Olej w intercoolerze

Forum techniczne związane z silnikami G60

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

maciej712
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: śr kwie 08, 2009 17:53
Lokalizacja: RADOM
Kontakt:

Olej w intercoolerze

Post autor: maciej712 » wt cze 23, 2009 16:37

Witam
Dziś stwierdziłem że mam strasznie dużo oleju w intercoolerze, i że pocą się wszystkie złącza dolotu.
Pozatym auto jak jest zimne bardzo kopci na szaro :|.
Niedawno był regenerowany kompresor i wszystko było ok aż do dziś:|
Pozdrawiam i proszę o pomoc Maciej



Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

Post autor: Byku21 » wt cze 23, 2009 17:21

Może simeringi do wymiany...Ile razy robiłeś regenerację kompresora????

[ Dodano: 23 Cze 2009 17:30 ]
W wielu autach wyposażonych w intercooler zauważyć można zapocenie olejowe i jest to raczej normalny objaw ze wzgledu na powstawanie minimalnych nieszczelności z wiekiem i przebiegiem pojazdu. Ważne jest to jaka ilość tego oleju tam się znajuje !! Jeśli jest to znikoma ilość (zapocenia itp.), a zużycie oleju jest niezauważalne to nie ma się czym przejmować i jeździć dalej
Ostatnio zmieniony wt cze 23, 2009 17:26 przez Byku21, łącznie zmieniany 1 raz.


Sprzedam tłokorozdzielacz z falą z pompy 11mm

maciej712
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: śr kwie 08, 2009 17:53
Lokalizacja: RADOM
Kontakt:

Post autor: maciej712 » śr cze 24, 2009 07:51

Kompresor jest świeżo po regeneracji - kompletnej czyli wszystkie listwy uszczelniacze łożyska paski...
A regeneracja chyba drugi raz jest robiona, wcześniej w Holandii w 2001 Kirk robił ...
Ostatnio zmieniony śr cze 24, 2009 07:54 przez maciej712, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

Post autor: Byku21 » śr cze 24, 2009 11:20

Jak na szaro kopci to może być uszczelka pod głowicą także...Widać,że ubywa dużo tego oleju w silniku???


Sprzedam tłokorozdzielacz z falą z pompy 11mm

maciej712
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: śr kwie 08, 2009 17:53
Lokalizacja: RADOM
Kontakt:

Post autor: maciej712 » śr cze 24, 2009 11:44

Ubywa sporo ale jak sie zagrzeje troszke to już nie kopci, pozatym to sie stało z dnia na dzień i jeszcze zaczeło spod kompresora kapać z puszki na wylocie.
Głowica była zrobiona niedawno.
Ostatnio zmieniony śr cze 24, 2009 11:48 przez maciej712, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » śr cze 24, 2009 12:02

maciej712 pisze:Ubywa sporo ale jak sie zagrzeje troszke to już nie kopci, pozatym to sie stało z dnia na dzień i jeszcze zaczeło spod kompresora kapać z puszki na wylocie
Ja bym kompresor oddał do gościa który ci robił regeneracje, oczywiście jeśli masz na to jakąś gwarancje



Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

Post autor: Byku21 » śr cze 24, 2009 12:06

To licho regeneracja zrobiona albo gość się mało na tym zna...


Sprzedam tłokorozdzielacz z falą z pompy 11mm

maciej712
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: śr kwie 08, 2009 17:53
Lokalizacja: RADOM
Kontakt:

Post autor: maciej712 » śr cze 24, 2009 18:22

możliwe
zawioze mu go niech zobaczy co się stało.
A na co ma zwrócić szczególną uwagę? na uszczelniacze ?
Ostatnio zmieniony śr cze 24, 2009 22:37 przez maciej712, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Lysiak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: sob kwie 05, 2008 19:09
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lysiak » śr cze 24, 2009 22:51

maciej712 pisze:możliwe
zawioze mu go niech zobaczy co się stało.
A na co ma zwrócić szczególną uwagę? na uszczelniacze ?


na polozenie zegera zabespieczajacego lozysko, jesli blokuje otwor olejowy to kiszka. Przynajmniej taka uzyskalem informacje od goscia ktory ogarnia G

"Pod najwiekszym simmerem jest pierścien zegera ,obróć go tak
żeby dziurka olejowa była między początkiem a końcem pierścienia"

czyli zamek zegera odslania otwor olejowy.



maciej712
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: śr kwie 08, 2009 17:53
Lokalizacja: RADOM
Kontakt:

Post autor: maciej712 » czw cze 25, 2009 07:24

spoko wielkie dzięki przekaże wykonawcy, ale dopiero w przyszłym tygodniu, bo we wtorek bronie prace dyplomową :)

[ Dodano: 26 Cze 2009 18:59 ]
moze to nie istotne ale pare rzy czkneło mu się w dolot .. :|

[ Dodano: 27 Cze 2009 08:40 ]
Byku21, Witam
Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie kompresora.
Czy takie jego zachowanie może być spowodowane tym, że pare razy strzelił w dolot ?
Pozdrawiam Maciej



Ladro
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: czw lis 06, 2008 12:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Ladro » sob cze 27, 2009 15:57

Niekoniecznie muszą być simmeringi.Możliwe że leci olej odmą jak masz wywalone pierścienie.Znam taki przypadek.G po regeneracji i cały olej w dolocie.Zmienione simmery i to samo.Potem się okazało że silnik miał popękane tłoki i pierścionki.

Co do regeneracji G w Holandi to mam takie G w domu gościa co kupił w Holandi corrado .I powiem tyle,z simmerów powyskakiwały sprężynki,wirnik ma ścianki rowków grubości bibuły.Ktoś jedną listwe na połwce wklejił na sylikon i taki zabieg spowodował wytarcie dużej dziury w wirniku.Pozatym tak samo olej leciał w dolot.

Także masz 2 opcje:
-sprawdzić G
-sprawdzić kompreche na silniku.

PS.W tym co napisałem nie chce urazić tego ,kto robił Ci G.



damian77
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt cze 30, 2009 23:25
Lokalizacja: poznan

Post autor: damian77 » wt cze 30, 2009 23:38

hmm
z tego co ja wiem i sie przygladnalem mojemu silnikowi,
to od silnika do kompresora idzie przewod olejowy ktory smaruje kompresor + z odmy tez kompresor cosik oleju zasysa .
wiec cos napewno bedziesz mial oleju w przewodach,
no ale powinny to byc male ilosci



maciej712
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: śr kwie 08, 2009 17:53
Lokalizacja: RADOM
Kontakt:

Post autor: maciej712 » pn lip 06, 2009 13:11

Wreszcie wziołem sie za autko
z pierwszych obserwacji wynika że to jednak G źle jest zregenerowane.
Jeżeli padły by tłoki lub pierścienie to po odkręceniu korka lub wyjęciu bagnetu silnik by zniżał obroty lub gasł, na szczęście nic takiego sie nie dzieje.
Po rozebraniu dolotu wylałem pół litra brakującego oleju.
W tym tygodniu zbiorę sie i pojade na mierzenie ciśnienia na cylindrach.
Jak narazie tyle, będe informował o dalszych postępach prac i o ich efektach :)

[ Dodano: 09 Lip 2009 12:15 ]
Już wszystko jasne :)
Okazało się że świeca miała przebicie i kulał na jeden cylinder.
Po jej wymianie wszystko ucichło olej przestał pokazywać się w intercoolerze :)
Pozdrawiam i dziękuje za pomoc.



ODPOWIEDZ

Wróć do „G60”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości