Strona 1 z 1

Golf 4 1.6 16v 105 KM

: czw sty 14, 2016 23:26
autor: Heavy20122
Witam, chciałem troszkę podrasować swoją bryczkę, mianowicie chciałem się dopytać co to tego silnika (1.6 16v) jest dobre a czego nie lubi, jak to jest chipem w tym aucie oraz jaki przyrost mocy za jaką cenę i jakie modyfikacje.Wiem wiem, że nie mam co oczekiwać że będzie 200KM, no ale zawsze coś chociaż te 30KM ;-) :bigok:

Re: Golf 4 1.6 16v 105 KM

: sob sty 16, 2016 01:45
autor: Bart3k17
Kolego, tematów na temat jest dość sporo. Niestety ten silnik nie jest bardzo podatny na na jakiekolwiek modyfikacje, jest to, powiedzmy sobie szczerze stary silnik delikatnie udoskonalany przez VW. Dobry Turbo kit, kosztuje tyle samo jak nie więcej co porządny Swap na 1.8T :) Sam posiadam dokładnie taki sam silnik jak Ty i jeśli tylko portfel pozwoli, i czas to może uda się coś fajnego znaleźć w miejsce 105 km :D :twisted:

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka

Golf 4 1.6 16v 105 KM

: sob sty 16, 2016 11:22
autor: Heavy20122
Silnik sam w sobie jest jak dobry diesel, brak jakichkolwiek problemów tylko, że myślałem że z tych 16 zaworów można by było coś wyciągnąć tylko problem jak zawsze z kasą ;-) :bigok:

Golf 4 1.6 16v 105 KM

: sob sty 16, 2016 13:15
autor: shamil
Ja kiedyś czytałem tutaj o pewnych prostych modyfikacjach, które mogą trochę poprawić osiągi w tym silniku --> http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php? ... &start=100" onclick="window.open(this.href);return false;
Polecam zapoznać się z tym tematem, sam mam ten silnik, ale narazie nic nie kombinowałem.

Golf 4 1.6 16v 105 KM

: sob sty 16, 2016 14:11
autor: Bart3k17
Silnik jest jak najbardziej w porządku, z tego względu, że to benzyna jest trochę mniej rzeczy które mogą się popsuć. Fajnym pomysłem jest Turbo, od niskich obrotów bo jednak 16v zaczyna jechać na górze koło 5tys obr. On naprawdę się fajnie zbiera, turbo na pewno dużo by dało, ale jest to niestety nieopłacalne :D

Re: Golf 4 1.6 16v 105 KM

: sob sty 16, 2016 14:21
autor: Heavy20122
Bart3k17 pisze:Silnik jest jak najbardziej w porządku, z tego względu, że to benzyna jest trochę mniej rzeczy które mogą się popsuć. Fajnym pomysłem jest Turbo, od niskich obrotów bo jednak 16v zaczyna jechać na górze koło 5tys obr. On naprawdę się fajnie zbiera, turbo na pewno dużo by dało, ale jest to niestety nieopłacalne :D
A co Myślisz o sportowym wałku rozrządu, i lżejszym kole zamachowym?

Re: Golf 4 1.6 16v 105 KM

: sob sty 16, 2016 17:44
autor: Bart3k17
Przetaczanie koła zamachowego jest bezsensu, bo moc może nie wzrosnąć, a nawet spaść. Może by lepiej się wkręcał na obroty, ale gorzej będzie na górze gdzie 16v zaczyna jechać.

Co do wałków, słyszałem, że zmiana wałków na sportowe, ( nie pamiętam dokładnie ale gdzieś na forum było, gdzie można dostać sportowe wałki ), dużo nie daje. Przy zmianie wałków trzeba jeszcze sporo innych rzeczy zrobić, które są zupełnie nie opłacalne. Gdzieś czytałem że ktoś wyciągnął jakieś 130 km z 16. 16v ale tam było zmienione pół silnika w cenie naprawdę super Swapa

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka

Golf 4 1.6 16v 105 KM

: sob sty 16, 2016 20:47
autor: Heavy20122
Dzięki za info, temat uważam za zakończony ;-)