cisnieniu wylacza pompe czy potwierdza 1,2 bara, a numer 24 termiczny nad listwa steruje praca wentylatora i pompy paliwa (chlodzenie paliwa) nawet po wylaczeniu silnika



Awatar użytkownika
Knutek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 12:21
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Przełącznik ciśnienia instalacji paliwa G60

Post autor: Knutek » śr mar 30, 2011 11:28

advwi, Instalacja na ten czujnik nie jest przy digi, wychodzi ona ze skrzynki bezpieczników. Dave Old School, nie steruje on pompą, odłączałem go u kumpla który ma G i nic się nie działo. A numer 24 jest to czujnik temp. do klimy do wentylatora czy jakoś tak. CHYBA :hmm:



Dave Old School
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: pn cze 06, 2005 01:54
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Przełącznik ciśnienia instalacji paliwa G60

Post autor: Dave Old School » śr mar 30, 2011 14:44

24 (F37) napewno steruje schladzaniem bo przerabialem to u siebie
co do 17 (F130)to jest powiazany z 24 co wyjasnia ponizsza serwisowka

procedura jest bardzo ciekawa

Obrazek



Awatar użytkownika
Knutek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 12:21
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Przełącznik ciśnienia instalacji paliwa G60

Post autor: Knutek » śr mar 30, 2011 19:29

To powiem szczerze że nie kumam o co w tym chodzi, przeczytałem to co podrzuciłeś ale nic z tego nie kumam za bardzo :grin: Generalnie na chłopski rozum chodzi o schładzanie paliwa, pytanie tylko czy jeżeli tego nie podłącze to coś się może stać? Ale teoretycznie nie powinno. :hmm:



Nenek G
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt mar 29, 2011 17:28
Lokalizacja: Radom

Przełącznik ciśnienia instalacji paliwa G60

Post autor: Nenek G » śr mar 30, 2011 20:43

Ja mialem nie podlaczony ten czujnik kiedy go podlaczylem jedyna roznica jaka zauwazylem to delikatne syczenie po jezdzie przy tankowaniu i odkrecaniu korka od wlewu



Dave Old School
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: pn cze 06, 2005 01:54
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Przełącznik ciśnienia instalacji paliwa G60

Post autor: Dave Old School » sob kwie 02, 2011 07:56

Knutek pisze:To powiem szczerze że nie kumam o co w tym chodzi, przeczytałem to co podrzuciłeś ale nic z tego nie kumam za bardzo :grin: Generalnie na chłopski rozum chodzi o schładzanie paliwa, pytanie tylko czy jeżeli tego nie podłącze to coś się może stać? Ale teoretycznie nie powinno. :hmm:
jezeli robisz wszystko od nowa to nie zaszkodzi podlaczyc jak fabryka przykazala



Dave Old School
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: pn cze 06, 2005 01:54
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Przełącznik ciśnienia instalacji paliwa G60

Post autor: Dave Old School » ndz sie 14, 2011 11:36

jako ze duzo ludzi pyta , na szybkiego przetlumaczylem system
moj angielski nie jest rewelacyjny a takze nie do konca rozumiem jedna czesc , wiec jezeli ktos ma jakies uwagi prosze napisac , poprawie
ale sam sens i istota chyba bedzie jasna


To funkcjonuje tak :

W celu zmniejszenia problemow z zapalniem silnika na cieplo czy tez cieplym startem, w silniku G60 jest uzywany system korzystajacy z pompy paliwa i wentylatora chlodnicy.

System zalaczania wentylatora i pompy paliwa (pomp paliwa) jest tylko efektywny gdy silnik jest wylaczony i stacyjka jest w pozycji "OFF".

W temperaturze otoczenia powyzej 90 stopni , przelacznik (termo-switch) F37 (znajdujacy sie pomiedzy zaworem stabilizacji a regulatorem paliwa - niebieski czujnik) łaczy mase do jednostki sterujacej wentylatora (J138). Ze wzgledu na to uziemnienie , sterownik, wytwarza polaczenie miedzy konektorami 4/30 i 8/87. Wentylator pracuje na pierwszym biegu. W tym samym czasie , polaczenie 5/L w przekazniku dla pompy paliwa (J206) jest aktywowany.

Po dwoch minutach przekaznik pompy (J206) zamyka aktywne polaczenie miedzy 2/30 a 8/87, jezeli minimalne cisnienie 1,2 bara zostanie wykryte przez przelacznik instalacji cisnienia (F130) i istnieje przejscie miedzy konektorami 5/L i 1/P. (Jezeli nie ma cisnienia , przelacznik F130 jest otwarty). Cas opoznienia 2 minut i potwierdzenie minimalnego cisnienia 1,2 bara zapobiega wlaczeniu w przypadku jakis nieszczelnosci w ukladzie paliwowym.

Czas dla obu wykorzystywanych funkcji jest scisle okreslony i regulowany przez czasowke zintegrowana w sterowniku wentylatora (J138) do maxymanlnie 10 minut



ObrazekObrazek



ODPOWIEDZ

Wróć do „G60”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości