Strona 1 z 1

tlumik koncowy 1.8 16v kr

: śr gru 28, 2016 00:28
autor: Michał MK2
siemka. mam pytanie odnosnie tlumika koncowego do silnika 1.8 kr. niedlugo zabieram sie za swap i mam dylemat odnosnie tlumika. czy i jakie byłyby konsekwencje zastosowania tlumika z 1.8 8v z jedna koncowka bo na takim mi zalezy??? wydech bedzie z kolektorem od abfa 4-2-1 i dalej do samego tlumika koncowego rura 2,25". ktos cos takiego stosował ?

Re: tlumik koncowy 1.8 16v kr

: ndz sty 15, 2017 11:04
autor: radekb
Tłumik z 8v przez to że ma jedna rure na koncu bedzie miał zwężony przelot co spowoduje wiekszy opór dla przepływu spalin co może powodować zmniejszenie mocy silnika :kac:

tlumik koncowy 1.8 16v kr

: wt sty 17, 2017 15:37
autor: tom cio
Jedna koncówka nie ma nic do tego. Z jakiego 1.8 ten tłumik? Jaka średnica wlotu?

Re: tlumik koncowy 1.8 16v kr

: śr sty 18, 2017 15:11
autor: radekb
tom cio pisze:Jedna koncówka nie ma nic do tego. Z jakiego 1.8 ten tłumik? Jaka średnica wlotu?
Pojedyńcza końcówka z 8v ma mniejszą srednice niż dwururka z 16v wiem bo miałem obydwa takie tłumiki. Pozatym inżynierowie chyba by nie zaprojektowali tłumika z dwururką jesli takowy nie były potrzebny do 16v
Z tego tłumika co ma pojedyńcza koncówke taki mocny strumień spalin wylatywał ze jak ktoś stał w ogległości 2-3 metry od auta to jeszcze mu spodniami ruszało (i to w silniku 1.8 8v pf) :hmm:
Po założeniu tłumika z dwururką już tak nie dmuchało mocno i inny dzwiek silnika :-)