dymi na niebiesko z rury wydechowej
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
dymi na niebiesko z rury wydechowej
Witam Maniaków Corrado G60
Od miesiaca zauwazyłem zbytni ubytek oleju - dolewam 1l na 2tygodnie. Pracuje w serwisie samochodowym i olej to najmniejsze zmartwienie hehe...
Autko dymi lekko na niebiesko...
Ubywa tylko oleju płyn chłodniczy jest na stałym poziomie...
Co to może być...
Moi mechanicy mówią że to będzie wina uszczelniaczy- słyszałem że jeżeli chodzi o uszczelniacze to czesty przypadek w VW?!
Czy aby napewno?
Moze to wina padającego kompresora?
Mam wrażenie że kompresor zdycha i już nie ciągnie jak dawniej - czeka go regeneracja... :-/
Za wszystkie porady i sugestie z góry dzieki
pozdro
Od miesiaca zauwazyłem zbytni ubytek oleju - dolewam 1l na 2tygodnie. Pracuje w serwisie samochodowym i olej to najmniejsze zmartwienie hehe...
Autko dymi lekko na niebiesko...
Ubywa tylko oleju płyn chłodniczy jest na stałym poziomie...
Co to może być...
Moi mechanicy mówią że to będzie wina uszczelniaczy- słyszałem że jeżeli chodzi o uszczelniacze to czesty przypadek w VW?!
Czy aby napewno?
Moze to wina padającego kompresora?
Mam wrażenie że kompresor zdycha i już nie ciągnie jak dawniej - czeka go regeneracja... :-/
Za wszystkie porady i sugestie z góry dzieki
pozdro
no to pytanie: A) kopci przy odpalaniu a pozniej przestaje, B) czy kopci podczas jazdy, im mocniej go docisniesz tym mocniej kopci?
A - uszczelniacze - latwa i tania naprawa
B - pierscienie - łatwo diagnoza: kompresja na cylindrach do sprawdzenia.
dlaczego nie kompresor: wyciek oleju z kompresora w zadnym wypadku nie zmniejszy osiagow samochodu, mozliwe jest ze kompresor padl swoja droga i siadly zarowno simmery jak i listwy, ale w tym przypadku kompresor nie bylby w stanie wypchnac oleju "pod gorke" z intercoolera, skoro nie jest w stanie przepchnac powietrza, wiec nie byloby kopcenia na niebiesko.
A - uszczelniacze - latwa i tania naprawa
B - pierscienie - łatwo diagnoza: kompresja na cylindrach do sprawdzenia.
dlaczego nie kompresor: wyciek oleju z kompresora w zadnym wypadku nie zmniejszy osiagow samochodu, mozliwe jest ze kompresor padl swoja droga i siadly zarowno simmery jak i listwy, ale w tym przypadku kompresor nie bylby w stanie wypchnac oleju "pod gorke" z intercoolera, skoro nie jest w stanie przepchnac powietrza, wiec nie byloby kopcenia na niebiesko.
Ostatnio zmieniony wt cze 03, 2008 20:44 przez nezzo, łącznie zmieniany 2 razy.
LA6V mk1 GTI Pirelli G60 :: bylo
LC5U Corrado VR6 :: jest
LC5U Corrado VR6 :: jest
staaaary, kompresja to nie kompresor, a tym bardziej nie jest to doladowanie z kompresora.
kompresja - zdolnosc ukladu korbowo-tlokowego do wytworzenia cisnienia w cylindrze,
-bierzesz diwajs do mierzenia kompresji,
-wykrecasz wszystkie swiece,
-zdejmujesz waz dolotowy z przepustnicy,
-odpinasz kompresor (zdejmujesz pasek wielorowkowy),
-odpinasz elektrycznosc z listwy wtryskowej,
-kabel WN z cewki zakladasz na dowolne miejsce z masa, np. na obudowe silnika
najlepiej robic to w dwie osoby, jedna siedzi w srodku, trzyma wcisniety gaz w podloge, druga przytyka diwajs do dziury po swiecy, wtedy pierwsza kreci rozrusznikiem tak zeby tłok ze 2-3 razy zapracowal. sprawdzasz wynik na urzadzeniu. czynnosc powtorzyc dla kazdego cylindra,
mierzy sie na rozgrzanym silniku.
preferowany wynik dla PG (czyli G60): powyzej 11BAR dobrze, 10-11BAR akceptowalnie, ponizej 8-10BAR slabo, cokolwiek ponizej remont silnika, powyzej 13BAR masz zepsute urzadzenie.
