Post
autor: AD6 » sob lis 08, 2008 17:23
ten pojedynczy kabel we wtyczce to kabel sygnałowy i na nim musisz mierzyć wskazania sondy, ten kabel z oczkiem to masa a dwa pozostałe to zasilanie grzałek bierzesz miernik w dłoń (miernik musi być dobrej klasy ponieważ wskazania na sondzie dość szybko się zmieniają i tani miernik pokaże jedynie wartości uśrednione) i styk plusowy przykładasz do kabla sygnałowego a styl minusowy do masy sonda działa w zakresie 0-1V wskazania przy pracy na równych obrotach silnika lub biegu jałowym powinny być na poziomie ok 0,5V z małymi wahaniami (wtedy mieszanka jest najbardziej przybliżone mieszance stechiometrycznej) w momencie gdy dodasz gazu lub odejmiesz wskazania sondy powinny się wahać w całym zakresie jej działania ponieważ zanim sterownik silnika dostanie sygnał z lambdy zareaguje na jej wskazania i zmieni dawkę paliwa i powietrza żeby uzyskać mieszankę stechiometryczną przez krótką chwilę powstaje mieszanka za uboga lub za bogata jeśli zaobserwujesz że wskazania sondy są cały czas na jednym poziomie lub w ogóle nie powstaje żadne napięcie wtedy sonda jest uszkodzona
mam nadzieje że przedstawiłem to jasno i zrozumiale pozdrawiam
Ostatnio zmieniony sob lis 08, 2008 17:26 przez
AD6, łącznie zmieniany 2 razy.
VAG-CZEWA.PL Admin
MK4 VR6 4x4 AQP
mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno