Swap z 1.4 na 2.0 ABF
: sob cze 04, 2016 09:29
Witam.
Jestem tu nowy i na wstępie chciałbym przywitać was i od razu prosić by ten temat nie został usunięty pod pretekstem " były takie tematy" bo ja nie mogę znaleźne wystarczających informacji na ten temat. I Fajnie by było gdyby każdy kto miał pojęcie o sprawie zostawił tu info które mi się przyda
A więc sprawa jest taka posiadam mk3 Cl 1.4 60 km jest w rodzinie od lat. Auto które trzyma się jak na swój wiek mega dobrze. Ma 24 lata przebieg oryginalny 210 tys od 7 lat jeżdżony w rodzinie mało a wcześniej stał u dziadka niemca ( ale tak na prawdę). Co najważniejsze prosta nie bita nigdzie bryła. Nim zacząłem ja go "poprawiać" miał wszędzie oryginalny lakier.
Do auta mam ogromny sentyment gdyż to moje 1 auto w które wkładałem dużo pracy i serca. Przez lata starałem się dbać na czas o jego kondycje ale z wiekiem niestety coraz bardziej nadgryza go ząb czasu i trzeba działać. Kilkoma elementami już się zająłem w miarę możliwości finansowych. Teraz myślę o sercu.
Od samego początku urzekł mnie silnik 2.0 abf i taki mam zamiar włożyć do goffera (tak wiem wszystko do zmiany)
I tu moje pytania do was jako do specjalistów wyższej rangi:
Mianowicie jakie elementy muszą zostać wymienione by osiągnąć sukces i osadzić 2.0 abf z klimatronikiem i wspomaganiem
Od jakich modelów podejdą niezbędne częsci ? Mam zamiar szukać elementów kupować odnawiać i powoli składać w garażu. Cięzko znaleźć jakiegoś rozbitka abf, jak są to jakies swpay na rożnych częściach, a ja chciałbym byc jak najbliższy oryginału.
I teraz lecą pytania:
1. Silnik wiadomo abf, ale czy cały abf czy jest jakaś sensowniejsza konfiguracja bloku i glowicy ? od innych modeli czy nie ma sensu ?
2. Skrzynia jaka ? czytałem że podejdzie pare modeli, ale którą wybrać ?
3. Hamulce czy oryginał abf czy pasują od innych modeli gt ? a moze nieco większe od vr6 ?
4. Zawieszenie,tyczy sie głownie belki to samo czy podejdzie od innych modeli czy tylko abf
5. Instalacja elektryczna, to że główna wiązka silnikowa musi byc zmieniona to wiem, ale czy cala instalacja w desce także ? jak potem doprowadzić kable do klimy czy kilku głośników i elektrycznych szyb ? da sie to jakos wpiąć do instalacji 1,4 czy zmiana cala na nowa ?
6. Co będzie należało wymienić w silniku jeśli zostanie zakupiony taki który stał i zalegał gdzieś długo.
7. Pytajcie i Stwierdzajcie swoje opinie porady uwagi na ten temat za każdą będe wdzięczny poza tymi które mowią ze to nie warte zachodu, jestem na forum pasjoantów vw i sam nim jestem więc wybaczcie ale chce to zrobić
Wrzucam pare zdjęć autka Z góry dziękuje za wszystkie komentarze, hehe nawet te negatywne ;P
https://zapodaj.net/3709b096ba8cc.jpg.html
https://zapodaj.net/387f77fb47e62.jpg.html
https://zapodaj.net/9ba88792fbf37.jpg.html
https://zapodaj.net/05fad070ec8a4.jpg.html
https://zapodaj.net/4bd0797e8d9bf.jpg.html
https://zapodaj.net/f54851db28f5e.jpg.html
Jestem tu nowy i na wstępie chciałbym przywitać was i od razu prosić by ten temat nie został usunięty pod pretekstem " były takie tematy" bo ja nie mogę znaleźne wystarczających informacji na ten temat. I Fajnie by było gdyby każdy kto miał pojęcie o sprawie zostawił tu info które mi się przyda
A więc sprawa jest taka posiadam mk3 Cl 1.4 60 km jest w rodzinie od lat. Auto które trzyma się jak na swój wiek mega dobrze. Ma 24 lata przebieg oryginalny 210 tys od 7 lat jeżdżony w rodzinie mało a wcześniej stał u dziadka niemca ( ale tak na prawdę). Co najważniejsze prosta nie bita nigdzie bryła. Nim zacząłem ja go "poprawiać" miał wszędzie oryginalny lakier.
Do auta mam ogromny sentyment gdyż to moje 1 auto w które wkładałem dużo pracy i serca. Przez lata starałem się dbać na czas o jego kondycje ale z wiekiem niestety coraz bardziej nadgryza go ząb czasu i trzeba działać. Kilkoma elementami już się zająłem w miarę możliwości finansowych. Teraz myślę o sercu.
Od samego początku urzekł mnie silnik 2.0 abf i taki mam zamiar włożyć do goffera (tak wiem wszystko do zmiany)
I tu moje pytania do was jako do specjalistów wyższej rangi:
Mianowicie jakie elementy muszą zostać wymienione by osiągnąć sukces i osadzić 2.0 abf z klimatronikiem i wspomaganiem
Od jakich modelów podejdą niezbędne częsci ? Mam zamiar szukać elementów kupować odnawiać i powoli składać w garażu. Cięzko znaleźć jakiegoś rozbitka abf, jak są to jakies swpay na rożnych częściach, a ja chciałbym byc jak najbliższy oryginału.
I teraz lecą pytania:
1. Silnik wiadomo abf, ale czy cały abf czy jest jakaś sensowniejsza konfiguracja bloku i glowicy ? od innych modeli czy nie ma sensu ?
2. Skrzynia jaka ? czytałem że podejdzie pare modeli, ale którą wybrać ?
3. Hamulce czy oryginał abf czy pasują od innych modeli gt ? a moze nieco większe od vr6 ?
4. Zawieszenie,tyczy sie głownie belki to samo czy podejdzie od innych modeli czy tylko abf
5. Instalacja elektryczna, to że główna wiązka silnikowa musi byc zmieniona to wiem, ale czy cala instalacja w desce także ? jak potem doprowadzić kable do klimy czy kilku głośników i elektrycznych szyb ? da sie to jakos wpiąć do instalacji 1,4 czy zmiana cala na nowa ?
6. Co będzie należało wymienić w silniku jeśli zostanie zakupiony taki który stał i zalegał gdzieś długo.
7. Pytajcie i Stwierdzajcie swoje opinie porady uwagi na ten temat za każdą będe wdzięczny poza tymi które mowią ze to nie warte zachodu, jestem na forum pasjoantów vw i sam nim jestem więc wybaczcie ale chce to zrobić
Wrzucam pare zdjęć autka Z góry dziękuje za wszystkie komentarze, hehe nawet te negatywne ;P
https://zapodaj.net/3709b096ba8cc.jpg.html
https://zapodaj.net/387f77fb47e62.jpg.html
https://zapodaj.net/9ba88792fbf37.jpg.html
https://zapodaj.net/05fad070ec8a4.jpg.html
https://zapodaj.net/4bd0797e8d9bf.jpg.html
https://zapodaj.net/f54851db28f5e.jpg.html