dymi na niebiesko z rury wydechowej

Forum techniczne związane z silnikami G60

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

JakubMK3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 17:00
Lokalizacja: Katowice

dymi na niebiesko z rury wydechowej

Post autor: JakubMK3 » wt cze 03, 2008 20:28

Witam Maniaków Corrado G60

Od miesiaca zauwazyłem zbytni ubytek oleju - dolewam 1l na 2tygodnie. Pracuje w serwisie samochodowym i olej to najmniejsze zmartwienie hehe...
Autko dymi lekko na niebiesko...
Ubywa tylko oleju płyn chłodniczy jest na stałym poziomie...
Co to może być...
Moi mechanicy mówią że to będzie wina uszczelniaczy- słyszałem że jeżeli chodzi o uszczelniacze to czesty przypadek w VW?!
Czy aby napewno?

Moze to wina padającego kompresora?
Mam wrażenie że kompresor zdycha i już nie ciągnie jak dawniej - czeka go regeneracja... :-/

Za wszystkie porady i sugestie z góry dzieki

pozdro



Awatar użytkownika
GTH
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: ndz lip 08, 2007 21:20
Lokalizacja: Piła

Post autor: GTH » wt cze 03, 2008 20:36

Stary, widze ze nie tylko kompresor ale takze i silnik ci zdycha :blush:



Awatar użytkownika
nezzo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: czw paź 11, 2007 17:33
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: nezzo » wt cze 03, 2008 20:40

no to pytanie: A) kopci przy odpalaniu a pozniej przestaje, B) czy kopci podczas jazdy, im mocniej go docisniesz tym mocniej kopci?

A - uszczelniacze - latwa i tania naprawa
B - pierscienie - łatwo diagnoza: kompresja na cylindrach do sprawdzenia.

dlaczego nie kompresor: wyciek oleju z kompresora w zadnym wypadku nie zmniejszy osiagow samochodu, mozliwe jest ze kompresor padl swoja droga i siadly zarowno simmery jak i listwy, ale w tym przypadku kompresor nie bylby w stanie wypchnac oleju "pod gorke" z intercoolera, skoro nie jest w stanie przepchnac powietrza, wiec nie byloby kopcenia na niebiesko.
Ostatnio zmieniony wt cze 03, 2008 20:44 przez nezzo, łącznie zmieniany 2 razy.


LA6V mk1 GTI Pirelli G60 :: bylo
LC5U Corrado VR6 :: jest

JakubMK3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 17:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: JakubMK3 » wt cze 03, 2008 20:44

Otóż autko kopci cały czas , nawet na postoju :-/
Czyli to pierścienie?

Jaki koszt w przybliżeniu?



Awatar użytkownika
nezzo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: czw paź 11, 2007 17:33
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: nezzo » wt cze 03, 2008 20:44

najpierw sprawdz kompresje


LA6V mk1 GTI Pirelli G60 :: bylo
LC5U Corrado VR6 :: jest

JakubMK3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 17:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: JakubMK3 » wt cze 03, 2008 20:46

na jakim poziomie powinna byc kompresja?
0,65-0,8 bara?

bo ilu ludzi tyle źrodeł

[ Dodano: 03 Cze 2008 20:51 ]
sorry pomyłak moja 0,65-0,8 bara to kompresor tak ma przecież dmuchać o czym to ja myslałem pisząc tego posta hehe,
kompresja silnika to powyżej 8,9 nawet do 11 przecież...

dzieki pozdro



Awatar użytkownika
nezzo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: czw paź 11, 2007 17:33
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: nezzo » wt cze 03, 2008 20:54

staaaary, kompresja to nie kompresor, a tym bardziej nie jest to doladowanie z kompresora.

kompresja - zdolnosc ukladu korbowo-tlokowego do wytworzenia cisnienia w cylindrze,
-bierzesz diwajs do mierzenia kompresji,
-wykrecasz wszystkie swiece,
-zdejmujesz waz dolotowy z przepustnicy,
-odpinasz kompresor (zdejmujesz pasek wielorowkowy),
-odpinasz elektrycznosc z listwy wtryskowej,
-kabel WN z cewki zakladasz na dowolne miejsce z masa, np. na obudowe silnika

najlepiej robic to w dwie osoby, jedna siedzi w srodku, trzyma wcisniety gaz w podloge, druga przytyka diwajs do dziury po swiecy, wtedy pierwsza kreci rozrusznikiem tak zeby tłok ze 2-3 razy zapracowal. sprawdzasz wynik na urzadzeniu. czynnosc powtorzyc dla kazdego cylindra,

mierzy sie na rozgrzanym silniku.

preferowany wynik dla PG (czyli G60): powyzej 11BAR dobrze, 10-11BAR akceptowalnie, ponizej 8-10BAR slabo, cokolwiek ponizej remont silnika, powyzej 13BAR masz zepsute urzadzenie.


