Witam.
Jestem tu nowy i na wstępie chciałbym przywitać was i od razu prosić by ten temat nie został usunięty pod pretekstem " były takie tematy" bo ja nie mogę znaleźne wystarczających informacji na ten temat. I Fajnie by było gdyby każdy kto miał pojęcie o sprawie zostawił tu info które mi się przyda
A więc sprawa jest taka posiadam mk3 Cl 1.4 60 km jest w rodzinie od lat. Auto które trzyma się jak na swój wiek mega dobrze. Ma 24 lata przebieg oryginalny 210 tys od 7 lat jeżdżony w rodzinie mało a wcześniej stał u dziadka niemca ( ale tak na prawdę). Co najważniejsze prosta nie bita nigdzie bryła. Nim zacząłem ja go "poprawiać" miał wszędzie oryginalny lakier.
Do auta mam ogromny sentyment gdyż to moje 1 auto w które wkładałem dużo pracy i serca. Przez lata starałem się dbać na czas o jego kondycje ale z wiekiem niestety coraz bardziej nadgryza go ząb czasu i trzeba działać. Kilkoma elementami już się zająłem w miarę możliwości finansowych. Teraz myślę o sercu.
Od samego początku urzekł mnie silnik 2.0 abf i taki mam zamiar włożyć do goffera (tak wiem wszystko do zmiany)
I tu moje pytania do was jako do specjalistów wyższej rangi:
Mianowicie jakie elementy muszą zostać wymienione by osiągnąć sukces i osadzić 2.0 abf z klimatronikiem i wspomaganiem
Od jakich modelów podejdą niezbędne częsci ? Mam zamiar szukać elementów kupować odnawiać i powoli składać w garażu. Cięzko znaleźć jakiegoś rozbitka abf, jak są to jakies swpay na rożnych częściach, a ja chciałbym byc jak najbliższy oryginału.
I teraz lecą pytania:
1. Silnik wiadomo abf, ale czy cały abf czy jest jakaś sensowniejsza konfiguracja bloku i glowicy ? od innych modeli czy nie ma sensu ?
2. Skrzynia jaka ? czytałem że podejdzie pare modeli, ale którą wybrać ?
3. Hamulce czy oryginał abf czy pasują od innych modeli gt ? a moze nieco większe od vr6 ?
4. Zawieszenie,tyczy sie głownie belki to samo czy podejdzie od innych modeli czy tylko abf
5. Instalacja elektryczna, to że główna wiązka silnikowa musi byc zmieniona to wiem, ale czy cala instalacja w desce także ? jak potem doprowadzić kable do klimy czy kilku głośników i elektrycznych szyb ? da sie to jakos wpiąć do instalacji 1,4 czy zmiana cala na nowa ?
6. Co będzie należało wymienić w silniku jeśli zostanie zakupiony taki który stał i zalegał gdzieś długo.
7. Pytajcie i Stwierdzajcie swoje opinie porady uwagi na ten temat za każdą będe wdzięczny poza tymi które mowią ze to nie warte zachodu, jestem na forum pasjoantów vw i sam nim jestem więc wybaczcie ale chce to zrobić
Wrzucam pare zdjęć autka Z góry dziękuje za wszystkie komentarze, hehe nawet te negatywne ;P
https://zapodaj.net/3709b096ba8cc.jpg.html
https://zapodaj.net/387f77fb47e62.jpg.html
https://zapodaj.net/9ba88792fbf37.jpg.html
https://zapodaj.net/05fad070ec8a4.jpg.html
https://zapodaj.net/4bd0797e8d9bf.jpg.html
https://zapodaj.net/f54851db28f5e.jpg.html
Swap z 1.4 na 2.0 ABF
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Swap z 1.4 na 2.0 ABF
1.abf to abf, chyba najlepsza konfiguracja i nic tu nie zmieniaj
2.było
3.było
4.w mk3 są dwa rodzaje belki: ze stabilzatorem i bez niego, różne rozstawy śrub to sprawa tylko tarcz w przypadku tyłu
5.tu oddaj to komuś kto się zna bo jak pytasz jak podpiąć kable do głośników, czy elektrycznych szyb (o których na tym forum jest conajmniej kilkanaście tematów i można z nich WSZYSTKO się dowiedzieć) to lepiej się za to nie bierz
6. te silniki mają przeważnie swoje najechane, jak trafisz dobrą sztukę to wszystkie uszczelniacze, uszczelki, i sprawdzić głowicę, z resztą jak zaczniesz rozbierać to będzie widać po kolei w jakim jest stanie reszta.
Wiem, post z tych co piszą że było, ale na prawdę poszukaj a wszystko znajdziesz na tym forum.
2.było
3.było
4.w mk3 są dwa rodzaje belki: ze stabilzatorem i bez niego, różne rozstawy śrub to sprawa tylko tarcz w przypadku tyłu
5.tu oddaj to komuś kto się zna bo jak pytasz jak podpiąć kable do głośników, czy elektrycznych szyb (o których na tym forum jest conajmniej kilkanaście tematów i można z nich WSZYSTKO się dowiedzieć) to lepiej się za to nie bierz
6. te silniki mają przeważnie swoje najechane, jak trafisz dobrą sztukę to wszystkie uszczelniacze, uszczelki, i sprawdzić głowicę, z resztą jak zaczniesz rozbierać to będzie widać po kolei w jakim jest stanie reszta.
Wiem, post z tych co piszą że było, ale na prawdę poszukaj a wszystko znajdziesz na tym forum.
Swap z 1.4 na 2.0 ABF
Dobrze będę szukał odpowiedzi na te pytania na forum.
Pozwolę sobie zadać kolejne jakby ktoś wiedział proszę o podpowiedź.
1. Mam okazje kupić dość tanio silnik z osprzętem abf lecz bez chłodnic. Wiem że muszę znaleźć chłodnice od abf, ale czy dodatkowe wyposażenie takie jak klimatronic i wspomaganie muszą byc także od wersji silnika abf ? czy mogą byc z każdego modelu silnikowego mk3 ?
Pozwolę sobie zadać kolejne jakby ktoś wiedział proszę o podpowiedź.
1. Mam okazje kupić dość tanio silnik z osprzętem abf lecz bez chłodnic. Wiem że muszę znaleźć chłodnice od abf, ale czy dodatkowe wyposażenie takie jak klimatronic i wspomaganie muszą byc także od wersji silnika abf ? czy mogą byc z każdego modelu silnikowego mk3 ?
Swap z 1.4 na 2.0 ABF
Mogą być od każdego innego, nie wiem czemu tylko na forum wyczytalem ze lapa pod sprezarke klimy nie moze byc z diesla. Ja taka mam i wszystko pasuje. Chłodnica to samo, taka jak w abf była jeszcze w 1.9td, tdi, vr6 wiec kpl pas przedni od tego musi być do chłodnicy. Nie szukaj czesci po hasle abf bo to +50% do ceny czasami. Ja szukam po katalogach czesci w sklepach internetowych w jakich wersjach jeszcze dana cesc wystepuje i przewaznie znajduje na szrotach za smieszne pieniadze.
Swap z 1.4 na 2.0 ABF
sporo drożej cię to wyjdzie i będzie wiele brakówBadBoyTcz pisze:i ? Mam zamiar szukać elementów kupować odnawiać i powoli składać w garażu.
za 3-4 tyś kupisz mk3 lub paska b4BadBoyTcz pisze: Cięzko znaleźć jakiegoś rozbitka abf,
tak na szybko
silnik wiązka komp , jak po bodajże 94roku to będzie immo
wydech
pas przedni z chłodnicami + węże
kaseta zmiany biegów na linki (masz pewnie wybierak od dołu )
pedały + popka sprzęgła (masz aktualnie na linkę )
pompa paliwa
kolektor wydechowy musi być z golfa z passata o coś tam zawadzał lub same portki nie pamietam
skrzynia biegów też może być np z passata
byle by były większe niż te co masz teraz i wentylowane , golf lub passat , to co masz aktualnie wystarczy ci na 2 konkretne hamowania iBadBoyTcz pisze:3. Hamulce czy oryginał abf czy pasują od innych modeli gt ? a moze nieco większe od vr6 ?
stanie w ogniu wiem z doświadczenia
da sięBadBoyTcz pisze:eniona to wiem, ale czy cala instalacja w desce także ? jak potem doprowadzić kable do klimy czy kilku głośników i elektrycznych szyb ? da sie to jakos wpiąć do instalacji 1,4 czy zmiana cala na nowa ?
to tak na szybko mniej więcej + to co tom cio, ci napisał powinno cie już jakoś nakierować
„Nie umiera ten, kto trwa w sercach i pamięci naszej”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości