luckash pisze:Ja bym dłubał w 16v też ma spory potencjał. 1.8T jest coraz wiecej a mocnych 16v nie przybywa
Podjąłem, a właściwie samo wyszło, będzie 16v bo czekać, aż sprzedam silnik i znów kupować kolejny mi się nie podoba, nacieszę się 16v w pełni jak będzie w samochodzie docelowym, potem przyjdzie czas na coś szybszego 1.8T
herbiasty pisze:Możesz zastosować uszczelkę termoizolacyjna kolektora, to sie nie będzie nagrzewał od głowicy, koc azbestowy pozarniczy na głowice pod kolektor i wydechowy owinąć bandażem.
Zamiast koca pożarniczego mozna też dać ekran zagrzejnikowy.
Też z tym miałem spory problem ale w tym sezonie powinien być juz chłodny
Myślałem właśnie o taśmach termo ale one pomogą na kolektor wydechowy, na głowicę też w pewnym sensie i będzie git do puki będziesz jechał, ale jak się zatrzymasz na światłach parę razy to i tak się szybko kolektor nagrzeje od powietrza panującego w komorze silnika. przynajmniej tak mi się wydaje. Moim zdaniem trzeba albo jakieś wloty wyciosać jak w A59 lub jakiś na maskę:

Co już dla większości ludzi będzie synonimem VieśWagenowozu a szkoda bo było by to w pełni uzasadnione posunięcie dla tego typu silnika

Pojawił by się też problem padającego deszczu podczas jazdy

Albo mieć gdzieś co nobki pomyślą i robić po swojemu chociaż nie byłem nigdy fanem wiejskiego tuningu...

Szczerze to na lato chętnie kupił bym sobie drugą maskę i wycharatał taki wlocik albo jakiegoś z plastiku na kropelke + dziora w masce
Ja bym to zrobił tak i mam taki pomysł w głowie - skrócić kolektor odizolować go jak napisałeś kocem ile się da albo nawet go dookoła odizolować od silnika aż po maskę + doprowadzić do niego strumień powietrza jakąś rurą spod zderzaka aby podczas jazdy chłodziła kolektor - taką mam wizję
