ABF - usterki wykryte przez vag-com
: pn lis 05, 2012 16:12
Witam, samochod to golf 3 GTI 2.0 16v (ABF) z tego co mi się wydaje to jeden z pierwszych abf’ow, zakladam tak z powodu budowy kolektora ssacego.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... d75a4.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Z tego co się orientuje w nowszych abf’ach przewod podcisnienia idzie za kolektora ssacego po lewej stronie, przy okazji orientuje się ktos co to za czujnik/przekaźnik ?
Silnik miał już od jakiegos czasu klopoty, typu ze po wlaczeniu i szybkim wciśnięciu pedalu gazu potrafil przygasnąć, a w najlepszym razie miał pauze.. takie zadławienie się. W koncu dotarl do mnie kabel diagnostyczny i postanowiłem spróbować co pokaze o to wynik:
Na podpieciu akumulatora:
VAG-COM Version: Release 409.1-S
Chassis Type: 1H - VW G/J/V Mk3
Scan: 01,02,03,08,15,25,56
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 037 906 024 AB
Component: DIGIFANT 3.0 1463PMC
4 Faults Found:
00532 - Supply Voltage B+
07-00 - Signal too Low
00522 - Shareware Version. To Decode all DTCs
30-00 - Please Register/Activate
00519 - Shareware Version. To Decode all DTCs
03-00 - Please Register/Activate
00540 - Knock Sensor 2 (G66)
03-00 - No Signal
Drugie skanowanie po oczyszczeniu z bledow:
VAG-COM Version: Release 409.1-S
Chassis Type: 1H - VW G/J/V Mk3
Scan: 01,02,03,08,15,25,56
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 037 906 024 AB
Component: DIGIFANT 3.0 1463PMC
4 Faults Found:
00532 - Supply Voltage B+
07-00 - Signal too Low
00522 - Shareware Version. To Decode all DTCs
30-00 - Please Register/Activate
00519 - Shareware Version. To Decode all DTCs
03-00 - Please Register/Activate
00540 - Knock Sensor 2 (G66)
03-00 - No Signal
Readiness: N/A
I wykonałem jeszcze 3 na wlaczony silniku:
VAG-COM Version: Release 409.1-S
Chassis Type: 1H - VW G/J/V Mk3
Scan: 01,02,03,08,15,25,56
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 037 906 024 AB
Component: DIGIFANT 3.0 1463PMC
4 Faults Found:
00532 - Supply Voltage B+
07-00 - Signal too Low
00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)
30-00 - Open or Short to B+
00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
03-00 - No Signal
00540 - Knock Sensor 2 (G66)
03-00 - No Signal
Readiness: N/A
Z tego co udalo mi się zdobyc rozpiske kodow bledow to :
kody bledow najczęściej wywalających :
00519 P0108 Czujnik MAP – wysokie napięcie – G71
00522 Czujnik temperatury chłodziwa silnika – G62
00532 P1750 Napięcie (B+)
00540 Czujnik uderzenia 2 – G66
Czujnik G62, jeśli jest to ten wkręcany w blok silnika.. taki bialy to go jakies 6 miesiecy temu wymienilem.. niestety na zamiennik a z tego co ostatnio słyszałem, jedyna opcja jest na orginal.. i samochod faktycznie ma podwyzszone sam z siebie obroty co by wskazywalo na walniecie tego przekaźnika.
Pytanie gdzie się znajduja pozostale czujniki tzn G66, bo G71 to w chyba w komputerze tak ?
czy jest możliwe ze czujnik G71 tak naprawde nie jest uszkodzony lecz ma zle odczyty np. z powodu niedrożności lub jakiejs przerwy na przewodzie podcisnienia ?
i najgorsza sprawa „napiecie B+” … akumulator przed skanowaniem vagiem był swierzo naladowany, a tu takie cos jakby nie trzymal stalego plusa czy cos…
Co o tym myslicie ?
p.s. jeszcze dodatkowo filmik " onclick="window.open(this.href);return false; jak mniej wiecej ta pauza wyglada… przy spokojnym powolnym wciskaniu mniej wiecej się wkreca ale przy szybkim wciśnięciu pauza jest bardzo wyczuwalna… po dociskaniu na czuja przewodow podcisnienia obroty wskoczyly na 1,5 k i reakcja była troche lepsza ale wiadomo ze na tych obrotach nie powinien stac.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... d75a4.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Z tego co się orientuje w nowszych abf’ach przewod podcisnienia idzie za kolektora ssacego po lewej stronie, przy okazji orientuje się ktos co to za czujnik/przekaźnik ?
Silnik miał już od jakiegos czasu klopoty, typu ze po wlaczeniu i szybkim wciśnięciu pedalu gazu potrafil przygasnąć, a w najlepszym razie miał pauze.. takie zadławienie się. W koncu dotarl do mnie kabel diagnostyczny i postanowiłem spróbować co pokaze o to wynik:
Na podpieciu akumulatora:
VAG-COM Version: Release 409.1-S
Chassis Type: 1H - VW G/J/V Mk3
Scan: 01,02,03,08,15,25,56
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 037 906 024 AB
Component: DIGIFANT 3.0 1463PMC
4 Faults Found:
00532 - Supply Voltage B+
07-00 - Signal too Low
00522 - Shareware Version. To Decode all DTCs
30-00 - Please Register/Activate
00519 - Shareware Version. To Decode all DTCs
03-00 - Please Register/Activate
00540 - Knock Sensor 2 (G66)
03-00 - No Signal
Drugie skanowanie po oczyszczeniu z bledow:
VAG-COM Version: Release 409.1-S
Chassis Type: 1H - VW G/J/V Mk3
Scan: 01,02,03,08,15,25,56
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 037 906 024 AB
Component: DIGIFANT 3.0 1463PMC
4 Faults Found:
00532 - Supply Voltage B+
07-00 - Signal too Low
00522 - Shareware Version. To Decode all DTCs
30-00 - Please Register/Activate
00519 - Shareware Version. To Decode all DTCs
03-00 - Please Register/Activate
00540 - Knock Sensor 2 (G66)
03-00 - No Signal
Readiness: N/A
I wykonałem jeszcze 3 na wlaczony silniku:
VAG-COM Version: Release 409.1-S
Chassis Type: 1H - VW G/J/V Mk3
Scan: 01,02,03,08,15,25,56
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 037 906 024 AB
Component: DIGIFANT 3.0 1463PMC
4 Faults Found:
00532 - Supply Voltage B+
07-00 - Signal too Low
00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)
30-00 - Open or Short to B+
00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
03-00 - No Signal
00540 - Knock Sensor 2 (G66)
03-00 - No Signal
Readiness: N/A
Z tego co udalo mi się zdobyc rozpiske kodow bledow to :
kody bledow najczęściej wywalających :
00519 P0108 Czujnik MAP – wysokie napięcie – G71
00522 Czujnik temperatury chłodziwa silnika – G62
00532 P1750 Napięcie (B+)
00540 Czujnik uderzenia 2 – G66
Czujnik G62, jeśli jest to ten wkręcany w blok silnika.. taki bialy to go jakies 6 miesiecy temu wymienilem.. niestety na zamiennik a z tego co ostatnio słyszałem, jedyna opcja jest na orginal.. i samochod faktycznie ma podwyzszone sam z siebie obroty co by wskazywalo na walniecie tego przekaźnika.
Pytanie gdzie się znajduja pozostale czujniki tzn G66, bo G71 to w chyba w komputerze tak ?
czy jest możliwe ze czujnik G71 tak naprawde nie jest uszkodzony lecz ma zle odczyty np. z powodu niedrożności lub jakiejs przerwy na przewodzie podcisnienia ?
i najgorsza sprawa „napiecie B+” … akumulator przed skanowaniem vagiem był swierzo naladowany, a tu takie cos jakby nie trzymal stalego plusa czy cos…
Co o tym myslicie ?
p.s. jeszcze dodatkowo filmik " onclick="window.open(this.href);return false; jak mniej wiecej ta pauza wyglada… przy spokojnym powolnym wciskaniu mniej wiecej się wkreca ale przy szybkim wciśnięciu pauza jest bardzo wyczuwalna… po dociskaniu na czuja przewodow podcisnienia obroty wskoczyly na 1,5 k i reakcja była troche lepsza ale wiadomo ze na tych obrotach nie powinien stac.