kompresja - zdolnosc ukladu korbowo-tlokowego do wytworzenia cisnienia w cylindrze,
-bierzesz diwajs do mierzenia kompresji,
-wykrecasz wszystkie swiece,
-zdejmujesz waz dolotowy z przepustnicy,
-odpinasz kompresor (zdejmujesz pasek wielorowkowy),
-odpinasz elektrycznosc z listwy wtryskowej,
-kabel WN z cewki zakladasz na dowolne miejsce z masa, np. na obudowe silnika
najlepiej robic to w dwie osoby, jedna siedzi w srodku, trzyma wcisniety gaz w podloge, druga przytyka diwajs do dziury po swiecy, wtedy pierwsza kreci rozrusznikiem tak zeby tłok ze 2-3 razy zapracowal. sprawdzasz wynik na urzadzeniu. czynnosc powtorzyc dla kazdego cylindra,
mierzy sie na rozgrzanym silniku.
preferowany wynik dla PG (czyli G60): powyzej 11BAR dobrze, 10-11BAR akceptowalnie, ponizej 8-10BAR slabo, cokolwiek ponizej remont silnika, powyzej 13BAR masz zepsute urzadzenie.
LA6V mk1 GTI Pirelli G60 :: bylo
LC5U Corrado VR6 :: jest
LC5U Corrado VR6 :: jest
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
staryyyyyyyy jak bedziesz mial malą kompresje mozesz ja w wiaderku doniesc co by wiecej bylo...JakubMK3 pisze:Pracuje w serwisie samochodowym
[ Dodano: Sro Cze 04, 2008 00:59 ]
P.s. a pozniej chodza ludzie i mowia ze do warsztatu nie odda bo mechanicy to partacze, jak pojecia nie ma jak sobie wlasne auto zdiagnozowac...
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
- CSR_GTI
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
- Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
- Kontakt:
evolution pisze:JakubMK3 napisał/a:
Pracuje w serwisie samochodowym
staryyyyyyyy jak bedziesz mial malą kompresje mozesz ja w wiaderku doniesc co by wiecej bylo...
fabryka chyba coś koło 13 (lub 14.5 - niewiem jak w PG bo odpręzony jest) dawała ...mniejsza z tym ...jak masz serwis to zmierzenie tego niezajmie Ci wiecej jak 10 minut w wolnej chwili.JakubMK3 pisze:na jakim poziomie powinna byc kompresja?
[ Dodano: 04 Cze 2008 10:49 ]
masz nagar w komorze... a nie zepsutenezzo pisze:powyzej 13BAR masz zepsute urzadzenie.
Ostatnio zmieniony śr cze 04, 2008 10:51 przez CSR_GTI, łącznie zmieniany 1 raz.
18K4F inside... RWD car :)
Chłopaki pracowac w serwisie to chyba nie wiecie jak jest... klient się liczy a nie pracownik,
ja mam jak szewc który chodzi bez butów znacie takie przysłowie - chyba co nie??
problem w tym że żaden mechanik nie wiem czemu nie chce się za to wziąć :-/ i dlatego prosze o porady a nie o głupie gadanie....
pozdro
ja mam jak szewc który chodzi bez butów znacie takie przysłowie - chyba co nie??
problem w tym że żaden mechanik nie wiem czemu nie chce się za to wziąć :-/ i dlatego prosze o porady a nie o głupie gadanie....
pozdro
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
TYyyyyyyyyyyy jak pracowalem w pewnym serwisie boscha to moglem zrobic swoje auto kiedy chcialem czym chcialem i nawet sie nie musialem pytac o zdanie bo wlascicielowi zalezalo na tym zebym pracowal u niego, i tylko jeszce jeden mogl sobie pozwolic na taka swobode. wiec samo przez sie rozumie dlaczego pojecia nie masz o parametrach auta. i nie robisz wlasnego auta w pracy, nawet po godznach.. czasu sie nie ma na swoje auto prowadzac wlasna firme i tyle. z tym serwisem wspolpracuje do tej poryJakubMK3 pisze:Chłopaki pracowac w serwisie to chyba nie wiecie jak jest... klient się liczy a nie pracownik,
ja mam jak szewc który chodzi bez butów znacie takie przysłowie - chyba co nie??
problem w tym że żaden mechanik nie wiem czemu nie chce się za to wziąć :-/ i dlatego prosze o porady a nie o głupie gadanie....
pozdro
[ Dodano: Sro Cze 04, 2008 13:26 ]
11 to jest dobre i max cisnienie w pg powyzej silnik by sie skonczyl...CSR_GTI pisze:fabryka chyba coś koło 13 (lub 14.5 - niewiem jak w PG bo odpręzony jest) dawała ...mniejsza z tym ...jak masz serwis to zmierzenie tego niezajmie Ci wiecej jak 10 minut w wolnej chwili.
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości