Strona 1 z 2

Okrojony układ chłodzenia KR + digi

: wt sty 29, 2013 11:59
autor: skomi
W najbliższym czasie czeka mnie wrzucenie KR (digi I) do MK1.
W związku z tym mam kilka wątpliwości dotyczących układu chłodzenia.

Z uwagi na lekki porządek pod maską (wywalona nagrzewnica i zbiorniczek wyrównawczy) układ chłodzenia ma wyglądać tak:
Obrazek
Wywalona rurka, zbędne węże, chodniczka oleju spięta bezpośrednio z króćcem pompy.

1.Będzie to działać w takiej konfiguracji?
Czy mogą być jakieś problemy z chłodzeniem?

2.Co zrobić z króćcem znaczonym na czerwono?
Tam powinien być niebieski czujnik temp. Można zaślepić to wyjście, a sam czujnik umieścić w innym miejscu?

Tak wygląda układ oryginalny:
Obrazek

Okrojony układ chłodzenia KR + digi

: śr sty 30, 2013 15:31
autor: skomi
Nikt nie podpowie?

Okrojony układ chłodzenia KR + digi

: śr sty 30, 2013 15:46
autor: remekmk2
moim zdaniem powinieneś albo zostawić nagrzewnicę albo połączyć kruciec z boku głowy to trójnika przy chłodnicy oleju. może być za mało płynu w małym układzie/ew zwiąkszenie ciśnienia wody w miejscu przed chłodniczką

Okrojony układ chłodzenia KR + digi

: śr sty 30, 2013 16:16
autor: skomi
Rozwiązanie z nagrzewnicą odpada bo już jej nie ma :)
Wywaliłbym jeszcze chłodniczkę oleju, rozwiązałoby to problem wzrostu ciśnienia , ale nie chce zewnętrznej chłodnicy.

Okrojony układ chłodzenia KR + digi

: śr sty 30, 2013 17:09
autor: remekmk2
pozostaje więc trójnik przy chłodniczce łączący chłodniczkę,kruciec boczny i pompę.
skoro nie masz nagrzewnicy czyli auto jeżdzone sporadycznie w lecie to możesz wywalić termostat i zostawić tylko duży układ otwarty nie powinno być wtedy problemów ze wzrostem ciśnienia na małym układzie. bądz co bądz prawy kruciec musi zostać bo nie będzie obiegu wody w głowicy.

Okrojony układ chłodzenia KR + digi

: śr sty 30, 2013 21:00
autor: kazubwmr
Ciśnienie w układzie wynosi ok 1 bar. Jeżeli chcesz minimalizować układ to nagrzewnica i jakieś inne zbędne węże ok ale zbiorniczek wyrównawczy bym zostawił ewentualnie jakiś mniejszy dał bo nie wiem czy wiesz ale objętość płynu się zmienia pod wpływem ciepła. żebyś nie miał problemów w wyciekami płynu lub spadającymi wężami. I musiałbyś i tak wstawić króciec z korkiem, żeby płyn dobrze zalać. a zbiorniczek można gdzieś schować.

Okrojony układ chłodzenia KR + digi

: śr sty 30, 2013 21:05
autor: skomi
kazubwmr,
Mój błąd nie wspomniałem, że oczywiście chłodnica jest z wbudowanym zbiorniczkiem.
remekmk2,
Odnośnie prawego króćca , kilkakrotnie widziałem całkiem zaślepiony, przeważnie przy 16v na gaźnikach.
Niestety nie miałem okazji rozmawiać z użytkownikami o poprawności takiego rozwiązania.

Okrojony układ chłodzenia KR + digi

: śr sty 30, 2013 21:13
autor: remekmk2
moim zdaniem woda powinna cyrkulować w głowicy. to co chcesz zrobić pozostawiłoby tylko jeden wąż wchodzący w głowicę co by wtedy on dawał??? tak jak pisałem moim skromnym zdaniem(choć może się nie znam) kruciec powinien zostać by woda cyrklowała przepływając przez głowice. możesz wywalić całkiem chłodniczkę oleju i termostat.
mogłeś widzieć takie układy z zaślepionym bokiem tylko ciekawe jak z żywotnością???

Okrojony układ chłodzenia KR + digi

: czw sty 31, 2013 00:47
autor: anaba255
skomi pisze:Odnośnie prawego króćca , kilkakrotnie widziałem całkiem zaślepiony, przeważnie przy 16v na gaźnikach.
Niestety nie miałem okazji rozmawiać z użytkownikami o poprawności takiego rozwiązania.
Oryginalnie w mk1 jest zawor na wezu idacym do nagrzewnicy, wiec latem nie ma tam obiegu, chyba ze komus zimno przy +30'C.
Termostat powinien byc, przelacza obieg z malego ukladu na duzy, oprocz nagrzewnicy, jak wywalisz plyn poplynie tam gdzie bedzie mniejszy opor, nie koniecznie przez chlodnice, sa termostaty z nizsza temperatura otwarcia od 80'C np. z 1.5D.

Re: Okrojony układ chłodzenia KR + digi

: czw sty 31, 2013 09:13
autor: remekmk2
anaba255 pisze:
skomi pisze:Odnośnie prawego króćca , kilkakrotnie widziałem całkiem zaślepiony, przeważnie przy 16v na gaźnikach.
Niestety nie miałem okazji rozmawiać z użytkownikami o poprawności takiego rozwiązania.
Oryginalnie w mk1 jest zawor na wezu idacym do nagrzewnicy, wiec latem nie ma tam obiegu, chyba ze komus zimno przy +30'C.
Termostat powinien byc, przelacza obieg z malego ukladu na duzy, oprocz nagrzewnicy, jak wywalisz plyn poplynie tam gdzie bedzie mniejszy opor, nie koniecznie przez chlodnice, sa termostaty z nizsza temperatura otwarcia od 80'C np. z 1.5D.
tylko że to będzie 16v to po pierwsze, zaślepienie krućca spowoduje brak obiegu wody w głowicy po drugie.
po trzecie auto pozbawione nagrzewnicy będzie jeździć sporadycznie więc po cholerę w tym układzie termostat??? żeby to zima była to rozumiem ale latem???
a po czwarte gdzie widziałeś termostat z niższą temp otwarcia???80st bo ja jak byłem w sklepie to wszystkie miały 78st.
resztę temp można w tym układzie dozować włącznikiem termicznym na chłodnicy

Okrojony układ chłodzenia KR + digi

: czw sty 31, 2013 11:27
autor: damianmk1
mam w caddy 1.8 KR na digi taki układ, jeździ 3 lata i nic sie nie dzieje :bigok:

Re: Okrojony układ chłodzenia KR + digi

: czw sty 31, 2013 11:37
autor: skomi
damianmk1
jak rozwiązałeś kwestie z niebieskim czujnikiem?

Re: Okrojony układ chłodzenia KR + digi

: czw sty 31, 2013 11:40
autor: remekmk2
damianmk1 pisze:mam w caddy 1.8 KR na digi taki układ, jeździ 3 lata i nic sie nie dzieje :bigok:
czyli w tym wypadku płyn chłodzący tylko chłodzi chłodniczkę oleju???
żeby rozwiązać wszystkie wątpliwości powiedz jeszcze ile zrobiłeś w ciągu 3 lat km i jak często auto było pałowane???

Okrojony układ chłodzenia KR + digi

: czw sty 31, 2013 13:05
autor: damianmk1
skomi pisze:damianmk1
jak rozwiązałeś kwestie z niebieskim czujnikiem?
narazie tak, ale teraz musze to jakiś zmienić, bo brzydko wygląda :jezor: http://imageshack.us/photo/my-images/81 ... miary.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
remekmk2 pisze:czyli w tym wypadku płyn chłodzący tylko chłodzi chłodniczkę oleju???
żeby rozwiązać wszystkie wątpliwości powiedz jeszcze ile zrobiłeś w ciągu 3 lat km i jak często auto było pałowane???
Auto zrobiło dokładnie 6233km, bo był wyzerowany licznik ;) jak stan drogi na to pozwalał to było pałowane. Nigdy nie miałem problemów z chłodzeniem. Chłodnica ze zbiorniczkiem 430mm... za filtrem oleju obciąłem tą rurke za wyjściem na chłodniczke oleju i zaślepiłem...