9A fazy rozrzadu a moment pytan kilka
: sob wrz 29, 2012 22:47
Witam Was,
wlasnie skonczylem mierzyc moja przerobke walka wydechowego z 9A na ssacy i oto wniki bez luzu zaworowego na sztywno:
wydechowy:
40BBDC @ 1mm
0ATDC @ 1mm
czyli 220deg
wznios 10.23mm @ 110deg (70ABDC)
ssacy:
0 BTDC @ 1mm
40ABDC @ 1mm
220deg
10.23 @ 110deg (110ATDC)
przesuniecie walków z tego wychodzi 110 stopni a z przesuniecia wpustu na kole łańcuszka miało bybyć 109,4. Pewnie niedokładność pomiaru około 1deg, okolo tyle wynosi wspolotwarcie obserwowane na czujnikach chodz z liczb przytoczonych wychodzi 0 deg @ 1mm.
Pierwsze pytanie czemu dla tego wałka w sieci widac zawsze 43BBDC 3BTDC ?
No i drugie:
Mam dol 9A po regeneracji, tloki nominaly standardowe czyli kompresja 10.8:1. Walki siedza w glowie 051 po portingu ale nie ekstremalnym takie tam odchudzanie jeszcze nie skonczona zreszta. Calosc zasilana gaznikami 4x40mm i krecenie do 8k a w 95% ekspluatacji ma poprostu jechac czyli 2-4k rpm. Niby wiem wszystko co jaki czas daje ale nie mam praktyki za wiele. Czy na tych walkach i tym konfigu auto straci dol lub czy bedzie mialo sens krecic motor do 8k RPM. Silnik jeszcze rozbebeszony a wiedza potrzebna by poskladac to do kupy tak by odrazu jechalo tak jak chce.
Za odpowiedzi typu dorób se wydech 2.5" i bedzie git dziekuje.
wlasnie skonczylem mierzyc moja przerobke walka wydechowego z 9A na ssacy i oto wniki bez luzu zaworowego na sztywno:
wydechowy:
40BBDC @ 1mm
0ATDC @ 1mm
czyli 220deg
wznios 10.23mm @ 110deg (70ABDC)
ssacy:
0 BTDC @ 1mm
40ABDC @ 1mm
220deg
10.23 @ 110deg (110ATDC)
przesuniecie walków z tego wychodzi 110 stopni a z przesuniecia wpustu na kole łańcuszka miało bybyć 109,4. Pewnie niedokładność pomiaru około 1deg, okolo tyle wynosi wspolotwarcie obserwowane na czujnikach chodz z liczb przytoczonych wychodzi 0 deg @ 1mm.
Pierwsze pytanie czemu dla tego wałka w sieci widac zawsze 43BBDC 3BTDC ?
No i drugie:
Mam dol 9A po regeneracji, tloki nominaly standardowe czyli kompresja 10.8:1. Walki siedza w glowie 051 po portingu ale nie ekstremalnym takie tam odchudzanie jeszcze nie skonczona zreszta. Calosc zasilana gaznikami 4x40mm i krecenie do 8k a w 95% ekspluatacji ma poprostu jechac czyli 2-4k rpm. Niby wiem wszystko co jaki czas daje ale nie mam praktyki za wiele. Czy na tych walkach i tym konfigu auto straci dol lub czy bedzie mialo sens krecic motor do 8k RPM. Silnik jeszcze rozbebeszony a wiedza potrzebna by poskladac to do kupy tak by odrazu jechalo tak jak chce.
Za odpowiedzi typu dorób se wydech 2.5" i bedzie git dziekuje.