LA6V mk1 GTI Pirelli G60 :: bylo
LC5U Corrado VR6 :: jest

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » śr cze 04, 2008 00:55

JakubMK3 pisze:Pracuje w serwisie samochodowym
staryyyyyyyy jak bedziesz mial malą kompresje mozesz ja w wiaderku doniesc co by wiecej bylo...

[ Dodano: Sro Cze 04, 2008 00:59 ]
P.s. a pozniej chodza ludzie i mowia ze do warsztatu nie odda bo mechanicy to partacze, jak pojecia nie ma jak sobie wlasne auto zdiagnozowac...


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » śr cze 04, 2008 10:48

evolution pisze:JakubMK3 napisał/a:
Pracuje w serwisie samochodowym
staryyyyyyyy jak bedziesz mial malą kompresje mozesz ja w wiaderku doniesc co by wiecej bylo...
:rotfl:
JakubMK3 pisze:na jakim poziomie powinna byc kompresja?
fabryka chyba coś koło 13 (lub 14.5 - niewiem jak w PG bo odpręzony jest) dawała ...mniejsza z tym ...jak masz serwis to zmierzenie tego niezajmie Ci wiecej jak 10 minut w wolnej chwili.

[ Dodano: 04 Cze 2008 10:49 ]
nezzo pisze:powyzej 13BAR masz zepsute urzadzenie.
masz nagar w komorze... a nie zepsute :helm:
Ostatnio zmieniony śr cze 04, 2008 10:51 przez CSR_GTI, łącznie zmieniany 1 raz.


18K4F inside... RWD car :)

Awatar użytkownika
nezzo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: czw paź 11, 2007 17:33
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: nezzo » śr cze 04, 2008 11:10

CSR_GTI pisze: masz nagar w komorze... a nie zepsute :helm:
no to policz ile nagaru musialo by byc, oraz o ile % musiala by sie zmniejszyc objetosc komory spalania zeby ze stopnia 8.5:1 wyszlo 14BAR :jezor:


LA6V mk1 GTI Pirelli G60 :: bylo
LC5U Corrado VR6 :: jest

Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » śr cze 04, 2008 11:15

jak bierze olej to o nagar juz nietrudno :bigok:


18K4F inside... RWD car :)

JakubMK3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 17:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: JakubMK3 » śr cze 04, 2008 12:40

Chłopaki pracowac w serwisie to chyba nie wiecie jak jest... klient się liczy a nie pracownik,
ja mam jak szewc który chodzi bez butów znacie takie przysłowie - chyba co nie??

problem w tym że żaden mechanik nie wiem czemu nie chce się za to wziąć :-/ i dlatego prosze o porady a nie o głupie gadanie....

pozdro



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » śr cze 04, 2008 13:24

JakubMK3 pisze:Chłopaki pracowac w serwisie to chyba nie wiecie jak jest... klient się liczy a nie pracownik,
ja mam jak szewc który chodzi bez butów znacie takie przysłowie - chyba co nie??

problem w tym że żaden mechanik nie wiem czemu nie chce się za to wziąć :-/ i dlatego prosze o porady a nie o głupie gadanie....

pozdro
TYyyyyyyyyyyy jak pracowalem w pewnym serwisie boscha to moglem zrobic swoje auto kiedy chcialem czym chcialem i nawet sie nie musialem pytac o zdanie bo wlascicielowi zalezalo na tym zebym pracowal u niego, i tylko jeszce jeden mogl sobie pozwolic na taka swobode. wiec samo przez sie rozumie dlaczego pojecia nie masz o parametrach auta. i nie robisz wlasnego auta w pracy, nawet po godznach.. czasu sie nie ma na swoje auto prowadzac wlasna firme i tyle. z tym serwisem wspolpracuje do tej pory :)

[ Dodano: Sro Cze 04, 2008 13:26 ]
CSR_GTI pisze:fabryka chyba coś koło 13 (lub 14.5 - niewiem jak w PG bo odpręzony jest) dawała ...mniejsza z tym ...jak masz serwis to zmierzenie tego niezajmie Ci wiecej jak 10 minut w wolnej chwili.
11 to jest dobre i max cisnienie w pg powyzej silnik by sie skonczyl...


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „G60”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości